Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-11-2011, 09:55
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Je hebt daar toch allerlei smeerseltjes voor die werken perfect...

... maar moet je wel om de zoveel tijd blijven herhalen

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
Old 07-12-2011, 21:30
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Hallo,

Weer eens wat nieuws over de 16v. Ben in het weekend weer eens begonnen met het afstellen. Omdat ik gewoon het gevoel had nadat ik de KAT terug er onder had gezet voor de APK dat de motor niet meer zo goed liep. Men vermoeden bleek dus waar te zijn. Het CO stond nu iets hoger. Of het dan toch met de kat heeft te maken? Ik weet het niet.

Heb tevens ook even fatsoenlijke hitte bestendige kabels gemaakt. Voor de meters op aan te sluiten tijdens het afstellen.

En vandaag een nieuwe klopsensor gemonteerd. Want ik had een oude er in zitten uit een andere auto voor de proberen.

Verder nog de winter velgen gespoten in de zelfde kleur als de auto.

En dat was het weer even
Reply With Quote
Old 08-12-2011, 20:08
Yanick Yanick is offline
Forum Regular

Erg nette Golf! Heb er zelf ook eentje, moet alleen nog van die achtelijke Remus einddemper af dan is die helemaal origineel. Heb je niet toevallig interesse in een setje g60 staal? Stationairprobleem al opgelost? Heb toen ook een hoop gelazer met de mijne gehad maar loopt en trekt nu als een zonnetje gelukkig!

Is die Audi Coupe een paar posts terug ook van jou trouwens? machtig ding man!
Reply With Quote
Old 08-12-2011, 21:33
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Nee, heb nu wel ff genoeg velgen hier, want ik heb niet genoeg plaats

Het probleem is nog altijd niet 100% opgelost. Maar ik weet niet wat het is, Het was een tijdje weg. En nu is het weer terug. Wat was het probleem bij jou dan? En wat was de oplossing er dan voor ?

Nee die audi is niet van mij, neem aan dat je die V8 bedoelt? Die heb ik alleen gespot op een auto sloop. Was inderdaad een echt dikke auto !
Reply With Quote
Old 08-12-2011, 21:42
Yanick Yanick is offline
Forum Regular

Bij mij was het een combinatie van klein vacuumlek, stappenmotor, kvs sensoren verkeerd om en co schroef.. Duurde ook een tijdje voordat ik erachter was..haha
Reply With Quote
Old 08-12-2011, 21:59
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Ja, die dingen heb ik al allemaal gehad

-KVS; Sensor; Nog geen jaar oud, En al na gemeten
-STK; Vorige jaar een nieuwe van bosch er op
-Lambasonde; vorig jaar vervangen
-Klopsensor; een andere probeert, en nu een hele nieuwe er op
-Vacuum slangen; allemaal vervangen door nieuwe dit jaar
-Injector rubbers; Alle 4 vervangen
-Stationair schroef Rubber; Ook vervangen
-Gasklephuis; Een andere probeert
-2 regel computers; Ook al 2 andere getest

Verder heb ik nog diverse pakkingen vervangen. Die tussen het gasklephuis. En de lucht aanzuig buizen. Maar dat heeft ook niet geholpen. En alles nagelopen met remreiniger om evt. lekken te vinden, maar ook niks gevonden.

De auto nu weer opnieuw afgesteld. Waardes kloppen ook allemaal. Dus als je nog iets weet. Hoor ik het graag.
Reply With Quote
Old 09-12-2011, 13:23
Yanick Yanick is offline
Forum Regular

Wat is het probleem? Pingelt die of loopt die juist laag of hoog?
Reply With Quote
Old 10-12-2011, 13:24
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Als ik rij met de auto. En ik moet af remmen bij een stoplicht. En ik trap de koppeling in dan valt de auto soms gewoon naar de 500 toeren. En dan komt die weer langzaam terug naar de 850. Maar als ik moet optrekken, en hij valt net weg dan heb ik vaker dat die me afslaat. Omdat hij dan niet reageert. Maar als die dan weer terug op de 850 komt. Kan ik wel gewoon weer weg rijden en reageert ook.

Dit is ook lastig als je de auto moet parkeren. Dan valt hij ook vaker weg naar de 500 toeren. En dan geef je gas en wilt de auto bv achteruit inparkeren. En dan valt hij gewoon uit.
Reply With Quote
Old 10-12-2011, 17:19
Losha Losha is offline
Forum Regular

stationair bij pl moet 950, niet 850 (850 is alleen als je de regelklep er niet tussen hebt)
als ie te ver zakt bij gas los mischien je stationair schroef iets verder uitdraaien ? (heb niet je hele thread gelezen..)
Old 11-12-2011, 13:34
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Ik dacht dat dit 900/850 moest zijn, en volgens de mfa loopt hij gewoon zen 900/840 dus dit moet wel goed zijn?

