Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 10-03-2011, 18:37
luchtpomper's Avatar
luchtpomper luchtpomper is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Helaas doen de foto's het nog steeds niet. En je hebt nog wel de moeite gedaan om zoveel foto's te maken en te laten zien.

Nog even een vraagje: Kun je de bovenste torsiearmen van de vooras er zo af halen? Ik merk namelijk dat er zelfs na het verwijderen van de bumpstop nog spanning op de arm zit en ben bang dat als ik hem er af trek dat ik hem er later niet meer op krijg omdat de torsie veer zich dan heeft ontspannen.

Morgen zijn de foto's weer in de lucht!

Armen kan je er zonder problemen af trekken (alhoewel, bij mij was het eraf meppen en eentje zelfs met een krik eraf drukken). De torsieveer bestaat uit lammellen die gewoon recht in de asbuis zitten. De veren ontspannen zich niet, als je tenminste de lamellen laat zitten.
Old 11-03-2011, 10:31
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

Als je de foto's hier in het album upload heb je die problemen niet

lekker bezig trouwens
Reply With Quote
Old 17-03-2011, 21:11
italiano's Avatar
italiano italiano is offline
Forum regular

En...? Hoe staat 't met een van m'n favoriete topics?

Grtz Remo
Reply With Quote
Old 20-03-2011, 22:30
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by italiano
En...? Hoe staat 't met een van m'n favoriete topics?

Grtz Remo

Gaat niet zo hard meer hier, tis allemaal kabeltjes binden enzo dus niet zo heel spannend! Tnx igg voor de interesse!
Old 20-03-2011, 22:42
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Vandaag nog ff verder geklust, het is allemaal niet zo heel spannend... Kabels verbinden, kabelboom aftapen en storingvrij maken en de originele busbekabeling weer in orde brengen.

Het licht werkt weer, eigenlijk alles werkt naar behoren nu. Het belangrijkste is toch wel dat de motor nu start op originele (bus) contactslot dus ik ben weer blij!

Verder de accubak die onder de de passagiersbank komt te staan vastgelast en nieuwe kabels getrokken. Gelijk maar een verdeelblok ertussen, hier worden straks de versterkers (audio jaaaa!!!) op aan gesloten. Ook maar ff een killswitch gemonteerd, wellicht ooit wel makkelijk en een nieuwe Redtop gelaccu.

Ook maar andere schokdempers gemonteerd in de hoop dat de voorkant verder omhoog gaat komen... Banden lopen nu aan en de as staat op de hoogste stand nu...

Aaaij.... Grrrrr... Echt een domper, nog is de bus te laag... (geen foto van)

Dat wordt dus de wielkasten 'tubben' oftewel eruit slijpen en de boel verhogen... en daar heb ik nu dus geen zin in, was eigenlijk gepland voor volgend jaar als winterproject.

We blijven bezig moet je maar denken...
Old 23-03-2011, 22:05
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Stoeltjes eruit en ook de vloerbekleding eraf:

Slijptol erbij en raggen maar

Rasterplaatjes los gedraaid op de vooras en ook gelijk de achterzijde maar naar beneden geschroefd

Geloof het of niet, maar de as kan nog verder verdraaid worden, de rasterplaatjes zitten nu nog maar halverwege en in principe zou de bus nog ettelijke cm's aan de voorzijde naar beneden kunnen... Heb alleen een klein probleempje...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vanuit deeze hoogte ga ik de wielkasten boetseren, wellicht dat ik in de toekomst echt wil asfaltschrapen en daar moeten de nieuwe wielkasten wel op berekend zijn!!!
Old 23-03-2011, 22:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

helemaal gek jij......in positieve zin dat wel
Old 23-03-2011, 22:55
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

tnx!
Old 23-03-2011, 23:17
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore

Damn! die shit is laag!
Old 24-03-2011, 07:55
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

goed laag inderdaad!
paar laadkleppen zouden niet misstaan overigens..
Reply With Quote
Old 24-03-2011, 08:38
Melvin Melvin is offline

Quote:
Originally Posted by luchtpomper

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vanuit deeze hoogte ga ik de wielkasten boetseren, wellicht dat ik in de toekomst echt wil asfaltschrapen en daar moeten de nieuwe wielkasten wel op berekend zijn!!!

