|
||||
|
||||
Moedig van je hoor !
Ik had al lang een andere beslissing genomen Je moet wel een echte scirocco liefhebber zijn om zo lang door te modderen met zo`n slechte basis.
|
||||
|
||||
Thanks!
Vandaag aardig wat kunnen doen. Ofschoon vanmiddag, vanmorgen hebben weer wat leuks opgehaald, komt binnenkort nog wel een topic over. De scirocco is technisch weer opgebouwd, loopt weer mooi. Ik heb bij het in elkaar zetten van de carb echter wel ergens de veren fout gestoken. Komt omdat ze al niet goed zaten en ik er geen exploded view van heb. ik weet dus niet hoe ze origineel horen. Ze staan nu in ieder geval te los, op het gaspedaal ademen is al genoeg om de naald van de toerenteller te doen wuiven... |
|
||||
|
||||
goed volgestopt hobby schuurtje lekker bezig hoor
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
heb je hier wat aan ?
|
||||
|
||||
Goed bezig Rik! Ik kom wel weer een keer kijken!
|
||||
|
||||
Zeker doen Roel, het wagentje is absoluut opgeknapt, leuk om te zien.
Die tekening is van eenzelfde carburateur, maar net een ander (later) type, met het onderdruk potje aan de andere kant van de carb en daarom ook met andere gashendels. Met andere woorden, ik kan er niets mee helaas. Toch bedankt voor het meedenken! |
|
||||
|
||||
Quote:
dan is het niet de correcte carburator toch ? dit is een pierburg 2b5
|
||||
|
||||
Niet helemaal, dit is een modernere versie. De opzet van hendels, choke en onderdruk potje is wat anders. Gezien dat juist is wat ik nodig heb, ben ik er niet mee geholpen.
|
|
||||
|
||||
hmm de moderne versie ? ik heb 3 stuks liggen en zijn beide gelijk ... van bouwjaren 76 tot 86 ofzo ... vreemd .
|
||||
|
||||
Dit is de mijne:
Als je er nog zo een op overschot hebt, laat maar weten. |
|
||||
|
||||
meer foto's van de linkerkant ?
|
||||
|
||||
Nee, op het moment even niet, ik had alleen foto's gemaakt van de hendels zodat ik wist hoe het terug moest, voor mocht ik het vergeten. De carb zit terug op de wagen dus kan er ook niet echt makkelijk een foto van maken. Zal van de week even kijken wat ik er wel van kan maken.
|
|
||||
|
||||
Zojuist bericht vanuit Frankrijk gekregen. C'est pas bon... De vader op wiens naam de rocco stond (waarschijnlijk eerste eigenaar, maar heb dat nog niet vast kunnen stellen) is in december overleden. De zoon waarmee ik al de tijd contact heb gehad is daarom niet meer bereid de wagen te verkopen en volgens hem kan dat ook niet met de regelgeving daar. Ik ga alsnog mijn best doen, maar acht de kans niet heel groot.
|
|
||||
|
||||
Wees blij en concentreer je op je huidige wagens
|
||||
|
||||
misschien heb je wel gelijk ja...
|
|
|||
|
|||
Als ik het zo zie... misschien beter hem daar laten? Kan je je concentreren op je huidig wagenpark dat ook al niet slecht is Hoop dat ik meer geluk heb met mijn '78 gti |
|
||||
|
||||
Ik zou hem lekker daar laten!
Zie er aardig verrot uit.
|
||||
|
||||
Ziet er rot uit ja, maar is niet veel meer dan vliegroest, echt waar hij is zeker zo hard als mijn blauwe, tien keer harder dan de zilveren.
|
|
||||
|
||||
vijf tientjes en gratis laten bezorgen kan nog , maar ook niet veel meer
|
|
|||
|
|||
als je hem nog echt wilt; gewoon langs gaan met een fles wijn en het bespreken onder het genot van een stokbroodje en een stuk kaas. Combineer het met een weekendje weg; heb je twee vliegen in 1 klap.
Daarnaast misschien een goede les; je moet het ijzer smeden als het heet is. Anders gezegd; toen hij akkoord had gegeven had je eigenlijk gelijk de auto op moeten halen. Heb het zelf ook vaak gemerkt in de auto handel. Wie bescheiden is en afwacht, pist naast de pot. |