Ik heb het boek nu niet bij de hand, maar ik dacht dat in he boek staat; 900 rpm +/- 50.

Aan die stationair schroef draaien heeft bij een PL weinig zin. Is alleen te doen bij een KR motor. Met die schroef kun je alleen de duty, cycle instellen bij de PL. En die heb ik al afgesteld.
Reply With Quote
Old 11-12-2011, 13:40
Losha Losha is offline
Forum Regular

waar baseer je die kennis allemaal op ?
Old 11-12-2011, 13:48
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Omdat ik al 2 jaar met die probleem bezig ben. En ik dat al zelf allemaal heb probeert met die duty cycle, en dat werkt ook in combinatie met die stationair schroef.

Hier zit nog iemand op het forum, die is niet zo vaak online. Hij heeft me ook met een hoop dingen geholpen. En natuurlijk een hoop dingen opgezocht op internet en in de vraagbaak.

Heb ook even op internet opgezocht. De controle waarde van het stationair toerental is 900 +/- 30. Maar de MFA kan alleen 900 of 840 aangeven. En niet en niet wat er tussen in zit. Moet eens kijken dat ik een digitale toerenteller aanschaf. Dan kan ik het precies zien.

Je verwisselt het toch niet toevallig met een KR motor blok? Want daar werkt het wel met de stationair schroef zo ver ik weer.
Reply With Quote
Old 11-12-2011, 14:42
Losha Losha is offline
Forum Regular

Quote:
Omdat ik al 2 jaar met die probleem bezig ben.

en daarom zijn de gegeven die je roept in ene juist ?
vind je het zelf niet vreemd dat je er na 2 jaar nog niet uit bent, terwijl je van alles en nog wat vervangen hebt en haast de enige mogelijkheid is dat je de motor gewoon verkeerd hebt afgesteld ?

stationair is toch echt 950 (+-50)

waar op het internet zie jij 900 +-30 ? (linkje graag)
hoe lees jij het toerental uit met de mfa ? (wil ik zeer graag weten, ik kan namelijk geen toerental uitlezen op de mfa, ook niet in checkmode)

nee, ik verwissel het niet met een kr, heb zelf een pl

als je toerental te laag valt na gas los moet je je stationairschroef (dutycycle) stukje uit draaien.

toen ik vroeg waarop je dat baseert bedoelde ik eigenlijk, uit welke boeken/sites haal je je gegevens.

Last edited by Losha : 11-12-2011 at 14:46.
Reply With Quote
Old 11-12-2011, 15:05
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Ik heb niet gezegd dat de gegevens 100% juist zijn. Ik kan niet meer zeggen dan dat wat in de boeken staat.

http://www.vwgolf-info.nl/overige_m...stofsysteem.pdf

Hier op deze site staat het. Je bent nu de eerste die van alles begint te roepen hier. Waarom reageer je dan niet eens eerder?

Ik ben geen auto monteur. Dus ik moet gewoon dat proberen. Wat de mensen me hier voor informatie geven. Als je eens wat verder kijkt kun je het toerental uitlezen uit de checkmodus. Moet je wel de keuze schakelaar op 2 zetten.

Ik heb de duty cycle op 29% afgesteld. Dus dan moet hij wel goed staan. Zo staat het op internet en ook in de vraagbaak. En als de auto niet goed zou zijn afgesteld dan zou hij het ja altijd hebben. En verder loopt de auto gewoon goed.

En ik heb ook niet iedere avond de tijd om aan de auto te sleutelen want ik moet alles voor de deur doen, en ik moet dagelijks met de auto naar het werk. En nu in die winter maanden kan ik slecht om 19uur in het donker wat aan de auto gaan doen. Daarom ben ik er ook al wat langer mee bezig.

Maar als de goeie gegevens eens hier kan posten. Dan wil ik dat wel proberen. En dan zie ik wel of het helpt. Zo als duty cycle en de stuurstroom?
Reply With Quote
Old 11-12-2011, 19:35
Losha Losha is offline
Forum Regular

in de link die je stuurt staat niet eens een stationair toerental voor de 16v
er staat alleen de regelsnelheid (en ja da's wat anders)
de vraagbaak moet je wel kunnen lezen .. niet de meest duidelijke uitleg als het om afregelen gaat

daarvan afgezien vind ik het sowieso dapper om zomaar de pl te willen afstellen terwijl je niet eens de mogelijkheid hebt om de daadwerkelijke uitstoot te meten, lijkt me toch wel belangrijk als je volgende keer weer door de apk wilt komen

Quote:
Originally Posted by Gino89
Je bent nu de eerste die van alles begint te roepen hier. Waarom reageer je dan niet eens eerder?

mischien omdat ik je topic niet eerder zag ?

