|
||||
|
||||
Zal wel een lekker zooitje zijn met al dat slijpstof, maar wel heel netjes!
Hopelijks betaald alle moeite zich strax terug bij de montage van het dak, maar dat zal wel goed komen, gezien de andere werkzaamheden die je verricht hebt!!!
|
||||
|
||||
Ik denk dat inderdaad ook wel het makkelijkste werken is. Zelf heb ik die frees nu een paar keer gebruikt, erg makkelijk.
Even met een centerpunt paar centreerpunten slaan en "zagen" maar: Maar om dat nu bij een eindeloos aantal puntlassen te doen is ook een vreselijk werkje. Nogmaals, ga zo door! |
|
||||
|
||||
tkon nie blijven duren é
Een 10tal dagen na afhaling van het dak in Rotterdam en zo'n 40tal uren slijpen, was het vandaag eindelijk "le moment supreme!" Ah, veel uitleg geef ik er nie bij, want fotos zeggen meer dan 1000 woordn Alle overtollige stukken afgeslepen! Begonnen met de versteviging in te spannen, maar er zijn ook ng latten over de lengte ingespannen (staan nie op foto) Ffkes genieten van het droge weer, klaar voor de operatie! Het donorstuk: Mission accomplished! Detail: Binnenin Deze taak is dus bijna klaar want ben ik content!!!!
|
|||
|
|||
Ziet er erg goed uit!
Nu nog 3000 lasjes maken?
|
||||
|
||||
ligt er strak op . wordt weer eenj echt busje zo .
|
||||
|
||||
Vandaag dus weer es een tandje bijgestoken. Kheb es goe doorgedaan aan het losmaken van de neus. Het dashbord is uitgeboord, de stijlkes zijn weggeslepen, en aan de linkerkant is de boord al volledig vrij en overgeplooid. Vele puntlasjes heb ik dus heel voorzichtig moetn lossen zonder schade te maken.
En natuurlijk es ff een "totaalbeeld" van de (je mag het toch al bijna zo noemen) bus... De cockpit :lol: raamrandjes, dit komt ook in orde en toch es ff een sfeerfoto hé Als alles loopt zoals ik nu bezig ben , zit de neus er wss volgende week in! Ik moet eerst ng de koplamp steunplaat losboren van die achter de nieuwe neus zat (en deze ng laten stralen en ng wa stukjes inlassen, want er is wa aangetaste plaat ), en de voorste vloer verder afwerken. Maar kzal zorgen dat het allemaal proper gedaan wordt. Het is nie dringend, want ik zal anders te lang zonder werk zitten aangezien ik maar in september achterhoeken heb ... Morgen meer fotos!
|
||||
|
||||
Er staat een bus op mijne oprit!!! Deze middag heb ik ng 3 uurkes verder zitten Dremel'en en zagen, en uiteindelijk was het moment er... De bloedneus van de bus is voorbij :lol: En voor de rest... Veel kan ik er niet over zeggen , behalve dat ik gelukkig ben gelik een klein kind Tricolor raamrandjes sweet: Nu ga ik beginne met de voorste vloer af te werken, ik heb nu precies de ronding zodat ik mooi kan beginne slijpen en een boord aanlassen. cheers koers
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
23 jaar en dan zo`n bus restaureren....RESPECT!
|
||||
|
||||
idd respect . kijk met plezier mee hoe het project vorderd .
|
||||
|
||||
vandaag weer een uur of 6 verder gewerkt (ook al lijkt het mss dat er niet veel veranderd is...)
Voor: Ik heb heel lang zitten vijlen en afsnijden tot de voorkant van de vloer mooi volgens de buiging was van de koplampsteunplaat. Het probleem was hier dat ik nergens geen aanknopingspunten had want aftekenen was niet mogelijk. Het was dus mm per mm wegwerken. Daarna ook ng een boord gemaakt om de vloer mooi af te werken zoals origineel. Na: Daarna ook het remdekselgat gemaakt boven de rempomp, dit dekseltje sluit nu ook mooi in de vloer Moet enkel ng wa afgewerkt worden. De werken aan de cabinevloer lopen dus bijna ten einde, enkel ng de verdieping slaan rond versnellingspook en het gaspedaal-scharnier inlassen. Dat wordt zo snel mogelijk gedaan. Als de vloer klaar is,kan ik namelijk mijn koplampsteunplaat inlassen en dan is de neus ook klaar om in te steken
|
||||
|
||||
mijn god wat mooi
|
||||
|
||||
heel vet allemaal!!!
chapeau!
|
||||
|
||||
gisteren heb ik mij beziggehouden met het passen & inlassen van de rechterdogleg. (wel wat miserie gehad met het uitlijnen van bovenste rand van de dogleg met de onderste rand van de deur.) maar 't is uiteindelijk na een 4tal uur gelukt :
dit is het resultaat tot nu toe en we gaan rustig verder
|
||||
|
||||
Vandaag dus weer optimaal genoten van een vakantiedag: wat stond op't programma?
Rand aan de vloer lassen & frontvalance inlassen. Front valance ingelast: Daarna ook es alles nagepast (de koplampsteunplaat er voorlopig ingezet, ze moet ng gestraald en opgelast worden, da's mijn volgend werk) De rand ingelast en deze sluit schoon aan met de koplamp plaat Missie geslaagd Detail: dekseluitsparing boven rempomp En we zijn weer een stap dichterbij het "einde" van de laswerken Er komt stillaan een bus in de garage :lol:
|
||||
|
||||
Eergisteren heb ik de koplamp-steunplaat binnengebracht bij de straler want die begon onderaan toch wel wat te ******en...
Dit is het stuk dat ng aan de "nieuwe" neus hing, mijn originele steunplaat was spijtiggenoeg al te veel aangetast rondom de vloerrand, daarom deze dus beter gebruiken Gisteren ben ik de steunplaat dan al gaan ophalen en ben ik begonnen met plaatjes te maken en in te punten. Kmoet ze ng volledig aflassen & in een laagje epoxyprimer zetten. Dan kan ik die plaat dit weekend in de bus lassen en over de breedte aan de vloerrand vastlassen. Dan rest enkel ng het plaatsen van het frontpaneel
|
||||
|
||||
je komt steeds dichterbij zeg!!!!! Vakwerk!!!
|
||||
|
||||
Vandaag ben ik begonnen met de afwerking van de instappen. Deze moesten ng opgelast worden vooraleer de vloer erin kon...
Voor: Zelf plaatje maken en inlassen: Sluit mooi aan Later ng afwerken met tin. De koplampsteunplaat is ook ng in epoxyprimer gezet, zal morgen es fotos van nemen, deze is ook klaar om in te lassen
|
||||
|
||||
Vakwerk!
|
|||
|
|||
Verlagen
hey,hoe verlaag je 't makkelijkst een T2 busje ?
hoop snel wat te horen. mvg tarzan(vette bus btw ) |