|
||||
|
||||
carrosserievijl was weer iets van 57 euri meen ik, vond dat een beetje prijzig. Met een gewone vijl zal het ook wel goed gaan, en het laatste gedeelte met een lappenschijf of schuurblok. (Eigenlijk mag dat niet ivm de looddampen en mag je het alleen met een vijl weghalen. Ik duw de caddy gewoon ff naar buiten en stofmaskertje op.)
|
|
||||
|
||||
Morgen de plamuur halen in rotterdam. Ik zat eerst in dubio; debrasel of gapol.
De heren van cleaned zijn zeer te spreken over gapol en tevens ook de bewerkbaarheid was voor mij een doorslag. Dus gapol gaat het worden |
|
||||
|
||||
wow, mooi filmpje,thx!
|
|
||||
|
||||
ff een klein proefstukje vertint. Is zeker niet moeilijk.
Eerst een deuk in de plaat geslagen en schoongemaakt met lappenschijf, daarna pasta erop en inbranden (gaat er weer smerig bruin uitzien). Dan de tinstaaf verhitten en en druppelgewijs aanbrengen. Uitstrijken met een spatel als het vloeibaar is. Het loopt gelukkig ook niet uit en blijft een massa. Morgen het grote werk de caddy... foto's volgen snel |
|
||||
|
||||
Vertinnen ging best redelijk, in het begin wel even lastig maar na ff proberen lukt het wel
Daarna met de slijptol in mn vinger gezeten, zeker niet tof... :-\ :-X Werd er even niet lekker van Altijd handschoenen aan maar nu even iets te vlot.. Foto's van vandaag: Last edited by Caddy_Sander : 05-02-2007 at 00:44. |
|
||||
|
||||
Even weer wat klein spul opgefrist:
|
|
||||
|
||||
Startmotortje ook klaar |
|
||||
|
||||
Goed bezig !
Ga zo door, blijf hem volgen |
|
||||
|
||||
netjes hoor
is dat gewoon met zwarte lak en aluminium kleur verf? nog primertje eronder ofzow? goed bezig Sander |
|
||||
|
||||
Klopt, heb alu wheel paint zilver gebruikt. Die kun je zonder primer aanbrengen. Met primer is ook lelijk en krijg je een grijze kleur die er doorheen komt waardoor het erg geverfd lijkt. Die alu paint is gewoon blanke lak met metallic-deeltjes zilver. Daarna aflakken met blanke lak voor bescherming.
Bij het zwart heb ik idd een primer gebruikt en dan ook met blanke lak als afwerking |
|
||||
|
||||
Quote:
alu wheel paint he, is dat ook geschikt voor: versnellingsbak onderblok (hitte enzo) klinkt wel goed, en ziet er leuk uit |
|
||||
|
||||
Paul, ik zou voor het onderblok die lak niet gebruiken. Denk niet dat het op gietijzer zal hechten. Ook de temperatuur zal parten spelen.
De versnellingsbak is wel een aanrader: De lak kan tot 110 graden verdragen |
|
||||
|
||||
Quote:
kijk aan, dan hoop ik dat ik mijn versnellingsbak er net zo mooi kan laten uitzien als de jouwe misschien tips om het onderblok mee te behandelen? o.i.d. |
|
||||
|
||||
Op dat punt zit ik nu ook. Heb zelf enginepaint van motip, maar weet niet of ik het ga gebruiken.
Even iets heel anders.. ik had een radiateur aangeschaft met ingebouwd reservoir, dus met vuldop. De bedoeling was om hiermee het expansievat te laten vervallen. Ik zie nu pas dat het expansievat aansluit op de kachelbuis. Wat moet ik hier dan op aansluiten als het expansievat mist? En is het eigenlijk wel mogelijk wat ik in mijn hoofd had? |
|
||||
|
||||
hey meede caddy rijder
expansievat zit toch met een t-stuk op de slang van de waterpomp naar de kachel radiateur, dus gewoon t-stuk verwijderen en klaar. en ik ga alles in de 2k lak zetten, dus motor, versnellings bak enz. ik heb nu van verschillenden gehoord dat dat toch het beste is. |
|
||||
|
||||
beste sander gapol is die zwarte plamuur speciaal voor kunststof bumpers
abrasel moet je hebben of gewoon polysoft van sikkens.
|
||||
|
||||
@vwbullit:
Kwaliteitsplamuur voor algemeen gebruik met hechting op zowat alle soorten metaal, hout en kunststoffen. Gapol hecht zonder problemen op: aluminium, koper, gegalvaniseerd metaal, ijzer, magnesium, platinum, lood, tin, titanium, vanadium, zink (alle ferro en non-ferrometalen) Gapol hecht op alle thermo-harders en op de meeste thermo-plasten. |
|
||||
|
||||
Zo, het is een tijdje stil geweest rond het projectje.
De laatste tijd wat druk gehad, weekje wintersport en afgelopen 2 weekenden bezig geweest met de zeilboot die er 1 april weer in moet: Onderwaterschip schuren, en weer de lagen weer opnieuw aanbrengen. De onderliggende laag Heavy Coat was gelukkig nog perfect. Maar is nu weer voorzien van 2 nieuwe lagen chloorrubber anti-fouling (speciale verf tegen aangroei onderwater) Mooi smurfenblauw ------------------------------------------------------------------------------- Even on-topic, nu de boot weer even laten varen De caddy, hele domme vraag misschien, maar welke ontvetter kan ik het beste gebruiken om de carrosserie te ontvetten voordat ik begin met schuren?? Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
leuk hoor een zeilboot erbij tja een goede ontvetter, ik gebruik daarvoor gewoon thinner, voor spuitwerk dan he, das volgens mij meer dan genoeg
|
|
||||
|
||||
Best koop je carrosserie-ontvetter, kost niet meer dan thinner maar is stukken beter, te verkrijgen in elke autoshop waar ze ook autolakken verkopen ...
grtz |