De onderkant van je as kan nog wat vlakker gemaakt worden (gebeurt trouwens vanzelf tijdens het rijden).. Daar moet je wel rekening mee houden tijdens het tubben gok ik zo!

Succes!
Reply With Quote
Old 24-03-2011, 12:56
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Daar ga ik zeker rekening mee houden! Ga de tubs 2,5 cm extra verhogen en wellicht ook nog het stuurhuis terzijner tijd
Old 24-03-2011, 15:23
vw_michael vw_michael is offline
VW Enthousiast

wel super laag:P
Old 02-04-2011, 20:15
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Vandaag andere laadkleppen gehaald, deze zijn ietsje beter als de mijne en zijn perfect voor mijn project!!!

Waarom geen hout meer hoor ik jullie denken... geen idee eerlijk gezegd... De vrouw vond het hout toch al geen porum en ik kon er eerlijk gezegd ook niet aan wennen...

FOTOOOOOOOOS!!!!

Waarom zijn deze kleppen zo perfect voor mijn project:

Juist, deze kleppen hebben een geschiedenis en zijn ook doorleefd (lees:krom )

Morgen lekker weer verder prutsen aan het hok!!! Dan gaan we maar eens beginnen met het lassen van de tubs.
Old 03-04-2011, 23:25
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Vanmiddag ben ik begonnen met het tubben. Eerlijk gezegd dacht ik dat tubben een piece of cake is en ik was er stiekem al vanuit gegaan dat het makkelijk in een middag te doen zou moeten zijn. Tjonge jongen, wat heb ik mijzelf hier op verkeken zeg, het is echt een tijdrovend karwei...

Ik ben begonnen met een stukje staal van 4 mm dik en 5 cm hoog

Stukje aan geplakt om de rondingen van de oorspronkelijk wielkuip te kunnen volgen

Aan de andere kant van de wielkuip wederom een stukje staal van 4 mm dik, maar nu van 12 cm hoog. Hierdoor wordt de bovenzijde van de wielkuip nu volledig vlak. Ik heb het stukje staal gebogen met de rondingen van de wielkuip en dat viel mij erg tegen... Ik ben niet echt een schriel mannetje en ik heb vroeger redelijk veel spinazie gegeten, maar ik heb echt zitten tobben om het een beetje in de juiste vorm te krijgen

Paar verstevigingen

Genoeg ruimte hier!!!

Bijna klaar

Een wielkuip is klaar! (mss dat ik de lassen nog vlak ga slijpen, maar storen doet het mij niet) En stevig dat het is, ik heb gelijk een nieuwe kreukelzone!!! Nu de ander wielkuip nog......
Old 04-04-2011, 08:51
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Die laadkleppen zijn 10x beter zo en wat een gruwelijk vette verhoogde wielkast!
Je schrijft alsof het allemaal proefondervindelijk tot stand komt maar uiteindelijk ziet het er super gelikt uit, heel mooi.

Als je trouwens stoelen zoekt waarmee je knieën nog onder het stuur passen, ik heb nog een setje Porsche 914 stoelen staan waar ik niks mee doe.
Reply With Quote
Old 04-04-2011, 08:58
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore

ziet er weer goed uit.
wanneer moet ie rijden?
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
Old 04-04-2011, 09:08
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life

Blijft een leuk project !! Maar evengoed jammer dat de bus zo wordt verzaagd.
Reply With Quote
Old 04-04-2011, 09:08
FunkyF's Avatar
FunkyF FunkyF is offline
VW Fanatic

je zegt dat het geen makkelijk klusje is maar het lijkt alsof je het dagelijks doet, ziet er top uit!

ook die laadkleppen ziet er top uit, al vond ik het hout ook wat hebben.
Succes met dit mooie werk!
Old 04-04-2011, 11:56
luchtpomper's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by huinkroese
Die laadkleppen zijn 10x beter zo en wat een gruwelijk vette verhoogde wielkast!
Je schrijft alsof het allemaal proefondervindelijk tot stand komt maar uiteindelijk ziet het er super gelikt uit, heel mooi.

Als je trouwens stoelen zoekt waarmee je knieën nog onder het stuur passen, ik heb nog een setje Porsche 914 stoelen staan waar ik niks mee doe.

dank je! Maarre heb je mss fotos en prijs van die stoelen? Graag via de pb
Reply

Posting Rules