|
||||
|
||||
Quote:
Morgen zijn de foto's weer in de lucht! Armen kan je er zonder problemen af trekken (alhoewel, bij mij was het eraf meppen en eentje zelfs met een krik eraf drukken). De torsieveer bestaat uit lammellen die gewoon recht in de asbuis zitten. De veren ontspannen zich niet, als je tenminste de lamellen laat zitten.
|
||||
|
||||
Als je de foto's hier in het album upload heb je die problemen niet
lekker bezig trouwens |
|
||||
|
||||
En...? Hoe staat 't met een van m'n favoriete topics?
Grtz Remo |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat niet zo hard meer hier, tis allemaal kabeltjes binden enzo dus niet zo heel spannend! Tnx igg voor de interesse!
|
||||
|
||||
Vandaag nog ff verder geklust, het is allemaal niet zo heel spannend... Kabels verbinden, kabelboom aftapen en storingvrij maken en de originele busbekabeling weer in orde brengen.
Het licht werkt weer, eigenlijk alles werkt naar behoren nu. Het belangrijkste is toch wel dat de motor nu start op originele (bus) contactslot dus ik ben weer blij! Verder de accubak die onder de de passagiersbank komt te staan vastgelast en nieuwe kabels getrokken. Gelijk maar een verdeelblok ertussen, hier worden straks de versterkers (audio jaaaa!!!) op aan gesloten. Ook maar ff een killswitch gemonteerd, wellicht ooit wel makkelijk en een nieuwe Redtop gelaccu. Ook maar andere schokdempers gemonteerd in de hoop dat de voorkant verder omhoog gaat komen... Banden lopen nu aan en de as staat op de hoogste stand nu... Aaaij.... Grrrrr... Echt een domper, nog is de bus te laag... (geen foto van) Dat wordt dus de wielkasten 'tubben' oftewel eruit slijpen en de boel verhogen... en daar heb ik nu dus geen zin in, was eigenlijk gepland voor volgend jaar als winterproject. We blijven bezig moet je maar denken...
|
||||
|
||||
Stoeltjes eruit en ook de vloerbekleding eraf:
Slijptol erbij en raggen maar Rasterplaatjes los gedraaid op de vooras en ook gelijk de achterzijde maar naar beneden geschroefd Geloof het of niet, maar de as kan nog verder verdraaid worden, de rasterplaatjes zitten nu nog maar halverwege en in principe zou de bus nog ettelijke cm's aan de voorzijde naar beneden kunnen... Heb alleen een klein probleempje... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Vanuit deeze hoogte ga ik de wielkasten boetseren, wellicht dat ik in de toekomst echt wil asfaltschrapen en daar moeten de nieuwe wielkasten wel op berekend zijn!!!
|
||||
|
||||
helemaal gek jij......in positieve zin dat wel
|
||||
|
||||
tnx!
|
||||
|
||||
Damn! die shit is laag!
|
||||
|
||||
goed laag inderdaad!
paar laadkleppen zouden niet misstaan overigens.. |
|
|||
|
|||
Quote:
De onderkant van je as kan nog wat vlakker gemaakt worden (gebeurt trouwens vanzelf tijdens het rijden).. Daar moet je wel rekening mee houden tijdens het tubben gok ik zo! Succes! |
|
||||
|
||||
Daar ga ik zeker rekening mee houden! Ga de tubs 2,5 cm extra verhogen en wellicht ook nog het stuurhuis terzijner tijd
|
|||
|
|||
wel super laag:P
|
||||
|
||||
Vandaag andere laadkleppen gehaald, deze zijn ietsje beter als de mijne en zijn perfect voor mijn project!!!
Waarom geen hout meer hoor ik jullie denken... geen idee eerlijk gezegd... De vrouw vond het hout toch al geen porum en ik kon er eerlijk gezegd ook niet aan wennen... FOTOOOOOOOOS!!!! Waarom zijn deze kleppen zo perfect voor mijn project: Juist, deze kleppen hebben een geschiedenis en zijn ook doorleefd (lees:krom ) Morgen lekker weer verder prutsen aan het hok!!! Dan gaan we maar eens beginnen met het lassen van de tubs.
|
||||
|
||||
Vanmiddag ben ik begonnen met het tubben. Eerlijk gezegd dacht ik dat tubben een piece of cake is en ik was er stiekem al vanuit gegaan dat het makkelijk in een middag te doen zou moeten zijn. Tjonge jongen, wat heb ik mijzelf hier op verkeken zeg, het is echt een tijdrovend karwei...
Ik ben begonnen met een stukje staal van 4 mm dik en 5 cm hoog Stukje aan geplakt om de rondingen van de oorspronkelijk wielkuip te kunnen volgen Aan de andere kant van de wielkuip wederom een stukje staal van 4 mm dik, maar nu van 12 cm hoog. Hierdoor wordt de bovenzijde van de wielkuip nu volledig vlak. Ik heb het stukje staal gebogen met de rondingen van de wielkuip en dat viel mij erg tegen... Ik ben niet echt een schriel mannetje en ik heb vroeger redelijk veel spinazie gegeten, maar ik heb echt zitten tobben om het een beetje in de juiste vorm te krijgen Paar verstevigingen Genoeg ruimte hier!!! Bijna klaar Een wielkuip is klaar! (mss dat ik de lassen nog vlak ga slijpen, maar storen doet het mij niet) En stevig dat het is, ik heb gelijk een nieuwe kreukelzone!!! Nu de ander wielkuip nog......
|
||||
|
||||
Die laadkleppen zijn 10x beter zo en wat een gruwelijk vette verhoogde wielkast!
Je schrijft alsof het allemaal proefondervindelijk tot stand komt maar uiteindelijk ziet het er super gelikt uit, heel mooi. Als je trouwens stoelen zoekt waarmee je knieën nog onder het stuur passen, ik heb nog een setje Porsche 914 stoelen staan waar ik niks mee doe. |
|
|||
|
|||
ziet er weer goed uit.
wanneer moet ie rijden?
|
||||
|
||||
Blijft een leuk project !! Maar evengoed jammer dat de bus zo wordt verzaagd.
|
||||
|
||||
je zegt dat het geen makkelijk klusje is maar het lijkt alsof je het dagelijks doet, ziet er top uit!
ook die laadkleppen ziet er top uit, al vond ik het hout ook wat hebben. Succes met dit mooie werk!
|
||||
|
||||
Quote:
dank je! Maarre heb je mss fotos en prijs van die stoelen? Graag via de pb