Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 09-07-2010, 10:16
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

stuur vwmk2driver eens een PM, die reviseert zelf ook bakken
Reply With Quote
Old 13-07-2010, 16:50
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular

Jongens bedankt voor de tips. Ik heb vandaag een telefoontje gehad dat de bak eind deze of begin volgende week klaar is dus dat komt eindelijk goed. Jammergenoeg ga ik dan een paar dagen op vakantie dus kan ik er niet meteen mee losgaan. Maar ja.

Vandaag nog even bezig geweest met de hoekjes van de bumpers. Wat een rotwerk is dat zeg, die dingen willen er echt niet op. Nu zitten ze er wel op maar niet helemaal netjes, beetje jammer. Voor nu neem ik er wel even genoegen mee. Komende paar dagen ga ik proberen het hemeltje erin te hangen. Mocht het af zijn dan post ik wel weer wat foto's.

Arnout
Reply With Quote
Old 14-07-2010, 10:56
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore

Old 14-07-2010, 18:47
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict

dit klinkt heel erg bekend idd!!! Had zelf alleen iets meer werk....

suc6!!

--------------------------------------------
Reply With Quote
Old 15-07-2010, 19:51
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Hierbij wat plaatjes:

Hier en daar wat onderdelen gespoten. Begrijp het niet verkeerd. Het is zeker niet zo dat de hele motor kompleet blinkt. Alleen hier en daar heb ik wat aangepakt samen met mijn broer. Dus het ziet er dan wel net wat netter uit:

Verder heb ik zoals verteld de homokineten aan de bakzijde ook uit elkaar gehad. Er zat wel wat slijtage in maar ik denk dat ik het hier toch even bij laat. Misschien dat als ik de complete onderkant nog eens aan ga pakken dat ik het dan aanpak:

Dus vandaag zijn we bezig geweest met het hemeltje. Het duurde langer dan de 4 uur die hier aangegeven wordt op het forum maar ik ben er wel tevreden mee. We hebben alleen wasknijpers gebruikt en dat werkt eigenlijk wel prima. Eerst hebben ervoor gezorgd dat het geheel netjes op zijn plek hing. Niet teveel naar voren of naar achter. Wij vonden het het handigst om in het midden te beginnen met de stangen op te hangen en dan hangt het zo:

Daarna hebben we het rondom vastgezet met knijpers behalve bij de deuren. Bij deze foto zit alleen de voorkant vast:

De volgorde die wij hebben gebruikt is eerst de achterzijruiten, dan de stijl in het midden van de auto. Vervolgens de achterkant. Dan de hoekjes aan de achterkant. Vervolgens de deuren en de hoekjes bij de voorruit en als laatste de voorkant. Het voordeel van in het midden beginnen is dat je de kleinste afstand aflegt naar voren en naar achter als je al met een fout zou beginnen.... Hierbij een foto van de lijm (bisontix):

Het inknippen en op maat maken van de hemel:

De resten die je aan het einde overhoudt zijn niet zoveel, het hemeltje past best goed. Ik hoop alleen dat de rubbers van de ramen en dergelijke er goed overheen gaan vallen maar dat zien we wel weer:

En dan nog wat plaatjes van het resultaat met nog wat knijpers om de lijm nog even te helpen:

Ondertussen zitten ook de sloten er weer in evenals de bumper aan de achterzijde:

Nu een lang weekend weg. Na het weekend is zoals gezegd waarschijnlijk de bak terug en kan de motor dus weer terug gezet gaan worden.

Arnout
Reply With Quote
Old 15-07-2010, 21:17
Maartenmk1 Maartenmk1 is offline
Forum junkie

Wat een werk, echt goed bezig!
Old 15-07-2010, 21:23
Audilimburg's Avatar
Postwhore

Geweldig om te zien hoe alles vorderd
Dit staat mij ook nog allemaal te wachten
Old 15-07-2010, 22:27
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic

begint nu echt wat te worden weer! waar heb je die hemel vandaag dan? zoek nog een GTI hemel nieuw, mijne is stuk

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
Old 15-07-2010, 22:53
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Reply With Quote
Old 16-07-2010, 06:51
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru

Zo lekker op weg met de einser..!!
ZIet er echt super netjes uit
Reply With Quote
Old 16-07-2010, 11:05
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by arnout99cc

dank je, zal met de tijd ook een hemeltje gaan bestellen dan als ik het goed zie krijg je ook de a b en c stijl bekleding erbij of niet?

