|
|||
|
|||
Hij deed ook mee met het sprinten, verschrikkelijk snel maar aan het geluid te horen ging er iets mis... Ik weet niet of hij daarna nog heeft gesprint.
Stuurbekrachtiging hangt er netjes bij :P, heb je meer foto;s van die motor lijkt verdacht veel op die van mij oude golf . Sorry Richard gelijk maar uppie, voor je dikke corrado |
|
||||
|
||||
Welke sprint bedoel je?
Enuuhh..welke oude golf?? Had je een Golf 5 R32?
|
||||
|
||||
Zo even een updateje!
Ik rij al jaaaaren wat aangepaste FK velgen. Deze zijn 1 delig en daar heb ik de rand van af laten draaien en die heb ik gepolijst. Ook de plastic nep boutjes heb ik vervangen door echte RVS inbusboutjes die ik met de hand ingekort heb en gepolijst! Maar met een R32 blok onder de motorkap (ook al staat die nu nog op zolder ), moeten er in de toekomst toch wat zwaardere remmen op komen. Helaas gaat dat niet passen met mijn huidige velgen. Na lang zoeken en vanalles onder de Corrado gefotosjopped te hebben ben ik toch bij een setje RH ZW1's uitgekomen. Het wordt rondom 8J en 17" Ze komen bij een goede vriend vandaan ( Bluepower) en ze hebben wel een opknapbeurtje nodig. De harten hebben hier en daar wat krasjes en de randen hebben zout water schade. Maar aangezien ik aardig wat polijst ervaring heb komt dit ook wel goed. Ik ben al aan 1 velg begonnen, deze had 4 deukjes in de rand (gelukkig geen van alle hebben stoeprandschade!). De deukjes heb ik er goed uit gekregen gelukkig. De rand is geschuurd tot korrel 600 en het hart is bijna kaal van de lak. Intussen heb ik ook de autosleutels voorzien van een nieuwe sleutelhanger Ook heb ik de vacuum gestuurde magneetklep voor de uitlaatklep ook binnnen. Deze komt van een Golf 5. Er zit ook een mooi vacuumreservoir aan. Morgen weer verder met de velgen en mijn pa komt helpen met de bekabeling.
|
||||
|
||||
Zo, weer lekker weekend gehad en weer wat verder gekomen.
Pa bedankt voor het helpen met de bekabeling! We zijn er uit, alleen nog een mooie oplossing zoeken om de boel aan te sluiten met een extra zekeringkast. En dan kijken waar ik de kabels ga leggen in de motorruimte. We hebben ook nog even wat geklooid met het frame voor de Spal fans. Maar dat gaat toch niet passen. Er zit te weinig ruimte tussen het blok en de Spals en ook de oliepijlstok past net niet meer. Helaas. Het zal toch wat anders worden. Ook ben ik nog "even" bezig geweest met 1 van de RH velgen. 1 rand is klaar en de velg zelf is verf vrij.
|
||||
|
||||
nice
jammer dat die vinnen zich niet zo makkelijk aan laten pakken.....
|
||||
|
||||
velgen zullen super gaan staan
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
schiet lekker op, alleen jammer van die fans.
|
|
|||
|
|||
ziet er allemaal goed uit zeg, geen half werk (Y)
maar met wat voor fans moet je dan gaan werken? die spals zijn al aardig dun succes! |
|
||||
|
||||
De Spals zelf passen wel op de radiator, maar ik wilde ze op een frame hebben.
Tussen de radiator en het frame zit zo'n 2,5cm ruimte waardoor rijwind er wel tussendoor kan en als de fans aan slaan er over het gehele radiatoroppervlakte een vacuum ontstaat waardoor de koeling dus groter is. Als ik de fans rechtstreeks op de radiator bevestig (met van die wazige ijzerdraadjes ) dan heb je alleen het oppervlakte van de fans die de radiator koelt. Dus ik moet nog even kijken hoe ik dat het beste ga oplossen zodat het wel past.
|
||||
|
||||
het blijkt steeds meer dat je meer dan goed bezig bent!!!!
ook de koeling pak je erg professioneel aan!!! lof lof hulde hulde
|
|||
|
|||
wat een dik project zeg kwam et tegen via een search voor iets heel anders maar ben intussen al wel weer een half uurtje verder
|
|
||||
|
||||
Quote:
Vrees je dan zo voor de koeling?! Je zou denken dat zo'n radiotor met daarbij dan nog 2 serieuze fans het werk wel rond zouden krijgen...
|
||||
|
||||
Wat de montageplaat van de Spals aan gaat, ik zie in dat je een kier hebt. Maar ik geloof er eigenlijk niet helemaal in dat je koelend vermogen erg zakt. Als je hier wel bang voor bent dan zie ik persoonlijk maar 1 optie. De open zijkanten van de kap dichtlassen met een strook RVS en deze daarna m.b.v. een dremel helemaal pas maken.
Waarna je mag hopen dat je door de spanning/ het geschud tijdens rijden, het draad niet uit de montage gaten trekt. |
|
||||
|
||||
goed bezig
wat betreft je koeling weet haast zeker dat dit meer dan voldoende is ritchie.
ziet er allemaal super uit! nog gekke dingen tegen gekomen? rij zelf nu met de 5er r32 in mijn 3 maar gaat super moet alleen m'n toerenteller nog voor elkaar maken de rest is aardig gelukt geloof ik heb je zelf al iets met het toerentalsignaal gedaan? om dit op je klok te krijgen? heb zelf het een en ander afgespeurd en gaat de bobines gebruiken moet werken als ik je ergens mee kan helpen, |
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal weer voor de dikke complimenten!
Dat doet me wel goed! Wat betreft het frame van de Spals zie ik opzich geen probleem met de koeling. Het frame lijkt erg dicht maar als je het frame ziet zonder fans erin lijkt het al heel anders. Dan zitten er 2 grote gaten in en er zitten nog kieren rondom het frame. Mijn natuurkunde kennis is groot genoeg om dat in te schatten. Het past alleen momenteel niet dus daar wordt nog aan gewerkt. @BIVMK3R32; ik ben geen vreemde dingen tegen gekomen. Wat betreft de aansturing van de toerenteller, daar ben ik momenteel mee bezig en als het meezit gaat dat prima werken maar dat zullen we zien als de motor loopt. Email maar ff of voeg me toe op je msn dan kunnen we het er nog over hebben. Ik ben intussen weer wat verder gekomen met de velgen. Alle 4 de velgen liggen uit elkaar en op 1 na zijn ze allemaal verf-vrij. 1 velg staat inmiddels in de primer en in de egaliseer. Deze is morgen uitgehard en kan morgen glad geschuurd worden. Hopelijk hoef ik'm daarna niet nog eens in de egaliseer te zetten maar dat zie ik dan wel weer. De verchroomde boutjes kan ik gelukkig hergebruiken. Deze zijn met wat liefde ook weer als nieuw. Foto's volgen nog.
|
||||
|
||||
Hier de beloofde foto's:
Boutje voor en boutje na: Het spul uit elkaar en de verf eraf: En 1 velg in de egaliseer: Morgen weer verder.
|
||||
|
||||
Om toch nog even weer op de velgen terug te komen (hierna zal het weer motor-praat worden) hier een sneakpeak hoe ze worden.
|
||||
|
||||
Egt netjes!
Zal zeker mooi staan de velgen. Net werk. |
|
||||
|
||||
nice
|
||||
|
||||
erg netjes! mooie kleur ook
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |