Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 06-07-2013, 23:27
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by sander_beer
je maakt het maar zo langdradig mogelijk , denk niet dat iemand dat hier erg vind
Dit in tegenstelling tot de elektrotechniek, waar lange draden onvermijdelijk tot spanningsverlies leiden.
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 00:15
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik ben bang dat de werkelijkheid wat tegen valt

Af en toe gaat er eens een hamer door de lucht als het niet wil, en over mijn humeur nog niet gesproken dan

Ook van het vloekende type?

Ziet er echt mooi uit al dat laswerk, ik wou dat ik de kennis en mogelijkheid had om dat ook te kunnen doen...

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 00:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Ook van het vloekende type?

Ziet er echt mooi uit al dat laswerk, ik wou dat ik de kennis en mogelijkheid had om dat ook te kunnen doen...

Ik moet je zeggen dat ik door de jaren heen een stuk geduldiger geworden ben gelukkig

Vloeken doe ik zelden, maar ik kan flink kwaad worden als het echt niet wil. Dit komt vooral omdat ik niet snel tevreden ben en de lat nog wel eens wat te hoog leg

Ik vind mijn werk echt super, maar veel mensen denken al snel dat ik de hele dag bezig ben met hobby, maar als er 4 of 5 grote projecten staan en zo'n 10 mail per dag moet beantwoorden, de telefoon die steeds gaat, en dan nog de ontwikkeling van diversen nieuwe producten waardoor ik vaak slapeloze nachten heb. Nachts slaap ik niet meer dan zo'n 5 uur en heb bijna geen tijd voor een normaal sociaal leven. Dit is ook de reden dat ik veel te weinig op meetings enz ben en dat vind ik best wel jammer al heb ik mij nu al wel ingeschreven voor Volksdub, Dumpd en ik wil nog naar Edition38 waar ik zal zijn met mijn blauwe Golf die dan ook de verkoop in gaat.

Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid werk die ik heb, maar ik heb momenteel best wel wat moeite om alles goed te laten verlopen en om iedereen tevreden te houden.
Naast deze Rallye ben ik ook bezig met een Ibiza R36 en een Corrado R32 en staat er nog een Golf G60 te wachten die gespoten is en waar een R32 bi-turbo met 4MOTION in komt en er staat nog een mk3 Cabrio die gelukkig bijna af is. Voor hierna staat er nog een mk2 in de rij die ik compleet moet bouwen van chassis naar 4MOTION t/m een dikke turbo-motor en speciale bak wat nog even een verassing blijft.
Ik zeg momenteel veel werk af omdat ik het niet aan kan. Eigenlijk moet ik beginnen aan vast personeel, maar dat zou een omschakeling zijn naar het commercieel worden wat ik niet wil. Veel auto's zijn nog niet af en ik hoop dat er volgend jaar een paar auto's meer op de meetings mogen staan waar ik aan heb mogen werken zodat ook iedereen kan zien hoe het eindresultaat is.

Hoe het verder zal gaan met DutchBuild weet ik nog niet goed, maar ik hoop hier mee door te kunnen gaan zonder (te) commercieel te worden en waardoor alles dan alleen nog maar om het geld draait gaat ipv het werk goed te kunnen en mogen doen met een goede service en contact naar de mensen toe wat bij mij toch echt voorop staat.

Last edited by DutchBuild : 07-07-2013 at 01:12.
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 01:11
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by sander_beer
je maakt het maar zo langdradig mogelijk , denk niet dat iemand dat hier erg vind

Gelukkig maar, want ik ben nog wel een half jaartje aan het lassen alvorens de koets het dompelbad in kan
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 11:29
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

Quote:
Klopt helemaal

Deze gaten zitten er in om deze nieuwe delen goed vast te kunnen zetten aan de bestaande binnendorpel.

Alles is zo gemaakt dat de kooi het dragende gedeelte wordt en de rest van het blik er tussen zit om droog te blijven

Ik weet dat het een onoverzichtelijk project is en nog langdradig ook, maar ik moet ergens naar toe werken en daar is dit alles voor nodig. In principe zou een space-frame veel makkelijker zijn voor mij en veel tijd schelen, maar dit mag nu eenmaal niet voor op de weg. We zoeken een beetje de grenzen op voor wat de mogelijkheden om deze straat-legaal te houden. Deze man wil een auto zonder compromis, maar links of rechtsom zit je toch aan bepaalde regels vast.
Nu is het langdradig, maar later bij het opbouwen van alles zullen de vorderingen er beter uit gaan zien en ook zal het beter te begrijpen zijn waarom ik bepaalde dingen maak of aanpas.

Ik denk dat niemand het hier als langdradig ervaart, misschien zoude we vaker een update willen zien maar als er weer een komt is het ook meteen een kwalitatief hoogwaardige update met meesterlijk werk!

