|
||||
|
||||
Quote:
Verzinnen er wel wat op. Als dat het grootste obstakel is dat ik ga tegenkomen, lach ik me heel hard in m'n vuistje.
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, ziet er inderdaad verrekte mooi uit. Had er nog even over gedacht heel de lijn te polijsten, maar had er na het eindpijpje wel genoeg van. De motivatie "ik weet dan lekker dat het glimt, terwijl niemand anders het ziet" was niet groot genoeg voor me om me uren lang d'r mee te vermaken. Als ik nou echter een buis naar boven maakte en de uitlaat via een dakrekje liet lopen...
|
||||
|
||||
haha helemaal polijste zou wel erg ver gaan ja maar wel een net pijpje verder, super plek om het op te slaan ook zo in de badkamer
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, dat was enkel effe om de set in elkaar te zetten en foto's te maken. Heb het nu op zolder liggen, en wilde het geen twee etages omlaag dragen.
|
||||
|
||||
Chris kun je me eens PBen wat je nu kwijt was voor die volledige pijp?
Ben ik eens benieuwd naar, incl met het aanpassen voor de schroefaansluiting. Ik ben namelijk ook aan het zoeken naar een mooie volledige RVS Systeem. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
Zal dalijk even de rekeningen er bij nemen, dan laat ik ´t je meteen weten. Zojuist ook nog even aan ´t werk geweest aan de kop om de nokkenassen van de KR te passen, en het past. De nokkenassen vallen precies op hun plek, enige probleem is dat het nokkenastandwiel tegen het kleppendeksel aankomt. Is echt maar iets van ´n mm of twee wat ik nodig heb om hem vrij te laten lopen, dus daar moet een oplossing voor te vinden zijn. Het tandwiel van de V8 is geen optie. Voor de mensen met een V8, volgens mij had Stijn het hier laatst over... voor een V8 is dit geen oplossing. Een KR gebruiken in een V8 gaat niet lukken, omdat de ontstekingsvolgorde helemaal anders is. Dat is mede de reden dan ik wilde weten of de KR assen passen. Anders hadden de nokkenassen en de krukas volgens een andere ontstekingsvolgorde gewerkt, en dan had ik net zo goed de motor zonder distributieriem kunnen laten lopen. Dalijk gelijk ook wat plaatjes van het klussen aan de kop.
|
||||
|
||||
Quote:
De oplossing is mijn inziens heel erg simpel. olie vullen via de oliepeilstok. Al erg vaak gedaan.
|
||||
|
||||
Zojuist voor de grap even de deksel van de linker kop gepast, en dat paste als gegoten. Toen was ik dus even benieuwd wat er nog meer allemaal paste van de rechter op de linker, en in feite zijn het dus twee dezelfde koppen.
Bij de ene kop zit alleen een vriesplug waarbij de ander met dezelfde grootte een rondje is ingeperst met daarin een schroefdraad. D'r zijn nog twee andere dingen anders, maar dat heb ik al overgezet, en het past. Heb nu dus twee rechter koppen. Voor Ronnie en Luuk: ik moet de eerste rekening er nog even bij zoeken, maar op de site van Bolku Tuning vind je ook de prijzen die ik ervoor betaald heb. Die voorpijp is maatwerk, dus daarvoor zul je even bij Jeroen moeten navragen hoeveel dat kost.
|
||||
|
||||
Oke bedankt, voor de info Chris. Het ziet er wel allemaal erg mooi uit.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Lekker pijpje Chris
|
||||
|
||||
Ronnie, heb even op de site gekeken, en dat setje dat ik nu heb kost 405 euro voor alles na het spruitstuk, dit is inclusief de middendemper (zou ik wel aanraden). Wil je de set zonder middendemper ben je 317 euro kwijt.
Het spaghettispruitstuk kost dan nog eens 200 euro. Hier komen nog evt. verzendkosten bij. Probleem bij die groep A is echter, dat de voorpijp van Powersprint op het spruitstuk gelast moet worden. Je kunt dan een Groep N voorpijp nemen, die op het spruitstuk te bouten is, maar dan moet je dat weer gaan verlassen met de middendemper die een grotere diameter heeft. De spruitstukken van Bolku zijn eigenlijk plug and play voor de Groep N lijn, niet voor de A lijn. Dus hoe dan ook moet je gaan lassen. Ik heb ervoor gekozen een losse 60mm pijp te nemen, en daar een op het spruitstuk passende flens te laten lassen. Jeroen heeft er, om zeker te zijn dat het past, een flexibel stuk er tussen gemaakt. Al met al, inclusief verzendkosten en montagemateriaal, zul je dus op een kleine 700 euro uitkomen. Quote:
Thanks.
