|
||||
|
||||
mooi!die as is best smal voor!
echt een lekker "foute" kleur.. (niet om te zeiken hoor, maar heeft je achtertussen paneel wat kleurverschil, of lijkt dat nou zo?) |
|
||||
|
||||
Mooie foto's zo, ik vind een kever er altijd dik uitzien als ze zo half opgebouwd zijn..
Succes met de spagetti, heeft mij ook al veel vraagtekens bezorgd... Grz Niels
Mijn garage: Last edited by CustomBug : 21-10-2008 at 20:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
Toen ik de foto plaatste zag ik het ook, zal wel stof zijn en alles moet nog goed uitgepoetst worden! Ik heb dat achterpanneel samen met oa het dak gespoten dus zou echt dezelfde kleur moeten zijn
|
||||
|
||||
Klein updeetje.
Vrijdag avond met de bedrading bezig geweest. mooi stukje spagetti onder het dashboard! Gelukkig kom ik er wel redelijk uit, alleen moet ik wel ff een paar stekkers overzetten, verschil tussen 72-er kabelboom en 83-er onderdelen die erop aangesloten moeten worden. Zaterdag de juiste spatbord biezen kunnen kopen, ik hoop dat ik a.s. zaterdag de spatborden definitief kan monteren.
|
||||
|
||||
Holy cow, dat is inderdaad goed gelukt! Heel gaaf!
|
||||
|
||||
Kon het vandaag toch nie laten om nog ff te gaan klussen, ik moest weten hoe de biezen combineerden bij de kleur van de kever.
En ik ben zeer tevreden, precies zoals ik gedacht had. Natuurlijk moeten daar wat foto's van gemaakt worden: Ook nog de laatste spulletjes van het remsysteem gemonteerd. Koste ontzettend veel kracht om de rubbers rond de plastic pijpjes te krijgen die in de hoofdremsilinder zitten, dus ik dacht dat zit wel goed.... Helaas, na het vullen van het remvloeistof reservoir zeek alles lang diezelfde rubbers er weer uit. De hoofdrem cilinder was gespoten met lak uit een spuitbus, dus die is langzaam aan het vergaan onder de lekkende hoofdrem cilinder, beetje jammer. Ik snap alleen nie hoe het kan, gezien de hoeveelheid kracht die het koste om de rubber te monteren, hoe kan er dan in hemelsnaam nog remvloeistof uitlekken???
|
||||
|
||||
Netjes zo, met die biezen! Mijn rode detailplannetjes beginnen toch ook te kriebelen als ik dit zo zie... Toch eens wat dingen gaan proberen denk ik....
Grz Niels
|
||||
|
||||
Na een goeie tip zaterdag ff Ate rempasta wezen halen.
Ff rubbers en slangen weer uit hoofdrem cilinder gehaald en alles netjes met pasta ingesmeerd. Toen zag ik alleen der er in 1 van de rubbers een scheurtje zat, zomaar een heel kleintje, maar nadat ik alles weer gemonteerd had bleek toch die ene met het scheurtje te lekken, andere was gelukkig droog!!! Daarna alle spatborden definitief gemonteerd met biezen ertussen, biezen moeten nog wel ff wat "vormen" om de vorm van de verpakking weg te werken, dus ik moet ze nog een keer helemaal netjes ertussen zetten. Toen verder met de bedrading, allereerst met de koplampen. Daar moet ik dnek ik alleen ff draden erbij trekken voor de stadsverlichting, aangezien die wel in mijn eerste body zaten maar met de komst van de 2de body en kabelboom zijn hier nu geen draden meer voor. Daarna verder in de motor ruimte, helaas ontdekte ik daar dat ik de dynamo een kwart slag verkeerd had gemonteerd, en dan past de bedrading nie meer...... Voordat die dan weer goed zat en de bedrading was aangesloten was de dag weer voorbij.
|
||||
|
||||
Gister echt alle bdrading kunnen uitvogelen, alles zit nu zo ver als mogelijk aangesloten, en ade rest weet ik in ieder geval van waar ze naartoe moeten.
Ook nog motorklep opnieuw gemonteerd en afgestekd, ook moest deze nog ietsje verbogen worden om netjes te passen, maar nu ligt ie best netjes erop. Ook nog aan mijn benzine tank begonnen, alleen ineens kwam ik erachter dat er in mijn carrosserie 4 bout gaten zitten om de tank ik vast te zetten, maar dat er in de tank zelf geen gaten zitten om de bouten doorheen te steken, is dit veranderd in de loop der jaren??? Dat moet ik dus nog ff uitvogelen.
|
||||
|
||||
Die rode biesjes zijn echt super!!
|
|
||||
|
||||
Hij is echt mooi aan het worden hoor....
