|
||||
|
||||
Gisteren dus een kleine tegenslag dus ik had even wat motiverends nodig. Het zou mooier zijn geweest als we ook remmen hadden gehad maar dit is ook wat waard:
Die wilde ik jullie niet onthouden.... Nu weer verder! |
|
||||
|
||||
Gaaf gezicht zo! Keep on going!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zie ik daar nu drie deukjes in het voorfront rechtsonder op de foto? Of heb ik eerder in deze post al wat gemist? |
|
||||
|
||||
Ja klopt. Weet niet waar die vandaan komen.... Ik zou ze eruit kunnen (laten?) halen. Maar de bumper komt er ook voor te zitten. Even kijken hoe erg het in het zicht zit als de bumper erop zit.
Ik wil echter eerst de remmen werkend, dan kunnen de spatborden erop en vervolgens pas de bumper... Lijkt me het handigst namelijk. |
|
||||
|
||||
En die hoek rechts op de foto, daar is iets raars mee lijkt mij. Ik zie dat die hoek niet gespoten is en ik zie de gaten nog zitten waar de puntlassen zijn uitgeboord. Het lijkt wel alsof er een stuk plaat mist waar het front tegen het binnenspatbord komt.
Verder ziet er wel allemaal al goed uit, ik heb gisteren ook het hele front in elkaar gezet en dat is erg motiverend inderdaad. Alleen moest ik ook weer alles er af halen
|
||||
|
||||
Is inderdaad jammer dat je het er weer uit moest halen. Ik zit nog te wachten op mijn HRC. Verder nog hier en daar wat dingetjes schoongemaakt en gekocht.
Nu heb ik 2 vragen: De eerste gaat over de rubbers aan de boven kant van de ophanging zoals hier op de foto. Bij de linker op de foto gaat de ijzeren plaat compleet het rubber in, bij de rechter zit er flink wat ruimte tussen. Is dit erg? Is het te verhelpen of kan ik het zo laten? De andere vraag gaat over de bevestiging van de radiateur. Deze stond gewoon in de gaten op het front zonder een rubber ertussen of zo. Ik vroeg me af of hier eigenlijk niet een (rubber) pootje onder hoort of iets dergelijks.... |
|
||||
|
||||
Wat betreft die rubbers aan de bovenkant van je ophanging, dat zijn je veerpootlagers en die zou ik gewoon vervangen door nieuwe. Kosten 20 Euro per stuk.
Wat betreft die radiateur die hoort inderdaad op rubberpootjes te staan, maar die zitten er zo te zien gewoon aan, namelijk linksonder op die onderste foto. Alleen het middendeel is van rubber, boven en onder het pootje is gewoon van metaal.
|
|||
|
|||
kan ziij als je de auto op krikt dat hij er in zakt of als je heen en weer stuurt ??
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik neem aan dat daarvoor de ophanging los moet? Even kijken of ik het zover wil laten komen Quote:
Zit dat pootje nog vast aan het front dan of staat de radiateur er gewoon los in??? Quote:
Dit zal ik binnenkort even bekijken... Nu even geen tijd namelijk. |
|
||||
|
||||
Wat er nu aan je radiateur zit is niet origineel, maar zal net zo goed werken. Origineel zitten er plastic punten onderaan je radiateur die precies in de gaten vallen in de neusbalk. Over de plastic punten (poten) zitten rubber ringen geschoven die als zacht steunmateriaal dienen. De radiator staat dus gewoon los op de balk (met de pootjes in de gaten) en wordt vastgezet aan de bovenkant aan de slotplaat (met een enkel Z vorming klembeugeltje in het midden (oude types) of twee geschroefde L beugels op de uiteinden (nieuw type))
|
|||
|
|||
Quote:
zou het maar wel doen , gaat anders beetje heel erg klapperen maar aan de foto te zien zit er iets niet helemaal joppe op de stuurkant zou die kant nog keer uitelkaar halen Last edited by Alberto : 02-08-2010 at 19:26. |
|
|||
|
|||
Voordeel dat je moet wachten op de nieuwe HRC is dat je de bekrachtiger ff fatsoenlijk onderhanden kan nemen. Hetzelfde geld voor de behuizing van de fan. Deze onderdelen zou ik laten stralen en poedercoaten, kost weinig en meestal binnen 2 dagen weer in huis.
