|
||||
|
||||
- Eerst vertinningspasta aanbrengen op het kale ijzer
- Ijzer verhitten met gasbrander - Staaf smeertin hierop uit laten vloeien - Bewerken Zie voor verdere details van het proces en het bestellen ervan: Vertinnen van lasnaden Gaat voor mij ook de eerste keer worden... ben ook zeer benieuwd hoe het gaat bevallen |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
zeer interessant dat vertinnen, ga ik me eens in verdiepen verdere info is van harte welkom!! denk dat er meer mensen belang bij hebben!
|
|
||||
|
||||
Is eigenlijk best simpel, ijzer verhitten, soldeerpaint erop, inwrijven/verhitten dan t tin erop duwen zodat t blijft plakken en stroperig word (blijven verhitten) en dan met hardhouten spatels in de goeie vorm krijgen, (ik deed t met handvaten van vijlen die ik ook verhitte en dan tegen een grote kaars duwde).
En als t er redelijk opzit gewoon goed afvijlen zodat t netjes strak word...
|
||||
|
||||
Guust is ook bezig met zijn Golf Mk2. Daarvoor heeft hij ook een vertin set gekocht.
http://www.vwgolfmk2.tk/ http://members.home.nl/guustkonings...er2006/2dec.htm http://members.home.nl/guustkonings...r2006/18dec.htm |
|
||||
|
||||
bedankt allemaal, hier kunnen we wat mee denk ik zo, teminste ik wel
|
|
||||
|
||||
Gelukkig maar
|
|
||||
|
||||
Vandaag weer 4 uurtjes bezig geweest met lasjes wegslijpen
De ribbels zijn goed gelukt en sluiten goed aan op de bestaande vloer Nu kunnen we vertinnen |
|
||||
|
||||
Ik heb nog een filmpje gevonden van het vertinnen. Volgens mij kan plamuur dan bijna helemaal achterwege blijven.
Filmpje vertinnen |
|
||||
|
||||
Vandaag 5 uurtjes geschuurd in de laadbak :-X
Is toch best een hoop werk.... aan het eind van de dag had ik m pas 1x gehad En dit zal nog een paar keer moeten. Ook heb ik de zijwanden van de laadbak weer uitgedeukt. Op sommige plekken zaten flinke knikken. De dutsen in de wielbakken moet ik nog ff wat terugslaan |
|
||||
|
||||
Quote:
hoezo plamuur? je ging toch alles vertinnen? daarna lekker in de epoxy primer (heb gelezen dat dit het best is) dan eventueel afwerken met finisher waar nodig zo is het toch? of mis ik iets |
|
||||
|
||||
Bij het vertinnen krijg je het nooit 100% strak en gezien de staat van de caddy van Sander zal hij nog wel her en der moeten plamuren. (anders wordt het te kostbaar en de auto te zwaar van alle tin)
Sorry Sander zal je niet zo plagen. En ik heb je al heel vaak gezegd dat je aan jouw spuiter moet vragen wat voor plamuur hij aanraad!
|
||||
|
||||
Gewoon die van de Motip bevalt prima!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bert, ik heb al menig spuiter gevraagd, de ene zegt dit, de ander dat. De spuiter waar ik nu mee in zee ga zegt gewoon ijzercement. Lekker duidelijk allemaal. Snap je nu vanwaar mijn vraag? |
|
||||
|
||||
Had al geantwoord op het caddy forum.
Ik had dit ook in een context gezegd. Je moet iemand vinden die je auto gaat spuiten en die je verteld hoe hij hem geschuurd wil hebben en welke plamuur je moet gaan gebruiken. Wat de ene spuiter fijn vind kan de andere maar goed helemaal niets vinden. Straks heb je de auto mooi geschuurd en zegt de spuiter... Doe maar overnieuw. Daarom heb ik dat gezegd.
|
||||
|
||||
Dat is idd zo, heb je gelijk in.
Zit nu te dubben: 1. Debrasel Alsi 12 2. Gapol Allebei goede reacties over gelezen op cleaned Wie weet raad? Of wie kan het verschil tussen deze 2 aangeven |
|
||||
|
||||
Gisteren het spul bij rustbuster gehaald
startsetje vertinnen: Dus we kunnen aan de slag. Ook nog even RX5 gehaald, maar ben de RX10 vergeten. Dus vanmiddag even terug |
|
||||
|
||||
Quote:
ziet er mooi uit sander, succes ermee, ik bestel mij er ook eentje volgende week als het goed is misschien dat je mij kunt vertellen wat ik er eventueel nog bij moet hebben ofzow zo'n caroserievijl is ook wel handig niet? |