|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Country achteras is als ik me niet vergis zonder abs, en die moet ik niet hebben.
Want ik wil wel ABS hebben met al dat vermogen straks
|
||||
|
||||
Weet niet of je er wat aan hebt maar op mp staan nog enkele syncro delen te koop, misschien heb je er wat aan:
http://link.marktplaats.nl/532577984 |
|
||||
|
||||
Quote:
Zijn de abs ringen niet relatief makkelijk over te zetten/om te bouwen? |
|
||||
|
||||
ABS ringen zitten bij een syncro op de homokineet.
En in de draagarm moet je dan een gat maken van waar de ABS sensor in komt. Plek is al gemarkeerd op de draagarm. Maar waarom wil je per sé ABS Branko ? De wagen rijdt er niet beter om , en voor de eds hoef je het niet te doen. Daar heb je straks je haldex voor. Die fabriek moet er ook nog allemaal op , wat weer extra ballast is En houd er rekening mee dat het nieuwe type abs ook dingen als stuurhoeksensor giersensor etc nodig hebben. En als je het oude type van een golf 3 wil gebruiken heb je veel ruimte nodig om het kwijt te raken.
|
||||
|
||||
De stuurhoeksensor is toch gewoon de sleepring achter het stuur?
Deze ben ik in ieder geval nodig want ik wil ook de flippers op het stuur hebben voor het schakelen. En zo'n Giersensor zal het probleem niet zijn om in de auto te zetten want het is maar een klein ding. Ik ga zo veel mogelijk over bouwen en proberen ook zoveel mogelijk te laten werken. Als die veiligheidssystemen toch aanwezig zijn waarom niet proberen ze er op te zetten Misschien krijg ik wel problemen en misschien wil het wel niet maar als ik het niet probeer dan weet ik het ook niet zeker. Ik ben eerlijk gezegd nog niet op het punt om hier over na te denken. Want heb eerst nog een hele boel roestoratie. Heb gisteren een hele meuk origineel plaatwerk gekocht wat er allemaal nog aan moet. Heb inmiddels een achteras gevonden van een Rallye, dus met schijf en met ABS we gaan proberen er iets moois van te maken. Niet geschoten is altijd mis. En laat de auto maar 150 kg zwaarder worden, dan nog is ie stukken lichter als toen het hele zwikje nog in de TT zat.
|
||||
|
||||
Original VW Golf 2 II GTI G60 Rallye Syncro Hinterachse komplett absolut RAR !
op ebay voor 195 euro 290696293002
|
||||
|
||||
Ik heb al een achteras geregeld dus die ben ik niet meer nodig.
Toch bedankt voor het meedenken Heb nog een paar foto's van de laatste week. Kon vandaag niet meer verder had het Gas van het lasapparaat op. Morgen even nieuwe halen, nadat ik even bij PewiVWTeam langs ga van hier op het forum. Morgen dus niet echt een dag om even flink er tegen aan te gaan. Maar goed ook niet echt interessant hier de foto's: Nieuw origineel plaatwerk binnen van VWClassic parts waaronder binnenschermen, de draagbalken onder de auto waar de achteras aan zit. Binnenschermen voor (het voorste gedeelte) en nog wat klein spul (niet op de foto) De tunnel uit de TT met nog allerlei bevestigingsbeugeltjes voor plastic delen. Je ziet het er niet aan af maar ben bijna 4 uur bezig geweest om hem zo kaal te krijgen als hier op de foto. Het was een hels karwij al die puntlassen los halen. De oude tunnel met wat van die beugeltjes die verwijderd zijn van de nieuwe De bodem zonder tunnel, hier nog zo klein mogelijk er uit geslepen. Een stuk karton gebruikt om de juiste maat te krijgen voor de nieuwe tunnel. Deze dus later weer op de bodem van de auto gelegd en daar op afgetekend. Hier is alles wel op maat geslepen. Die twee flappen heb ik gemaakt omdat de tunnel op het laatste stuk een beetje afloopt naar boven. Zo kan ik ze later er weer op vouwen. Hier de tunnel er in gelegd, als je goed kijkt zie je vooraan op de foto op de tunnel 4 draadeinden. Hier komt de beugel van de uitlaat op. Dit gedeelte ligt dus wat hoger dan de bodem van de auto. Vandaar de flappen die ik er weer over heen heb gevouwen. Hier de voorzijde van de auto, maar deze moet ik nog mee beginnen is alleen nog maar grofweg gedaan. Even voor het idee Zo ziet de achterkant er uit na alles gelast te hebben. En hier met beugel voor de uitlaat, deze word uiteraard nog gestraald en ge poeder coat En als laatste nog een totaal plaatje: Dat was het weer voor even, plannen voor de komende tijd de voorkant van de tunnel af werken. En een schijf lassen op de plek waar de reserve wiel bak in heeft gezeten. Maar dan ben ik al wel weer twee zaterdagen verder
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ziet er weer top uit branko, tot morge!!
|
|
|||
|
|||
Respecttttttttttt.......
|
|||
|
|||
Mooi project kerel. Vandaag toen je weg ging nog een bult stront gezien ofnie hahaha
|
|
||||
|
||||
Quote:
haha was wel even leuk zo'n ochtendje
|
||||
|
||||
Ja idd een beste bult stront maar zag ook twee hele leuke paarden meisjes
Het was gezellig even bij kletsen. @De Pul, als Stefan en misschien ook wel Niels een keer komen kijken hier, kun je zo mee als je daar zin in hebt.
|
||||
|
||||
geen halfwerk, maar dat wisten we al maar toch... DAMN!! wat een werk
respect man!!
|
||||
|
||||
Quote:
lijkt me super
|
|||
|
|||
@ gerben ik laat je wel ff weten als we heen gaan, altijd gezellig!!!
@branko ik weet niet of je het al had gezien maar wilco is ook weer goed bezig. http://www.dutchbuild.com/index.php...mid=102&lang=nl |
|
||||
|
||||
oke stefan,top!
|
||||
|
||||
Leuk dat jullie een keer samen komen.
Had dat van Dutchbuild nog niet gezien, maar denk dat dat ook wel een heel mooi stukje vakmanschap gaat worden. Zelf helaas niet zo veel tijd gehad de laatste tijd, om verder te gaan met mijn project. Heb maar een paar uurtjes kunnen werken de laatste 1.5 maand. Maar ja daar heb ik dan ook wel weer wat anders voor terug. Een nieuwe daily er bij, heb vanaf dat ie uit kwam al gezegd zo'n 1 moet ik ook. Ik heb er hard voor gewerkt maar nu heb ik hem dan. Hier een fototje voor de gene die hem nog niet hebben gezien Het is een 160pk TSi sport uitvoering met alle denkbare opties. Ook heeft ie een dynamic pakket wat in houd zwarte hemel, extra getint glas en achteruit rij sensoren. Heb hem direct verlaagd met een nieuw setje H&R veren. Een schroefset is me te stug voor een daily daarom alleen de veren. Morgen krijgt hij een setje BBS RS2 velgen geheel opnieuw opgemaakt in zwart goud, ik hoop dat het mooi gaat staan. Ik had de velgen nog over van de gesloopte TT en niemand wou ze hebben dus heb ik ze zelf maar opgelapt. Dan maar geen 19 inch maar die 18inch TT velgen verschijten voor een paar 100 euro doe ik ook niet. Er zaten ook nieuw continental banden op.
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info Last edited by bprijs : 23-04-2012 at 22:42. |
|
||||
|
||||
Mooie auto
160pk TSI is dat de 1400 met compressor en turbo ?
|