Wellicht ken je iemand anders "met wat meer ervaring", die je kan helpen met afronden van dit mooie project. grtn yal |
|
||||
|
||||
Ik begin nu toch wel een beetje het eind te zien van het project. Vandaag een andere remcilinder gemonteerd en ontlucht en we hebben weer remmen! Daarnaast zit ook de radiateur er weer in. Nu moet alleen de bak nog gevuld worden en dan kan ik snel verder aan de binnenkant om iets later koelvloeistof bij te gaan vullen.... Dan nog even het dashboard monteren en de electa aansluiten en we kunnen een startpoging gaan doen!
Binnenkort ga ik een afspraak proberen te maken voor de apk en de tectyleerder (moest beide ongeveer 3 weken van tevoren...) Wellicht dat morgen het vloerkleed al wordt gelegd! Dan nog een vraagje: aangezien ik andere deuren in de auto heb zit er aan de passagierskant een gat voor de spiegel wat groter is dan het originele gat waar alleen maar een dopje op zat. Dit dopje kan ik niet meer gebruiken dus moet er een spiegel op jammergenoeg. Nu heb ik er 1 besteld maar deze wijkt wel erg af. Ik weet ook niet zeker of de spiegel die erop zat origineel was dus dat wil ik even van jullie weten. Aan de rechterkant de originele(?) bestuurderskantspiegel. Verder hebben we dus even de remmen getest buiten en kon ik ook weer wat foto's met daglicht nemen: Hij is echt zooooo groen! |
|
||||
|
||||
Hij is echt zoooooooo moooooooooooi.
Leuk "familie wagentje". Ben echt benieuwd naar het eindresultaat en hoop dat ik hem ooit live tegenkom. Gr. Erdem
Chilluh met me TDI tjuh... Last edited by urdum : 06-08-2010 at 11:19. |
|
|||
|
|||
lekker fel kleurtje groen !! Mooie wagen, wel ff links en rechts naast de koplamp even nog groen maken voordat je de spatborden monteerd.
|
|
|||
|
|||
Linker schokdemper wel even goed in elkaar zetten voor je naar de APK gaat anders krijg je geen papiertje
En spuit even het kleppen deksel de wielen nog even een mooi fris nieuw zilver laagje dan ziet het er super uit |
|
||||
|
||||
De linker spiegel ziet er qua vorm het origineelst uit.
|
||||
|
||||
En bovenop de radiateur hoort volgens mij nog zo'n stukje zwart karton te zitten. Dat ziet er niet alleen mooier uit, aangezien je radiateur toch wat beschadigd is, maar zorgt ook dat de lucht beter door je radiateur stroomt. Volgens mij zit minstens aan 1 zijkant ook nog zo'n stuk karton, maar ik kan op de foto niet zien of je die wel of niet geplaatst hebt.
Verder begint het nu echt serieuze vormen aan te nemen. Je moet het nu toch op zeer korte termijn kunnen afronden volgens mij. Hij wordt echt gaaf en de kleur is echt lekker groen. En tja, over die motordelen zoals klepdeksel, afdekkapjes etc hebben we het al gehad. Voor de APK maakt het niks uit, maar voor het mooie moeten deze zeker even een vers laagje lak krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat je geduld even op de proef gesteld wordt en dat je zsm wil kunnen rijden.
|
|||
|
|||
Sow, die is zeker mooi groen.
De carroserie ziet eruit als nieuw. De ene spiegel is volgens mij van binnenuit en verstelbaar en de andere niet. Is wel allebei origineel, alleen de latere luxere modellen hadden van binnenuit verstelbare spiegels. Zitten er kabels aan de ene spiegel? Krijg je de ruitenwisser motor nog vast gezet op de steun? grtn yal |
|
|||
|
|||
zie er geen 1 bij die van binnen uit verstelbaar zou zijn
|