|
||||
|
||||
Quote:
Heb je een artikel nummer van die tankdop? En/of is deze gewoon bij de dealer te bestellen?
|
||||
|
||||
Quote:
Het geluid is nog steeds origineel, alleen als de motor warm gelopen is, is het geluid heel iets harder geworden. Tegendruk heeft geen invloed op deze auto, want de motor is niet opgefokt en aan het uitlaatsysteem is niks veranderd (orig. 1 demper, nu ook).
|
||||
|
||||
Quote:
8XY 004 727-001 staat op de hella verpakking. Hella PT13
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik waarschijnlijk mis gelezen dan Ik dacht dat je een open systeem had gemonteerd
|
||||
|
||||
dit is best wel een leerrijke thread
ik heb der al veel van bij geleert zal ik ok is gan doen met mijne golf mssn wel een gênante vraag maar hoeveel kostte al die producten zoals bitumen ,zinkspray,strijkkit, enzo zow ge me da in een pb kunne sturen thnx grtz klenne |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb 1 ding geleerd voor de volgende keer: gebruik epoxyprimer over het kale metaal en vervolgens bitumen. Dit is bij de achterste twee wielkuipen gebeurt. En niet zinkspray over kale metaal, primer erover en dan bitumen. Dit is bij de voorste twee wielkuipen gebeurt. Hoeveel het ongeveer gekost heeft moet ik boven in de map even nakijken, heb het geluk dat ik alles voor een prikkie kon kopen (garage korting). Mooi dat je er nog wat aan hebt gehad!
|
||||
|
||||
Quote:
Maakt niet uit, je bent ook maar eens mens. Het was geen persoonlijke aanval van mij naar jou gericht hoor. Origineel: Bestaande situatie: Dus onderdeel VAG7-31 en VAG3-3 is vervangen door 1 RVS-buis (onderste op bovenstaande foto). Dezelfde kromming als origneel zit in de nieuwe pijp.
|
||||
|
||||
zo vandaag en gisteren nog twee dingen voor het binnenste van de remtrommels aangeleverd gekregen:
- 4 remschoenen voor de 2 remtrommels achter, van Delphi Lockheed; - 2 wiellagersetjes voor de 2 remtrommels achter, van SKF; En nog even een foto van de remblokken, van ABS (All Brake Systems): Dus met deze twee dingen extra en het het totale pakketje dat ik al aangeleverd heb gekregen, wordt er dit aan de remmerij vervangen: Voor: - 2 remschijven, door Delphi Lockheed; - 2 remklauwen, door org. vw; - 4 remblokken, door ABS (All Brake Systems); - 2 remleidingen, door BB; Achter: - 2 remtrommels, door Delphi Lockheed; - 4 remschoenen voor remtrommels, door Delphi Lockheed; - 2 wiellagersetjes voor remtrommels, door SKF; - 2 remleidingen, door BB; In de remtrommels hadden we al iets vervangen, maar wat weet ik al niet eens meer En hier het hele zooitje bijelkaar : Binnenkort wordt de auto weer gestript, en gereed gemaakt voor de spuiter, die het aanvankelijk verneukt heeft. Het tufje gaat er dan ook uit, en wordt aangepakt
|
||||
|
||||
Misschien nog wel geinig om te laten zien, de plaatjes van waaruit ik het wagentje aangeschaft heb.
Wel leuk om de verandering die hij heeft ondergaan te zien. Toen nog met het leuke appeltje op de achterklep :
|
||||
|
||||
Toch heeft het helemaal origineel ook wel wat, maar laag en breed is toch wat mooier.
|
|
||||
|
||||
Ben er inmiddels ook achter wat we al in de trommels vervangen hadden en waarom.
De trommels zaten enorm vast, en dus hebben we de wielremcillinders vervangen.
|
||||
|
||||
Gisteren het een compleet setje remschoenen van TRW binnen gekregen:
Pakketje bestaat uit: - 2 remschoenen: - 2 wielremcillinders (al vervangen): - veertjes en grei: Verder zag ik nog in het desboard contact punten liggen, dat achter de verdelerkap aangebracht moet worden:
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 Last edited by golfr32 : 31-01-2008 at 09:44. |
|
||||
|
||||
Wat heeft de spuiter verneukt aan de lak dan?
Veel werk, om hem eerst helemaal op te bouwen, om later alles weer uit elkaar te halen! Maar leuk topic hoor!! |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja idd, wij hebben er alleen maar meer werk mee te verzetten. We konden de auto achteraf gezien wel langer bij de spuiter laten staan, en telkens controleren of het wel goed gebeurt is. Maar je weet natuurlijk nooit wanneer een nieuwe kentekenreeks aanbreekt, omdat we graag blauwe platen willen voeren. Zal een ander keertje een opsomming maken van wat er aan de lak scheelt.
|
||||
|
||||
Zoooh, donderdag 7 feb de auto naar de beruchte schuur verreden en alvast een beetje begonnen met het strippen van de wagen.
Na vrijdagavond en zaterdag lang bezig te zijn geweest stond de auto zaterdagavond er zo bij:
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
opzichter/ projectleider 'Doris' zoals je kunt zien is er nog niet aan het interieur gestipt.
|
||||
|
||||
En zo staat de auto er momenteel bij op zondagavond 10 februari:
heel lang bezig geweest met het verwijderen van de deurrubbers. lijm was zo 1,2,3 niet te verwijderen, zelfs niet met thinner. toch vond ik de kilometerstand ook wel een leuke, alleen maar even getallen.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
zoals je kunt zien is alles er zo een beetje eruit en eraf. alleen rest de vloerkleed, dashboard en stuurhuis nog. dan mag hij van mij part door de spuiter opgehaald worden. de auto is al in recordtijd uit elkaar gehaald: 2 dagen ploeteren tegen iets meer dan 1 week vorig jaar rond dezelfde tijd.