Ga zo door!
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 12:41
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Ik denk dat niemand het hier als langdradig ervaart, misschien zoude we vaker een update willen zien maar als er weer een komt is het ook meteen een kwalitatief hoogwaardige update met meesterlijk werk!

Ga zo door!

Dank je wel Herm, leuk om van je te horen
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 22:32
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore

Aha. Eigenlijk is t heeeel simpel.
1. Koop een auto
2. Slijp m in stukken
3. Las m weer in elkaar
Eitje
Ff serieus, mooi werk man, ben wel onder de indruk, en ben van mening dat je beter minder projecten kan doen, maar die voor de 120% maakt, dan een enorme bult werk aannemen, en het door tijdsdruk uiteindelijk af moet raffelen. Je lijkt me niet echt t type dat daar gelukkig van word.
Wens je het beste met de geweldige projecten!
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 23:30
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Aha. Eigenlijk is t heeeel simpel.
1. Koop een auto
2. Slijp m in stukken
3. Las m weer in elkaar
Eitje
Ff serieus, mooi werk man, ben wel onder de indruk, en ben van mening dat je beter minder projecten kan doen, maar die voor de 120% maakt, dan een enorme bult werk aannemen, en het door tijdsdruk uiteindelijk af moet raffelen. Je lijkt me niet echt t type dat daar gelukkig van word.
Wens je het beste met de geweldige projecten!

Ik heb nog zo mijn best gedaan om deze 3 punten geheim te houden, maar je had me al weer door

Afraffelen zal nooit gebeuren omdat ik dit simpelweg niet kan

Het is idd wel lastig dat er zoveel werk/projecten door elkaar lopen, maar als je 2 of 3 klussen vooruit plant en er komt veel werk per klus bij omdat de klant toch nog meer wilt veranderen of verbeteren dan geplant is, loopt alles al snel op een hoop omdat ik het meeste werk alleen moet doen.
Daarnaast zijn er ook projecten die geen haast hebben of dat de klant het anders financieel niet voor kan blijven enz. Het blijft erg moeilijk om hier een balans in te vinden en is mij tot op heden nog steeds niet gelukt
Het was nooit mijn bedoeling om alleen project-auto's te bouwen en al helemaal niet om ook zelf de motoren enz zelf klaar te maken, maarja mijn werk verloopt voornamelijk zoals ik de aanvragen binnen krijg. Ik moet wel zeggen dat het wel heel erg leuk is om iemand zijn droom-auto te mogen bouwen waar veel meer waarde aan wordt gehecht dan 1 uit de showroom.
Ik ben in elk geval wel erg blij dat ik zoveel werk heb, want het blijft toch wel de hobby van mensen en daar blijft steeds minder van over als ze zo doorgaan met alles duurder maken en bezuinigen
Reply With Quote
Old 11-07-2013, 01:04
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Ik moet je zeggen dat ik door de jaren heen een stuk geduldiger geworden ben gelukkig

Vloeken doe ik zelden, maar ik kan flink kwaad worden als het echt niet wil. Dit komt vooral omdat ik niet snel tevreden ben en de lat nog wel eens wat te hoog leg

Ik vind mijn werk echt super, maar veel mensen denken al snel dat ik de hele dag bezig ben met hobby, maar als er 4 of 5 grote projecten staan en zo'n 10 mail per dag moet beantwoorden, de telefoon die steeds gaat, en dan nog de ontwikkeling van diversen nieuwe producten waardoor ik vaak slapeloze nachten heb. Nachts slaap ik niet meer dan zo'n 5 uur en heb bijna geen tijd voor een normaal sociaal leven. Dit is ook de reden dat ik veel te weinig op meetings enz ben en dat vind ik best wel jammer al heb ik mij nu al wel ingeschreven voor Volksdub, Dumpd en ik wil nog naar Edition38 waar ik zal zijn met mijn blauwe Golf die dan ook de verkoop in gaat.

Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid werk die ik heb, maar ik heb momenteel best wel wat moeite om alles goed te laten verlopen en om iedereen tevreden te houden.
Naast deze Rallye ben ik ook bezig met een Ibiza R36 en een Corrado R32 en staat er nog een Golf G60 te wachten die gespoten is en waar een R32 bi-turbo met 4MOTION in komt en er staat nog een mk3 Cabrio die gelukkig bijna af is. Voor hierna staat er nog een mk2 in de rij die ik compleet moet bouwen van chassis naar 4MOTION t/m een dikke turbo-motor en speciale bak wat nog even een verassing blijft.
Ik zeg momenteel veel werk af omdat ik het niet aan kan. Eigenlijk moet ik beginnen aan vast personeel, maar dat zou een omschakeling zijn naar het commercieel worden wat ik niet wil. Veel auto's zijn nog niet af en ik hoop dat er volgend jaar een paar auto's meer op de meetings mogen staan waar ik aan heb mogen werken zodat ook iedereen kan zien hoe het eindresultaat is.