|
||||
|
||||
Breadfan:
De kanalen van de KR hebben eenzelfde aanstroomhoek op de kleppen? Die van de V8 zien er wel erg gunstig uit (mooi van bovenaf op de klep). Leuk project, ook al is het alleen maar te doen om het dichte kleppendeksel
|
||||
|
||||
Quote:
De aanstroomhoek, en voor zover ik dat kan zien is dat ook zo inderdaad, en de hoek tussen kleppen en zuiger zou gunstiger moeten zijn. Dit laatste valt nog verder te verbeteren door een plaat tussen kop en onderblok te zetten die de kop onder een bepaalde hoek laat staan, volgens mij 2 graden. Denk niet dat ik dit echter ga doen, omdat dan ook de gaten voor de kopbouten weer onder eenzelfde hoek moeten worden herboord...
|
||||
|
||||
Dat zijn ook wel hele ingrijpende ingrepen. Denk dat ITB's en een goed afgestelde motor al heel wat leuks opleveren!
|
||||
|
||||
Daarom. Ergens moet een grens zijn, anders blijf je bezig met bouwen, en rijden is nou juist zo leuk.
|
||||
|
||||
Kom net onder de auto vandaan, heb effe de uitlaat d'r onder gehangen.
Nu zit alleen de middendemper behoorlijk tegen de tunnel aan, en de einddemper ligt op de achteras. Heb nieuwe rubbers en nieuwe haken, waar de rubbers aan vast komen, bij de dealer opgehaald, en de uitlaatlijn is ook spiksplinternieuw. Had wel verwacht dat alles wat beter zou passen, zeker voor wat het allemaal kost. Iemand hetzelfde meegemaakt? Gaat om een 60mm Groep A Powersprint lijn.
|
|||
|
|||
Wat heb je voor een rubbers ? Kan ook zijn dat de einddemper te zwaar is voor je rubbers en daarom gaat hangen, de middendemper misschien dan in een iets soepeler rubbertje proberen ?
|
|
||||
|
||||
is je golf verlaagd?
want als je hem verlaagd komt je as tov de auto hoger en ligt dus je uitlaat tegen je as. misschien duwt die hem wel zo hoog dat hij daardoor ook tegen je tunnel aankomt, maar dat laatste lijkt me sterk. zelf heb ik dit opgelost door een kleiner rubber: automaterialenzaak vragen om een klein rubber. heb nu een soort dikke O-ring. werkt perfect.
|
|||
|
|||
Quote:
Hey Chris, Ik had precies hetzelfde bij mijn Groep A Powersprint uitlaatlijn, ook de middendemper die tegen de tunnel aan lag, en de einddemper die tegen de achteras aan lag. Heb de uitlaat tot wel 4 keer toe gedemonteerd en weer gemonteerd! Ook verschillende rubbers gebruikt en methodes uitgeprobeerd. Uiteindelijk alles maar bijgebogen omdat het met geen mogelijkheid goed te zetten was zonder er ff aan te gaan hangen. Dit was weliswaar bij mijn golf 1, maar dat verschilt niet zo heel erg. Hoop dat het bij jou makkelijker gaat
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
Quote:
Alles origineel VAG rubbers. De haken onder de auto waar die rubbers aankomen waren aardig versleten, dus die heb ik ook maar gelijk nieuw besteld... ook OEM. Kleinere rubber zou ik kunnen proberen, maar dan komt de middendemper ook weer omhoog en tegen de tunnel aan. Daarnaast heb ik ook niet veel ruimte meer tussen het eindstuk en de achterplaat van de auto. Als die nog verder omhoog komt zit ie daar ook nog tegenaan. Dus omlaag kan ik niet, en omhoog kan ik niet... Quote:
Hij is wel "ietsje" verlaagd ja. Ik moet hem echter behoorlijk ver opkrikken om de einddemper weer vrij te krijgen, meer dan standaard rijhoogte. Dat de achteras de middendemper dan ook gelijk tegen de tunnel aandrukt zou eigenlijk best kunnen... Kleiner rubber gaat zoals hierboven gezegd, niet lukken. De einddemper kan niet naar beneden, omdat ie daar al raakt, maar veel verder dan een paar mm kan ie ook niet meer omhoog, dan raakt ie het achterpaneel. Quote:
Heej Maikel! Zoals ik er nu naar kijk had het rechte stuk van de bocht tussen midden- en einddemper langer moeten zijn, al was het maar een paar mm. Als er niks anders opzit moet ik dat maar aan een lasser meegeven, extra buis heb ik nog omdat Jeroen gelukkig de voorpijp een stuk te lang heeft gemaakt... daar is nu, buiten het flexibele stuk, nog maar 'n cm of 5 - 10 van over. Verbuigen doe ik het liever niet. Ben bang dat ik er knikken in ga krijgen of dat de diameter niet overal gelijk blijft. Ik weet dat je er zand in zou moeten doen, en dat moet aanstampen, om dit te voorkomen, maar dan nog... heeft me daarvoor toch iets te veel gekost. Bedankt in ieder geval voor de tips allemaal. Hoop dat ik er vanmiddag nog even aan toe kom onder de auto te kruipen, ik ga eerst hier even zo'n 50 dozen met onderdelen een beetje opruimen.