|
|||
|
|||
Een vriend van me heeft een hele mooie caddy1 g-60 (staat te koop btw) en dat gaat als de brandweer. Hij trekt een impreza wrx eruit .
|
|
||||
|
||||
@ jettaracing, ik ben ook een echte diesel man hoor, heb bijna nog nooit aan een benzine blok gesleuteld (ja ja trekkers zijn namenlijk ook altijd diesel )
maar dit leek me toch wel erg leuk om te doen en dan is ie tenminste niet zo duur meer in de wegenbelasting enz @ gijs, ik wou er eerst een 1.6 in lepelen (of is er ooit ook een 1.8 in de caddy geleverd??) want hier is een type goed keuring voor dus dan zal het niet zo`n groot probleem worden om hem om te keuren. weet iemand heel toevalig wat dit ongeveer gaat kosten, dat omkeuren van diesel naar bezine? |
|
||||
|
||||
De 1,8 benzine met carburateur is in de caddy mk1 wel geleverd ,dus omkeuren zal niet zo'n erg groot probleem zijn .
Je zit er alleen mee dat de goede motorcode erin moet ivm de keuring ! Dus moet je wel weten welke motoren er origineel in werden geleverd . Anders krijg je zo'n RDW lelystad verhaal incl omkeuren ,geluidstest enz Nu hoef je alleen maar een apk keuring ,gewichtsmeting te doen . Omkeuren zal het duurste niet zijn ,zal rond de 130/150 euro liggen (iig een paar jaren terug)
|
||||
|
||||
als het goed is staat op het caddyforum een lijstje met alle motorcode`s die orgineel geleverd zijn in de caddy, dus zal dat eens ff op zoeken als het forum online is
|
|
||||
|
||||
Welke remmen zou ik het beste kunnen nemen voor de G60.
Zouden jullie voor de remmen van de corrie gaan met adapters er tussen (waar ik nog niet echt van gesjarmeerd ben(of hoe je het ook maar schrijft )) Of voor 16v remmen of iets heel anders, ik hoor het graag En kan ik zelf mijn titel ook aanpassen trouwens of moet een beheerder dat doen?? |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
caddy
hoi mag ik vragen wat voor hoofdremcilinder je er op hebt zitten?
en heb je ene nieuw kloelvloeistof resevwaar waar heb je dat gekocht? |
|
||||
|
||||
@ novo, ja die bedoelde ik ja, maar die had ik vorigeweek toevallig al gekregen van bert, maar toch bedankt
@ peerke TDI, ik heb er nu nog een orginele hoofdremcilinder op zitten, maar dit moet straks natuurlijk wel veranderen met de G60, maar welke ik ga gebruiken weet ik nog niet zeker, waarschijnlijk 1 van een golf 2 gti ofzo en die koelvloeistoftank heb ik bij de platselijke groothandel vandaan (beiboer in kollumerzwaag) |
|
|||
|
|||
Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken SR-FT-18
overleden |
|
||||
|
||||
haha heel apart, het chassis nummer en al zit er nog gewoon in hoor
ik hoop dat ik volgende week of die week daarop eindelijk eens kan beginnen te slopen dan kan dat ding de bult op of de cross in |
|
|||
|
|||
in stukjes zagen leverd meer op
dan is het oud ijzer anderes ''vuil'' ijzer als compleete auto |
|
||||
|
||||
Ik zie net dat ik hier al een helepoos niks meer gepost heb, wandt de plannen zijn alweer veranderd
De corrado is de deur alweer uit, ik heb hem nog wel ff goed kunnen gebruiken trouwens en ff tanken Maar ik heb dus besloten om er toch maar weer een diesel in te bouwen, wat het precies word is nog niet helemaal bekent, wil er graag een pomp-verstuiver blok in hangen. Het zal nog wel ff duren voor ik er aan begin, maar wou het toch ff melden |
|
||||
|
||||
zou er geen pomp verstuiver in hangen vind die blokken zo gods duur 2200e voor een redelijk blok met ecu en kabelboom
ging voor een 1.9 TDI 110pk afn kunnen gewoon met de juiste rubbers in je montage punten die je nu hebt versnellingsbak ook van tdi kabelschakeling opbouwen wat niks voor stelt koppeling ombouwen naar mechanische kat int bakkie met wat tuning (wat het verschil is aan geld is kun je aardig besteden aan tuning) kun je met een afn zeker 210pk aan tikken en een koppel van + 460nm nou dan heb je een rappe caddy of te wel vr6 killer vind een oude tdi veel meer charme hebben ook |
|
||||
|
||||
Een 100pk pompverstuiver met 5bak en vrijgemaakte ecu kost rond de 1150 euro en een 130pk met 6bak en vrijgemaakte ecu 1750 euro, dus dat vind ik niet echt extreem duur. dan heb je een motor uit 2004 rond de 120.000 km`s, bij theo kloosterman vandaan.
Maar dan moet je nog baksteunen en alles hebben dus al met al gaat het wel veel kosten ja, maar dan heb je ook wat Maar wil zowiezo eerst de golf en kever spullen verkopen voor ik er aan begin en dan moet ik nog zien of het een pompverstuiver word, wat ik zelf een geweldige motor vind, of dat het een b.v. afn word. Owja het hoeft van mij echt niet een dikke racer te worden, maar het gaat mij echt meer om de uitdaging om zo`n motor werkend in mijn caddy te krijgen.
Mijn caddy type 1 pompvertuiver TDI project topic Mijn 85er golf 2 GTD daily topic 58er Spijlbus project topic Last edited by sikke aant : 14-12-2008 at 22:03. |
|
||||
|
||||
Ik zal hier ook weer eens een kleine update plaaten.
Ik heb nu een 100pk pompverstuiver blok te liggen compleet met bedrading en versnellingsbak enz. uit een polo van 2004 met een computer van een sharan, deze geeft minder storings als het goed is en heeft hij gelijk 115pk. Ik heb laatst een 130pk met 6-bak in mijn passat gebouwd en hier moest ik de hele bedrading ook van ombouwen en dit is best te doen moet ik zeggen. Inprincipe loopt hij al op 4 draden en dan moet ik het gaspendaal en nog een paar kleine dingen aansluiten en dat moet voldoende zijn. Ik denk dat het niet eerder word dan in de herfst voor ik er mee begin, heb ik ook nog ff tijd om de andere onderdelen bij elkaar te zoeken. |
|
||||
|
||||
Na dik 2 jaar was het vanavond dan eindelijk zo ver, ik heb de caddy eindelijk weer huis gehaald!!
Hier een paar fototjes En dit is de motor die er in komt te hangen!!!! |
|
||||
|
||||
dat is een strakke caddy word nog een race monster zo met die tdi er in
|
||||
|
||||
Dankje
Ik heb de motor er in gehangen, ben nu nog bezig met de motorsteun op de distributie zijde, ik had gehoord dat je daar een steun van een 1.8 uit een cabrio voor kon gebruiken maar dat past dus niet Hier een paar foto`s: Ook had ik de nieuwe g60 remmen vast even gepast, maar ik moet dus ook om nieuwe velgen zoeken want de klauwen komen tegen de velg |
|
||||
|
||||
Gaaf man!
Mooie baksteun ook! Ziet er degelijk uit, waar komt deze weg? En moest je verder nog motorsteunen aanpassen?