|
||||
|
||||
Ik heb serieus geluk gehad ja! Overkomt me geen tweede keer.
@Audi1981; haha . Ik zal Arno tzt een berichtje doen! Iemand nog een 180graden bocht voor de G-lader in de aanbieding?
|
||||
|
||||
Stof afblazen wordt lastig! Er ligt een hele hoop op
Ik heb gelukkig niet stil gezeten de afgelopen periode. Ik heb het blok uit mijn Corrado gehaald. Een nette 1.8PG G60 met 208k KM gelopen Omdat ik in m'n hoofd had dat ik alles zo veel mogelijk zwart wilde hebben het blok maar gaan strippen. Direct ook alles gechecked -> vervangen mits nodig. Ook de versnellingsbak moest er aan geloven! Toen begonnen met de motor uit de Golf te halen. Dit was aanzienlijker makkelijker. Ik kon overal makkelijk bij. Na een klein beetje poetsen zag deze er redelijk uit. Vervolgens heb ik de intercooler van een Sprinter gepast en gemonteerd Daarna heb ik de intercooler ook zwart gespoten! Toen was het tijd om het blok in de auto te hangen en af te monteren. De lader is inmiddels ook pikzwart! Omdat ik een extern reservoir niet mooi vindt onder de motorkap heb ik gekozen om een nieuwe radiateur te kopen en direct de vuldop te verplaatsen naar de andere kant. Op dit moment ben ik bezig om de kabelboom aan te sluiten. Deze wordt standalone, dus apart gezekerd. Hierna ga ik beginnen aan het brandstof traject. Een Bosch brandstofpomp onder de auto en een opvoerpomp in de tank. De kabelboom voor de brandstofpomp moet ik zelf gaan maken, deze moet ik dus nog uitzoeken. De afspraak bij de RDW heb ik ook al gemaakt. Of ik het ga halen weet ik niet... We zullen het wel zien 30 maart Dit was het weer!
|
||||
|
||||
Zo! Mooie updates
|
|
||||
|
||||
Goed bezig! Nu meer posten
|
||||
|
||||
Netjes Roel, veel beter dan in de rocco
Ziet er echt dik uit in zwart zo! Een oud type GTI heeft de radiator ook met intern expasievat en de aansluitingen aan de bijrijderszijde. Lijkt me een nóg nettere oplossing: voorbeeld ad Last edited by Barn171 : 04-03-2015 at 00:18. |
|
||||
|
||||
Oh wacht, dan zit je zeker on de knoei met de lader?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Linkfix: voorbeeld ad |
|
||||
|
||||
Ah, thnx!
|
|
||||
|
||||
Die brandstofpomp is 1 draad die je moet uitzoeken (stekker E pos 14? kan het mis hebben is zo uit mijn hoofd). Een min kun je overal vandaan halen
|
||||
|
||||
@Yuli; inderdaad, ik moet echt meer posten. Maar ben meer van de garagelife dan van de laptop . Maar ik ga m'n best doen!
@ Rik; ik heb het zo kunnen maken dat de lader net past ( of dat de radiateur net past, net hoe we het zien ) Ik zal straks een foto trekken en plaatsen. En Voor de brandstofpomp moet ik kijken. Want de + draad van de brandstofpomp moet op het brandstofrelais. Alleen voor het relais moet ik een geschakelde-plus vinden. Of zie ik wat over het hoofd?
|
||||
|
||||
Welk pomp relais gebruik je?
T makkelijkste is om met 80 & 30 te werken. |
|
||||
|
||||
@Johan, ik ga inderdaad relais 80 en 30 gebruiken!
Deze week even uitzoeken welke kleur draad op welke uitgang moet op het relais dan kan ik het deel draadboom ook afsluiten. Op dit moment ziet mijn motorruimte er zo uit Tevens een mooie koelventilator gemonteerd Tevens heb ik m'n Girling54 klauwen laten stralen door een maatje. Echter moest er nog een kleurtje op. Na wat gekke ingevingen (geel, rood, fluor) toch maar gekozen voor een orginele Golf MK1 kleur Van het weekend heb ik even zitten brainstormen wat ik nog moet doen om de auto klaar te krijgen. Moet toch echt meters gaan maken binnenkort!
|
||||
|
||||
Kan iemand mij misschien helpen? Deze avond wat bezig geweest in de garage en alvast gekeken naar de twee relais en de bekabeling van de ECU.
Vanuit de ECU gaan er twee stekkers. Één stekker met drie kabels en één stekker met vier kabels. Drie kabels: Rood-geel, rood-wit, rood-geel Vier kabels: geel, rood-groen, zwart-wit, zwart-geel Relais 30 met aansluitingen: 30, 85, 86, 86a, 87 Relais 80 met aansluitingen: 30, 87, 86, 85 Ik weet van mijn opleiding dat 30 de constante+ is. Maar verder is het me ontgaan. Kan iemand me helpen welke bedrading ik waar moet aansluiten op de relais en dergelijke. Bij voorbaat dank
|
||||
|
||||
Digifant 1
FROM ECU CONNECTOR TO RED/GRN STARTER 3 BLK/YEL PIN 87 RELAY RED/YEL (THICK) PIN 86 RELAY RED/YEL FUEL PUMP RELAY 1,2 GRN NEG. COIL RELAY PIN 30 12V POSITIVE 85 GROUND 86 IGN 12V / RED/YEL (THICK) / COIL + 87 BLK/YEL Bovenstaande kleuren op de pootjes van de relais zetten. Ik wil morgen evt. Ook wel ff in mijn auto kijken. |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor alle relais' geldt: 85 en 86 zijn de aansluitingen van de relaisspoel, 30 is het moedercontact, 87 het maakcontact, 87a het verbreekcontact. 86: +12 naar relaisspoel, via diode 86a: +12 naar relaisspoel, direct Last edited by Erik Baas : 11-03-2015 at 21:16. Reason: meer info 86/86a |
|
||||
|
||||
Hoi Roel,
Digifant Relais: 30 30 12v plus (uit de zekeringkast) 85 31 Massa 86a zwart/wit pin 23 Digifant 86 15 geschakelde plus voor relais (zwart) 87 zwart/geel pin 14 Digifant Benzinepomp relais: 30 30 12V plus (uit de zekeringkast) 85 rood/geel pin 3 Digifant 86 15 geschakelde plus (zwart ) 87 naar benzinepomp / rood/geel Injectoren (Benzinepomp GTI = roze/geel stekker E14) #sjeezen
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 11-03-2015 at 09:46. |
|
||||
|
||||
Toppers, iedereen bedankt
Binnenkort gaan sjeezen
|
||||
|
||||
Ik heb de groen/rode draad en de gele draad niet aangesloten trouwens, de rood/witte is de voorverwarmingsdraad van de Lambdasonde. Deze heb ik aangesloten op de uitgang van het brandstofpomprelais.
Als je m niet aansluit werkt t ook gewoon, lambda wordt ook snel warm door de uitlaatgassen. |
|
||||
|
||||
Wat ik alleen niet snap is bij de stekker met drie draden, daar zitten twee rood-gele draden bij. Wat is wat?
|
||||
|
||||
Rood geel is aansturing brandstofpomp en injectoren. Zit dikte verschil in.
|