Reply With Quote
Old 16-07-2010, 12:31
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

ja klopt geloof ik. Alleen die gebruik ik niet aangezien die, bij mijn weten, niet in deze uitvoering zat.
Reply With Quote
Old 16-07-2010, 13:05
Audilimburg's Avatar
Postwhore

Bij Newton heb ik ook mijn hemel besteld en je krijgt inderdaad de A en C stijlen er ook bij. De B stijlen zijn volgens mij niet bekleed.
Old 23-07-2010, 23:06
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Vandaag weer eens bezig geweest. Ten eerste hangen beide deuren er nu goed in. Dat blijft toch erg passen en meten. We hebben gisteren namelijk pas de slotpennen gekocht en toen deze erop zaten bleek dat de deuren nog niet helemaal goed hingen. Vooral de rechter zat tegen: Hij moest er helemaal uit zodat we de deur meer naar voren konden hangen door middel van een set ringetjes. Nu sluiten beide deuren wel echt goed.

Daarnaast zitten de ruiten aan de achterkant erin en zijn de laatste rubbers voor de ramen in de deuren besteld. Als deze binnen zijn hoeft alleen het voorruit er nog maar in.

Verder hebben we de bak binnengekregen en die is weer als nieuw:

En vandaag hebben we hem weer aan het blok vastgezet. Morgen of zondag gaat het geheel weer de auto in! Spannend! Schrik niet, we hebben niets aan het blok gedaan. Dat zal het volgende project wel worden denk ik..... Misschien dat we morgen nog een beetje schoonmaken aan het blok:

Reply With Quote
Old 23-07-2010, 23:17
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic

hmmm ziet er allemaal goed uit jammer dat je niet meteen het blokje doet, nu dit er toch uit ligt.
Groetjes ron
Reply With Quote
Old 24-07-2010, 07:01
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by caddy ron
hmmm ziet er allemaal goed uit jammer dat je niet meteen het blokje doet, nu dit er toch uit ligt.
Groetjes ron

vind ik ook erg jammer , je bent zo goed bezig
doe hem dan wel schoon maken ...
Reply With Quote
Old 24-07-2010, 16:52
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Tsja helaas jongens. De tijd en het geld raakt toch echt op nu. Ik wil de motor nog wel een keertje doen maar dan wil ik het ook goed doen. Aangezien dit mijn eerste project is wil ik hem tot zover weer even rijdend krijgen en dan kunnen we daarna het blok er wel weer eens uit halen om dat netjes te krijgen. Die motor is voor mij denk ik net zo'n groot project als dit tot nu toe is dus dat lijkt me nu onverstandig.

Voorlopig ben ik bezig met de voorbereidingen om hem er weer in te hangen en ik vroeg me af waar het onderdeel rechtsonder op de foto ook alweer zat??????? Kan het nergens terugvinden namelijk.

Thanks! Mocht er een duidelijkere foto nodig zijn dan hoor ik het wel.

Arnout

Reply With Quote
Old 25-07-2010, 11:20
Audilimburg's Avatar
Postwhore

Arnaud,

Dat onderdeel zit achter de hoofdremcilinder. Hij ligt nu precies verkeerd om op jouw foto, maar dat grote gat komt achter de hoofdremcilinder en bij het kleine gaatje zet je hem vast aan de kokerbalk.
Zie onderstaande foto, je ziet hem zitten rechts naast/achter de hoofdremcilinder. Ik kan je eventueel deze foto duidelijker op mail zetten.

Juist om deze reden heb ik heel veel foto's gemaakt bij het uit elkaar halen van de auto.
Old 25-07-2010, 12:04
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic

het is idd wel jammer dat het blok nog niet klaar is, maargoed je kan ook gewoon een 2e blok erbij kopen en die gaan reviceren natuurlijk!

misschien dat ik ergens overheen gelezen heb na al die pagina's, maar wat is je planning kwa velgen eigenlijk?

Reply With Quote
Old 25-07-2010, 13:51
Audilimburg's Avatar
Postwhore

Ow ja, over dat blok. Je hoeft niet het hele blok uit elkaar te trekken om het netjes te maken. Ik heb mijn blok verder ook niet uit elkaar gehaald, maar het wel optisch netjes gemaakt. Gewoon door het van buiten te schuren en ontvetten en daarna in de hittebestendige verf te spuiten. Kost je hooguit 25 Euro aan spuitbussen en wat tijd en energie. Nu kom je overal nog makkelijk bij en ik zou het jammer vinden als je je auto straks van onder tot boven helemaal in orde hebt en het blok ziet er roestig uit.

Posting Rules