Quote:
Als je eens wat verder kijkt kun je het toerental uitlezen uit de checkmodus. Moet je wel de keuze schakelaar op 2 zetten.

dat werkt bij mij dus niet, kom in de checkmodus maar geen rpm

ken je deze eigenlijk ?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132

je komt ook lekker aangebrand over, wees blij dat iemand je wil helpen

Last edited by Losha : 11-12-2011 at 19:39.
Reply With Quote
Old 12-12-2011, 20:56
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Oke, Was ook beetje kwaad, die opmerking zo van lijkt me logisch dat je er al 2 jaar mee bezig bent. Was niet mijn bedoeling om zo over te komen!

Quote:
dat werkt bij mij dus niet, kom in de checkmodus maar geen rpm

Heb dit net even voor je geprobeerd. Je moet de MFA in de checkmodus starten, En dan zet je de keuze knop op twee. En dan zo ver klikken tot de pijl of KM/H komt. Dan moet je het RPM kunnen aflezen. Zo werkt het bij mij in ieder geval.

Die link ken ik ja. Maar hij zet er in dat de afstelwaarde 5 mA is? Terwijl ik overal lees. 10 mA, en dat staat ook in de vraagbaak die wat ik heb? Wat hou jij hier dan aan?

En hij zegt dat het toerental rond de 950 -/+ 20 moet zijn.
Maar hij regelt het toerental toch altijd zelf terug? Dit kun je toch niet stellen.

En dit heb ik zo in de vraagbaak staan;

-Stationair toerental; 800 tot 900
-Test Waarde; 26-30%
-Afstelwaarde; 29 +/- 1%

-Testwaarde; 4-16mA
-Afstelwaarde; 10 mA (gemiddelde schommelend)

Welke waarde hou jij hier dan aan? Als je hem doet afstellen?

En verder als ik het toch niet probeer, dan weet ik het toch nooit? Ik wil toch proberen om dit probleem om te lossen?
En die CO heb ik ook niet gehaald, omdat de vorige eigenaar de kat had leeg gemaakt. En als ik de stuurstroom toch goed afstel dan moet de CO toch ook al redelijk in de buurt zitten? Want toen ik de kat er onder had voor de APK was mijn CO super goed opeens.
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 00:01
Losha Losha is offline
Forum Regular

dat met de mfa checkmodus is me allemaal bekend, maar werkt bij mij niet
ik kan wel kijken in mfa mode 1 maar bij mode 2 staan de zelfde dingen als bij 1...
terwijl mode 1 en 2 met gewoon gebruik wel de 2 verschillende waardes laten zien (dag/totaal)

back ontopic:

-bladzijde 79 van de vraagbaak die je hier gelinkt hebt staat 800 á 900 inregelwaarde, de stk moet dit optrekken naar 950, vandaar dat ik zeg stationair is 950 (je stelt hem echter in op 850..zonder de stk ertussen)
ik denk dat we elkaar daar niet in begrijpen

-stuurstroom van de verschildrukregelaar moet idd 10ma zijn (was mij zelf niet eens opgevallen dat die verkeerd staat in de link)
MAAR ... die 10ma is niet heilig, elektronica heeft nogal de neiging om naarmate ze ouder wordt meer ampere te trekken, kan dus best zijn dat die voor dezelfde hoeveelheid al 11, 12 of mischien wel 14ma trekt (vandaar ook de vele problemen met oude dynamo's en startmotoren -> hoogohmig)
daarom zou je eigenlijk beter het co gehalte moeten meten ipv ervan uit te gaan dat die 10ma gewoon goed uitkomt

-betreffende de mfa readout heb ik het vermoeden dat je net als ik niet daadwerkelijk de toeren kunt uitlezen, wel erg vreemd dat ie allen 900 en 840 aangeeft ipv echte toeren in realtime (wat wel de bedoeling is van die functie)
je zou de toeren eventueel met de multimeter kunnen meten: 850 / 60sec = 14,1666 hertz (als je die functie op je dmm hebt tenminste)

genoeg kleine dingetjes die net iets verkeerd kunnen staan waardoor het eindresultaat niet bevredigend is dus
Old 16-12-2011, 18:15
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Ik ben al rond aan het kijken voor een CO meter, of iemand die zon meter heeft. Dan hang ik hem daar eens aan. En stel hem dan goed in. Ik kan er wel in komen met wat je zegt.Dat hij makkelijk van die 10 mA kan afwijken i.v.m ouderdom van de elektronica.

bedankt voor de hulp alvast !
Reply With Quote
Old 18-12-2011, 20:22
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life

Gino, moet je ons niet wat vertellen....

een broertje voor de GTI?

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
Old 20-12-2011, 17:59
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
Gino, moet je ons niet wat vertellen....

een broertje voor de GTI?

Ik zou niet weten wat? Hoe bedoel je dat?? Ik heb maar één auto hoor ?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules