![]() |
|
||||
|
||||
![]() mooi!!
valt toch stiekem altijd tegen, een auto opknappen(qua tijd)... Maar je pakt het wel goed aan!
|
||||
|
||||
![]() vanavond bezig geweest het stralen en borstelen.
heb het inlaatspruitstuk gestraald en geborsteld,vervolgens het gasklephuis nog gemonteerd. heb de dynamo gereviseerd, nieuwe lagers gemonteerd, de stator en de rotor door gemeten de diode's door gemeten en de sleepringen gecontroleerd. conclusie is dat hij in nog uitstekende staat verkeerd. hierna alles gemonteerd en de helften mooi geborsteld. heb ook de oude injector zittingen uit de kop verwijderd dit ging nog niet helemaal zonder slag en stoot, want ze zaten muur vast, dat werd bikken, na wat minuten bikken eerst nog even wat beschadigd schroefdraad op knappen en vervolgens de nieuwe er weer in. ![]() hier wat foto's ![]() ![]() inlaatspruitstuk in oude en verweerde staat. ![]() ![]() na het stralen, dat ziet er al stukken beter uit ![]() ![]() inlaatspruitstuk geborsteld en het gasklephuis gemonteerd. ![]() ![]() en de dynamo. ![]() Last edited by vwmk2driver : 13-09-2007 at 23:02. |
|
||||
|
||||
![]() ziet er weer stukken netter uit zo. mooi werk
|
||||
|
||||
![]() netjes
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ziet er weer mooi uit!
|
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig
![]() Ik vind alleen dat geborstelde effect niet zo mooi. Zelf zou ik het stralen + blanke lak of een kleurtje erop. Als je wilt dat het gaat glimmen zal je toch moeten polijsten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het gaat mij niet om het glimmen. door de flits glimt het ook onwijs normaal gezien is het gewoon netjes originele grijs,silvere kleur. het gaat mij om het corroderen, gestraald matriaal is helemaal schoon tot diep in de poerien, als je dit niet behandelt gaat het dus snel verweren. je kunt het spuiten maar ik vind dat allemaal zon gedoe en het blijft toch niet lang mooi, dit is volledig natuurlijk en je kunt het simpel met silicone spray of wd40 onderhouden. |
|
||||
|
||||
![]() Hey Frank jonge
gaat lekker door zie ik met de mk1 ziet er weer goed uit man van mij gaat deze winter ook weer verder. Greets Dennis |
|
||||
|
||||
![]() dan zie ik de jouwe ook wel weer verschijnen.
ben de afgelopen 2 dagen weer letterlijk vlink bezig geweest. heb en helehoop onderdelen gestraald en over de dagen verspreid gespoten. |
|
||||
|
||||
![]() wow ziet er goed uit.
|
||||
|
||||
![]() van de week vlink bezig geweest.
heb een hele lijst met onderdelen gestraald, -stuurhuis+spoorstangen -schakelmechanisme -distributie kappen -kleppendeksel+bevestigings stripjes -motorsteunen -gedeelte van dynamo -aandrijfassen -dynamo steun -poelie's en nog wat klein spul daarna alles in de epoxy primer gespoten en dit een dag laten uit harde. dag er op heb ik alles in de kleur gespoten(zwart) was 1 van de eerste keren dat ik 2k lak met de verfspuit ging spuiten,maar moet zeggen dat gaat een heel stuk beter als met een spuitbusje. zaterdag ochtend ben ik begonnen met het stuurhuis welke ik compleet uit elkaar gehaald had, deze heb ik weer in elkaar gezet en afgesteld,ook heb ik het stuurhuis wat gemodernificeerd,namelijk de rechter spoorstang welke normaal gesproken niet verstelbaar is vervangen voor een linker deze heeft wel de stel functie. dus nu heb ik aan 2 kanten een stel mogelijkheid ![]() heb de waterpomp opgeknapt deze was nog redelijk nieuw, gelijk wat nieuwe pakkingen er tussen. ![]() hier wat foto's ![]() stuurhuis deels uit elkaar. ![]() helemaal uit elkaar. ![]() ![]() onderdelen in de epoxy gespoten. ![]() ![]() ![]() onderdelen in de kleur gespoten de lak was hier net 10 minuten oud ![]() ![]() ![]() stuurhuis in elkaar, compleet met nieuwe hoezen,rubbes,vet en kogels ![]() ![]() ![]() stator van dynamo ook gespoten en vervolgens weer gemonteerd,incl nog wat andere nieuwe onderdelen. ![]() ![]() waterpomp. Last edited by vwmk2driver : 23-09-2007 at 21:01. |
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit Frank
word tijd dat ik eens een fatsoenlijke sleutel plek vind steed die garage box op en neer is geen hobby in ieder geval kan ik mooi zon dikke straal apparaat bouwen maar wat voor straal app heb je presies zon 1 met onderbeker? of 1 waarbij je een slang in de emmer met grid stopt? greets dennis |
|
||||
|
||||
![]() Mooie spulletjes
![]() Ziet er dadelijk weer uit als nieuw. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
slang met vlotter deze heb ik onderin de bak gemaakt. |
|
||||
|
||||
![]() Aha werkt super gezien de resultaten
zal ook eens met zo'n app bezig als ik alles moet laten stralen kan ik net zo goed 1 nieuwe kopen haha greets |
|
||||
|
||||
![]() zo maar weer is een update.
was bezig met het bestellen en regelen van nieuwe zuigers voor in de eg, maar helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar, ja alleen nog bij de verzamelaars maar die zijn ook moeilijk te vinden. nu hebben we een plan gemaakt om g60 zuigers te gaan gebruiken aangezien deze ook een verbrandingsruimte in de zuiger hebben, net als mijn 1.6 eg motor. verder ben ik nog bezig geweest met wat straal en spuit werk. ook ben ik begonnen met het achterscherm. en heb ik gisteren de front plaat in de juiste vorm geklopt, deze was op diversen plekken verbogen omdat vroeger de gti lip op de grond heeft gezeten enz. |
|
||||
|
||||
![]() Gooi er een volledig g60 blok in dan (h) Je hebt eht maar weer mooi voor mekaar daarzo zal nu alleen wel bokkoud zijn of niet ?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha nee we houden het alleen bij de zuigers. ![]() het is wel fris ja, maar heb een kacheltje dat scheeld iets wat. ![]() en anders moet ik jouw maar vragen of je me warm houden wilt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() het heeft even wat tijd en geld gekost maar uit eindelijk is het wel de moeite waard....
![]() 2 originele vw achterschermen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kijkgat in de bodem gefixed of niet dan Frank
![]()