Hoe het verder zal gaan met DutchBuild weet ik nog niet goed, maar ik hoop hier mee door te kunnen gaan zonder (te) commercieel te worden en waardoor alles dan alleen nog maar om het geld draait gaat ipv het werk goed te kunnen en mogen doen met een goede service en contact naar de mensen toe wat bij mij toch echt voorop staat.

Ik snap wat je bedoelt met het niet te commercieel willen maken van je bedrijfje. Werk je echt helemaal alleen aan deze projecten? Want misschien zou het wel goed zijn om twee of drie mensen aan te nemen, mensen die je blindelings vertrouwt dat het werk dat ze doen goed gedaan wordt. En dan gewoon een limiet aan projecten die je aanneemt, en de rest komt op een wachtlijst. Zo wordt je een beetje een elite-tuning bedrijf, al ben je dat eigenlijk al. Zo een beetje zoals die kleine tuning bedrijfjes in Duitsland, een handvol vrienden die samen auto's strippen en verbeteren.

Wel echt knap dat je dat allemaal zo op je eentje weet te handhaven, zoveel projecten en dan nog het ontwikkelen van onderdelen enz!!

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Old 16-10-2013, 12:42
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Deze auto heeft even in de hoek gestaan en ik ben er inmiddels weer aan begonnen.

Helaas moet ik eerst een stap terug alvorens ik weer verder kan, want de vloer is erg rot. Bij het loshalen is meteen weer goed te zien dat er echt overal roest tussen de naden zit terwijl dit in eerste instantie helemaal niet opvalt.

Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 18:25.
Reply With Quote
Old 16-10-2013, 13:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Poeh, wat een werk zeg....was een zuurbadje met KTL behandeling geen makkelijkere oplossing geweest?
Reply With Quote
Old 16-10-2013, 13:41
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by René
Poeh, wat een werk zeg....was een zuurbadje met KTL behandeling geen makkelijkere oplossing geweest?

Daar waar rot tussen de naden zit, gaat het ook niet weg in een zuurbad. Na het verwijderen van de tunnel, zat daar ook veel roest tussen en is bij eigenlijk elke mk2 wel zo. Dit valt pas op bij het los halen helaas, maar ik vond er te te veel reparatiewerk aan zitten waar het niet mooier op word en heb samen met de klant besloten om alles in zijn geheel te vervangen.
Reply With Quote
Old 16-10-2013, 13:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

okee, had verwacht dat met zo`n zuurbad alle roest wel weg zou gaan namelijk
Reply With Quote
Old 17-10-2013, 15:29
Joan Joan is offline
Forum Regular

Respect Wilco!

Seat Cordoba Coupe TDI '00 (sold)
Skoda Octavia RS '03 (sold)
Opel Corsa 1.2 16V '01 (sold)

VW Polo 1F 0.9 '80 (sold)
VW Polo 1F GT '80 (sold)
VW Golf MK2 GTI '90 (sold)
VW Golf MK3 VR6 '95 (sold)
Reply With Quote
Old 17-10-2013, 15:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Kunnen we niet een keer bij jou een minimeet organiseren

Ben weleens benieuwd om al dat spul en je werkplaats in het echt te bewonderen
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 17-10-2013, 20:03
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Kunnen we niet een keer bij jou een minimeet organiseren

Ben weleens benieuwd om al dat spul en je werkplaats in het echt te bewonderen

Ik wil niet voor mijn beurt praten,maar heb het idee al bij hem geopperd,wellicht volgend voorjaar hij staat er in ieder geval positiev tegenover
Maar laat ik het maar aan hem over dit uit te leggen
Reply With Quote
Old 17-10-2013, 20:28
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Ik wil niet voor mijn beurt praten,maar heb het idee al bij hem geopperd,wellicht volgend voorjaar hij staat er in ieder geval positiev tegenover
Maar laat ik het maar aan hem over dit uit te leggen

Daar hebben we het al eens over gehad idd. Het is toch zo dat jij de hamburgers zou gaan bakken
Reply With Quote
Old 17-10-2013, 20:33
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore

Quote:
Daar hebben we het al eens over gehad idd. Het is toch zo dat jij de hamburgers zou gaan bakken

Hahaha inderdaad,en ik nog een heel goed recept voor een pistoletje hete kip,oh en deze prijzen zullen een stuk betaalbaarder zijn ,ik moet je zeggen het lijkt me erg leuk om dit door te zetten Wlky
Reply With Quote
Old 17-10-2013, 20:36
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru

Dikke respect (Y)
Ga deze volgen
Old 17-10-2013, 20:36
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Hahaha inderdaad,en ik nog een heel goed recept voor een pistoletje hete kip,oh en deze prijzen zullen een stuk betaalbaarder zijn ,ik moet je zeggen het lijkt me erg leuk om dit door te zetten Wlky

meneer skaywalker krijgt het nog druk dus met zijn ideen.want wilco moet rustig aan doen de komende tijd

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Reply

Posting Rules