Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-11-2009, 22:09
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Jesse
voor een demonstratie zijn er toch wel tegen de 100 mensen nodig

Lijkt me niet zo moeilijk toch?
Old 18-11-2009, 22:23
Jesse's Avatar
Jesse Jesse is offline
Forum regular

ja, makkelijker praten dan doen zeg maar

edit:

linkje met het burgerinitiatief

http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Old 19-11-2009, 08:20
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Klassieker vrijstelling gaat waarschijnlijk de bult op

en heb je een hybride auto mag je ook gewoon km heffing gaan betalen.

"Nee hoor, groene auto's blijven goedkoop hoor" ... zei de regering ..

Hoppa drie jaar later moet je gewoon weer Bukken

Quote:
Originally Posted by Jesse
linkje met het burgerinitiatief
http://www.kilometerheffing-nee.nl/

Thanks, ga hem zo ff invullen
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 09:27
zuivere311 zuivere311 is offline
VW Enthousiast

Hopelijk gaan ze nog wat meer druk uitoefenen.

Duitsers__Doe_km-heffing_niet
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 10:37
Renegade Renegade is offline
VW Guru

ik ben nummer 1650
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 11:11
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Reply With Quote
Old 19-11-2009, 11:22
Melvin Melvin is offline

Waar staat dat klassiekervrijstelling verdwijnt? Ik heb dat nog nergens definitief gezien!
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 11:29
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Is nog niet definitief Melly, maar hou er maar vast rekening mee ...

Quote:
De Milieubeweging schijnt te willen dat Oldtimers ook gaan betalen omdat die natuurlijk allemaal energielabel G hebben, maar alsnog:
"Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil geen heffing voor oldtimers omdat het denkt dat in 2018 - als de kilometerheffing geheel moet zijn ingevoerd - er niet zo meer veel auto's van voor 1987 op de weg zijn. Die wagens zijn dan 30 jaar oud. Bovendien is het lastig de moderne apparatuur in te bouwen, zegt het ministerie." (RTL nieuws)

Reken maar dat de millieu beweging alles op alles gaat zetten om vóór de verkiezingen van 2011 (maar ik hoop op eerder) hun zin door te drijven. Nu hebben ze nog enigzins 'grip' op dit kabinet, als de 'millieumaffia/Groen linksen' straks op moeten zouten gaat het ze niet meer lukken.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 13:16
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Timing van Geert is perfect !!

Quote:
Geert Wilders opent meldpunt tegen kilometerheffing
woensdag 18 november 2009
De Partij voor de Vrijheid is fel tegenstander van de invoering van de kilometerheffing.

Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.

Mail uw reactie daarom naar: geenkilometerheffing@pvv.nl
Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken.

PVV-Kamerlid Richard de Mos zal Minister Eurlings volgende week tijdens het debat hierover in de Tweede Kamer met de ingezonden reacties confronteren.

PVV-leider Wilders vindt plan onzinnig en niet haalbaar

AMSTERDAM – De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.

„Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil.

Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ,,Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ,,We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’’ Bovendien lost het de files niet op. ,,Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Datis onhaalbaar en onzinnig.” Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. ,,Mensen staan niet voor hun plezier in de file, maar gaan naar hun werk om hun brood te verdienen. Je moet ze daarom faciliteren en niet pesten.’’

Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ,,De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’’

Oneerlijk vindt hij het ook dat alle belastingen straks in de kilometerprijs verwerkt zitten. Mensen met weinig geld die tweedehandsauto’s kopen, krijgen zo te maken met de aankoopbelasting BPM die nu alleen op nieuwe auto’s zit. Om nog maar te zwijgen over het ’spionagekastje’ dat iedereen in zijn auto krijgt, somt hij op. ,,Mensen willen niet dat het politbureau in de Trêveszaal kan weten waar ze heengaan.’’

Bron: Spits, 19 november 2009

Klik hier om het bericht te lezen op ElsevierFiscaal.nl
Klik hier om her bericht te lezen op Refdag.nl

Last edited by Area51 : 19-11-2009 at 14:00.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 13:20
Melvin Melvin is offline

Woehoew, Wilders for president (op basis van wat hierboven staat iig!)
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 13:20
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Toch op de juiste gestemd.

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Woehoew, Wilders for president (op basis van wat hierboven staat iig!)

Op basis van heel veel zaken. De enige die in Den Haag zijn mond eens durft open te trekken. Dat niet alles even diplomatisch er uit komt is een tweede, maar hij verschuilt zich niet net als Mister Potter achter zijn partijgenoten.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 13:53
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Juist, heel veel roepen en vooral heel veel roepen over ' oplossingen' die toch nooit doorgevoerd gaan worden is nuttig.

Ik geloof dat Wilders flink wat kostbare vergadertijd heeft opgeeist met zijn dubieuze plannen/stellingen.

Dat Wilders nu volledig op de kilometerheffing hamert is naar mijn mening weer een bevestiging van zijn strategie. Ik ben erg benieuwd als deze man in het kabinet komt, of hij ook zijn woorden omzet in daden. Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 13:59
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Laat hem maar regeren de volgende termijn, valt ie snel genoeg door de mand. Hij trapt overal tegen aan maar heeft zelf ook geen oplossing.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 14:01
breadfan83's Avatar

Och, niemand in de regering durft zijn bek toch meer open te trekken, omdat iedereen die een beetje anders denkt dan de algehele-knuffelgedachte, en het gedogen van alles en iedereen, van alle kanten wordt bedreigd.

Niemand durft het woord neger, moslim, turk, marokkaan, zwart, allochtoon, etc meer in de mond te nemen, omdat ie dan met Hitler vergeleken wordt. Iedere echte Nederlander moet zijn mond houden omdat we anders die "nieuwe Nederlanders" op hun te lange tenen trappen. Als ze hun best doen, een baan zoeken, zich aan de regels en wetten houden, en gewoon de taal leren, zijn ze van harte welkom. Je komt hier vrijwillig heen, pas je dan ook gewoon aan aub. Dat moet ik ook als ik ergens op bezoek ga.

De politici zijn onderhand zo doodsbang dat ze overal maar in mee gaan, en dan met zulke ideeën komen om nog een beetje wat te regeren te hebben. Ze roepen nog net niet naar hun mammie, maar ruggengraat tonen ze ook niet bepaald!

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 14:03
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Het ging over de kmheffing, niet over buitenlanders. Of krijgen die daar óók al de schuld van?
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 14:06
breadfan83's Avatar

Als de buitenlanders die zich weigeren aan te passen, terug worden gestuurd naar hun eigen land, spaart dat heel wat geld aan uitkeringen, en zijn er heel wat minder dikke Mercedessen en vervuilende tweedehands auto's op de weg. Het lost dus wel degelijk wat op lijkt me.

Ik heb het dus niet over immigranten die hier komen werken, een leven opbouwen en zich aanpassen aan hun nieuwe thuisland, maar puur over die lui die hierheen komen vanwege de fijne verzorgingsstaat, waarin je met niks-doen ook nog wel redelijk kunt rondkomen!

Kijk maar eens hoeveel werkeloze niet geïntegreerde immigranten we hier hebben, en hoeveel daarvan een auto hebben.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 14:08
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Quote:
Originally Posted by Arne
Laat hem maar regeren de volgende termijn,

Precies, van mij mag hij het gaan proberen ..
Het huidige cluppie doofpotstoppers/zakkenvullers/links-lullen-rechts-vullen/lak-aan-regeerakkoord/bankwarmhouders bakt er tenslotte ook niks van.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 14:24
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik verheug me er nu al op.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 17:00
Melvin Melvin is offline

@Arne, hoezo heeft hij zelf geen oplossing? Meer wegen, is al eens onderzoek naar geweest en dat is de oplossing... meer asfalt, en dat hoeft geloof ik maar 0,3% meer te zijn of was het nou 0,03% van de nederlandse grond die geasfalteerd moest worden om wegen te verbreden en aan te leggen zodat het fileprobleem opgelost wordt!?

Kortom, hij heeft wel de oplossing, alleen de overheid verdient daar niks mee... Ondertussen hebben ze het zover dat iedereen naar moeilijke oplossingen zoekt en de simpele (meer asfalt) compleet over het hoofd ziet! Goed gespeeld!
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 17:10
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Quote:
Originally Posted by martiepartie
... Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

Dus een nieuwe partij moet het maar kunnen gelijk in elke gemeenteraad te stappen?? beetje onlogisch.
Tot nu toe heeft zijn schreeuwen meer bereikt dan jouw stem in de stembus.

Niet dat ik voor Wilders ben maar ik ben wel tegen lastenverzwaring op de verkeerde fronten.

Ik begrijp trouwens niet dat ze niet eerst met de vrachtwagens beginnen dan het auto park aan te pakken.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules