|
|||
|
|||
Wachten wachten wachten op een telefoontje.. Hij staat nu bij de Peugeot dealer op zijn beurt te wachten.
Dit is bijna net zo zenuw slopend als wachten op je examen uitslag!
|
|||
|
|||
Helaas, Afkeur.
Redelijk wat punten... Als ik ze binnen 2 weken verhelp, gratis herkeuring. To do list: -Uitlaat middenpijp (goedzetten, bonkt op achteras) -Uitlaat demper (goedzetten, bonkt op achteras) -Remblokken voor (aandacht punt, nog geen afkeur, wel dun.) -Remklauw links achter zit vast, eventueel in combinatie met handremkabel (Handremverschil is 100%) -Brandstof leiding lekt op filter -Remkracht verdeler gangbaar maken (zit vast) -Links voor bij bak, aandrijfhoes lekt. -Akku niet vast (boutje vergeten aan te draaien:redface Werk aan de winkel! To be continued
|
||||
|
||||
Jammer man! Wel netjes dat het binnen 2 weken gratis is!! Succes met de komende avondjes sleutelen.
Ik neem aan dat ie over 2 apk goedgekeurd is! gr.
|
||||
|
||||
Tsjah, allemaal slijtagepunten, en niet echt iets om je echt zorgen over te maken.
Hoop dat 't lukt, ga d'r eigenlijk ook wel van uit als ik zie hoe ver je al gekomen bent!
|
|||
|
|||
Haha, precies.
Ik moet nog even kijken wat het allemaal gaat kosten, maar als dat mee valt wil ik het meteen goed aanpakken.. Plannen: -Kachelfoam opnieuw doen, en nu met iets dat niet gaat smeulen -Ruitenwisser en sproeier achter (alsnog fixen) -Remklauwen alle 4 los halen, stralen, lakken en revisie set in zetten voor de zuigers, en ook nieuwe blokken. -4 nieuwe schijven. -Nieuwe handremkabel -Spaghetti spruitstuk (omdat deze nu dus op het verende deel is vastgelast) -Andrijfhoezen voorkant links en rechts alle 4 Als de kosten tegen vallen doe ik geen nieuw spruitstuk, geen nieuwe schijven en alleen de 2 hoezen links. Zijn er hier mensen die al eens hun remklauwen hebben geriviseerd? Of nieuwe schijven hebben gekocht? Waar hebben jullie je revisie set vandaan.. Hoe duur? Universeel? Dealer? Webshop? Ook ben ik benieuwd of er op een spaghetti spruit überhaubt wel een verend/flexibel deel zit.
|
||||
|
||||
Ach ja, zijn slijtagepunten. Als je het geld nu niet had hoeven uitgeven had het binnen 2 maanden wel gemoeten
Succes |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Ik heb er nog 1 liggen met het verende gedeelte . . . kost je € 4,98 Valt mee dan toch ?? Quote:
Klauwtjes zelf gereviseerd, is zeer goed te doen, maar wel op een opgeruimde werkbank . . . revisiesetje heb ik via een winkeltje in rotterdam. € 10 voor een setje om 2 klauwtjes te doen . . . Remmen nu origineel VW en ook de blokken, was ik net zoveel voor kwijt als voor een setje Brembo schijven en blokken van Fer . . . Fer . . iets ?! Was nog geen € 100 kwijt, iets van € 96 en een beetje ofzo . . . . |
|
||||
|
||||
Ik heb nog een set nieuwe schijven en blokken liggen, mag je voor 40 euro overnemen. Dan stuur ik het handeltje zaterdag op!
Voor achterschijven heb je echter ook lagers nodig. Dan kan ik je ook wel regelen maar kun je net zo goed zelf aanschaffen via Ebay.de (ATP online, is een grote webshop daar). Als je de schijven wilt hebben, PB me maar even, dan ben ik er vanaf. Had ze voor de GTI gekocht, maar daar heb ik grote plannen mee waardoor ik de schijven maar in de doos heb laten zitten. Edit: Ik bedoel dus een set blokken en schijven voor de achterzijde. |
|
|||
|
|||
Tnx dudes, beiden pb Zoals jullie ongetwijfeld hebben gezien...
|
||||
|
||||
En, schijven ontvangen?
|
|
|||
|
|||
Hey ruben, sorry dat ik zo laat reageer maar afgelopen dagen waren chaos dus had geen tijd om te forummen. Maar de schijven zijn goed aangekomen, 1000 maal dank daarvoor!