Even je lak proffesioneel polijsten, en je hebt echt een super mooi kevertje! Mijn complimenten ... |
|
||||
|
||||
Tank is nooit veranderd. Je mist montage klemmen (soort revet principe). Je klemt de tank vast dmv die revetten. Als je je tank erin legt, tussen de desbetreffende gaten in snap je wat ik bedoel
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het begrepen idd. Ik ga ff zoeken naar de klemmetjes!
|
||||
|
||||
Tijd voor een update….
Afgelopen tijd druk gehad, iets met snowboarden enzo. Tussen kerst en oud & nieuw wel wat tijd gehad, gelukkig. Nog wat kleine onderdeeltjes kunnen monteren, en de rest van de kabelboom aangesloten. Vervolgens nog maar eens de stuurkolom eruit gehaald om die te richten, deze liep iedere keer tegen de carrosserie aan, na wat precizie werk met de hamer is ie weer kaars recht en nu loopt hij vrij. Toen maar eens de kachelpotten en uitlaat onder handen genomen met de staalborstel. Deze helemaal kaal geslepen en vervolgens in de hitte bestedige lak gespoten, gelukkig kon ik deze in mat-zwart vinden in plaats van die verschikkelijke zilver tinten! De volgende dag de uitlaat en potten gemonteerd zonder problemen, en dan gaat het toch kriebelen om te kijken of te motor echt wil starten. Dus de tank ff op de work-mate voor de auto gezet en de accu aangesloten. Na een tijdje starten geen leven en een lege accu. Ff gekeken of ie wel bezine kreeg en of ie vonkte, vonken wel maar bezine nie. Bleek dat ik de slangen verkeerd aangesloten had op de pomp. Na het omwisselen hiervan en heel ff doorstarten liep hij bijna gelijk als een zonnetje!!! Kan je vertellen, dat is een mooi moment. Daarna ga je denken, zou de bak en de koppeling nu ook naar behoren werken? Dus tank ff in de auto gelegt en na een hoop tanden poetsen kon ik concluderen dat de koppeling helemaal niet vrij komt…..ondanks dat alles in orde leek te zijn toen ik hem monteerde. Dus helaas moet de motor er weer ff uit en kijken waarom hij niet vrij komt. Binnenkort ff kort filmpje van de motor die het doet.
|
||||
|
||||
Goed om te horen! Waarschijnlijk moet je je koppelingskabel even verder aandraaien, ik had hetzelfde probleem.
|
||||
|
||||
Quote:
Maar de vleugel moer zit al op het eind van de draad?! En als ik de hefboom met de hand probeer verder te trekken lukt dat ook nie. Misschien vanaaf ff kijken, als ik nog nie onderkoeld ben.
|
||||
|
||||
Vandaag weer serieus gelukkig geworden!
Voor het eerst in 2.5 jaar weer in mijn kever gereden, al was het maar voor en achteruit in de garage. Aangezien de versnellingsbak nog nie mee wilde werken, de motor er ff snel uitgehaald, koppelings kabel ingekort en afgesteld, pook agesteld, alles weer terug bouwen en 2,5 uur later zat alles weer op z'n plek. Toen het moment van de waarheid...... Het eerste, starten, en ja hoor hij leip nog als een zonnetje. Daarna schakelen, en zowaar, alle versnellingen vooruit en achteruit heel erg soepel. Dan toch ff proberen of hij ook echt een beetje oppakt enzo, dus auto achteruit geduwd en in z'n 1 gezet. Jaja, hij rolde heel mooi vooruit bij het oplaten van de koppeling, dan toch ook ff de achteruit proberen, zelfs deze werkte zoals het moet, 2 3 en 4 ook zonder problemen. Kortom, ik ben weer geullig voor de rest van de avond!!! Nog ff een fotootje geschoten en het beloofde filmpje van de eerste keer dat de motor weer liep: Misschien alleen nog ff een nieuwe kruk-as poeplie, deze lijkt wat krom.
|
||||
|
||||
Leuk filmpje! Altijd weer een mooi moment
|
||||
|
||||
Hij doet 't!!! Afbouwen en rijden maar
Je poulie lijkt inderdaad krom.
|
||||
|
||||
Mooi hé, zo'n eerste rit... Het blijft een strakke kleurencombinatie trouwens, ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet!
Grz Niels