Update: Had via mijn werk wiellagers besteld, die set van SKF, VKBA 529. Maar kwam net achter dat ze alleen het buitenste lager hadden besteld. Net nog even op en neer gereden naar een lagerboer en daar deel 2 gehaald. Buitenste lagers zitten er al ingeperst, binnenste doe ik zo. Dan kan ik zondag de schijven monteren! Maandag en dinsdag nog even de aandrijf-as-hoezen vervangen aan de linkerkant en de remklauwen afmaken... Hoop dat ik voor donderdag de boel weer in elkaar heb ivm apk!
|
|||
|
|||
Update 23-02-2010
Hello Guys,
Weer een update van de vorderingen afgelopen week... Remklauw uit elkaar gehaald, zat redelijk wat zooi in. O.a. vet, hoort dat in een remklauw te zitten? Gelukkig kwam ik tot de ontdekking dat de rand van mijn spatbord is omgebogen en heb ik de schade beperkt kunnen houden, want als dit nog wat langer zo had gezeten... Lekke aandrijf-as-hoes, nu vroeg ik me af of het ook kan dat dat ding lekt terwijl het rubber nog intact is. Ik heb het rubber namelijk effe ontvet en schoongemaakt met remreiniger(nog niet op de foto) en de rondspattende olie lijkt bij de metalen aansluiting vandaan te komen. Waar is ie nu lek? En heeft het wel zin om de hoes te vervangen? Nieuwe meuk: Klauwen schoonmaken in de petroleum spoelbak (Aanrader!!! ) Klauwen zandstralen: En tot slot de nieuwe schijven/wiellagers gemonteerd... Vanmiddag moet ik nog 2 klauwen stralen zodat ik ze morgen kan spuiten op t werk.. Ook wil ik vast een begin maken met de aandrijf-as-hoes en de remkrachtverdeler weer los krijgen... To be continued...
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V Last edited by LuukGTI : 23-02-2010 at 13:20. |
|
|||
|
|||
He luuk goed bezig man
wat heb jij een werk verzet in dat ouwe verotte hok Respect man dat je dat er nog voor over hebt Maar weet je straks wel wat je hebt sucses verder |
|
||||
|
||||
Gaat lekker, Luuk!
Die aandrijfhoezen zou ik gewoon vervangen. Je hebt de nieuwe toch al liggen, zo te zien.
|
|||
|
|||
Quote:
Ben er inderdaad al mee bezig.. Vanmiddag nog even splitpen, remreiniger, voorste klauw revisieset, en een XZN dopje (12kant maat 8) gehaald voor de aandrijf-as-hoes. Net even tot een uur of half 8 bezig geweest met de voorbereidingen voor de hoes. Helaas kon ik niet verder omdat ik de naafmoer er niet af krijg. Neem morgen op t werk effe de slagmoer sleutel mee om die los te halen. Ook ga ik morgen de klauwen spuiten. Dusssss. Morgen waarschijnlijk spiksplinternieuwe remklauwen! Bye Folks!
|
|||
|
|||
Zo wat een werk zeg! dat een golf 2 zo kan rotten!
Erg gaaf dat je hebt doorgezet! De sloop in Eemnes heeft tegenwoordig niet veel meer vind ik of heeft ie weer een nieuwe lading auto's staan? Heb je toevallig een foto van hoe je een grote gasfles op de minimig hebt aangesloten. Heb er laatst namelijk een gekregen die niet meer werkte en incompleet is, alles werkt nu weer maar moet alleen nog een reduceerventiel hebben. En dan nog een vraag je had het erover dat die kleine flesjes niet goed werken? of bedoel je dat meer van deze zijn zo op? En zijn in Huizen de onderdelen en gasflessen te krijgen? want in Bussum bestaat het bedrijf waar ze de flessen en andere spullen hadden niet meer... Anders word het van de week maar even naar rustbuster toe. Groeten Steven
|
||||
|
||||
Top project, nu eindelijk zo ver dat je weer de weg op kunt zie ik. Respect hoor dat je het zo hebt gedaan!
|
||||
|
||||
goed bezig hoor! pakt het grondig aan, ben alleen niet echt fan van dat gaas in die bumper van een paar pg's terug
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Haha, ik zelf ook niet. Moeten ook nog mistlampen inkomen, maar die koop ik pas als de auto weer helemaal in orde is of als ik ze voor een leuk prijsje tegenkom..
|
||||
|
||||
Het gaat de goede kant op! wanneer ga je er mee rijden?
|