![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha,ja maar wat is de clou nou dan? geen compressie?
|
||||
|
||||
![]() dat de inlaatkant van mn turbo zwart ziet van de olie.
en dus olie lekt. en ik morgen dus een nieuwe turbo binnen krijg...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
are you shitting me?? dat is volkomen normaal,heb je met die nieuwe turbo net zo.... ![]() kan de VW-diesels wel dromen,werk er inmiddels zo'n tien jaar mee. nog nooit 1 gezien met een droog inlaatcircuit ![]() BTW;het ging over zwarte rook, toch? heb je ook al eens uitgelegd dat zwarte rook brandstof is toch? maar mocht er iemand zijn die mijn praktijkervaringen met goede argumenten naar het rijk der fabelen kan verwijzen,is m'n ratje voor jou,joost ![]()
|
||||
|
||||
![]() ik geloof je hoor Gerben, maar een ratje voor even (als ik ga wisselen) zou wel handig zijn geweest
![]() maar ik dacht: als er olie in zit dan moet er dus een keering lek zijn. logische redenering toch? ik mis dan weer die jaren ervaring met TDI's ![]() en eeh , die rook was idd meer zwart dan grijs/wit/blauw. anyway, ga er in ieder geval op vooruit want mijn huidige turbo heeft er 330.000km op zitten. en die andere maar 192.000km. en is helemaal gereinigd en weer netjes gemaakt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
word er alleen maar beter op ![]() enne,don't worry,ik hoor op m'n werk vagere redenaties ![]() trouwens,geen sloop daar in de buurt? hier staat altijd wel een leuke VW voor een 200e op de sloop incl. 3a4mnd APK ![]()
|
||||
|
||||
![]() die €200 kan ik dan beter in mn auto steken
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das waar,maar als je er 1 koopt voor 200e en je zet er een schroefset en velgen onder en je ververst de olie,brengt ie ineens 2750e op.... ![]() ![]() het is net sparen bij DSB ![]()
|
||||
|
||||
![]() OV-kaart is goedkoper
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ja ov is idd goedkoper. maar met ov kom ik niet op mn werk. laat staan op tijd
![]() ik zit op dit moment weer 3kwartier te wachten omdat het allemaal zo lekker aansluit ![]()
|
||||
|
||||
![]() Tijd voor een Volksforum pool-auto!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Olie verversen? Want? Daar zie je niks van... |
|
||||
|
||||
![]() vandaag nog wat spuitbusjes in die kleur besteld voor de subframes en motorruimte.
en daarnet een leuk pakketje binnengekregen ![]() ![]() oja bijna vergeten: gister ff andere lampen ingestoken. lekker voor de winter: Philips Rally 100/90 Watt ![]() zie ik als het goed is iets meer door dit K ![]()
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 03-11-2009 at 17:00. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, maar dat kan je wel in de prijs meenemen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() haha denk dat ik de mijne maar verkoop,
als hij nu echt 2750 waard is ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig joost! Volgens mij is werken bij de Brezan niet echt bevorderlijk voor je uitgavenpatroon of wel?
|
||||
|
||||
![]() haha, ja probeer me in te houden, maar ik blijf maar kopen
![]() maar zoveel verdien ik niet hoor, krijg wel gewoon veel korting ![]() en die turbo heb ik echt voor een schijntje gekocht.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zo ff de bijbehorende foto's : de turbo: ![]() de lampies: ![]() dit is nou een vlag op een strontschip: ![]() ik heb de nummers erafgehaald, gladgeschuurd geprimerd en in de lak gespoten die heel de motorruimte straks word. vandaag nog ff iets eronder geschroefd: heb een paar spacers. dus mn spoorbreedte is nu 20mm breder. Bedankt Jappie! ![]() ![]() slechte fotokwaliteit, maarja. dat was em weer voor vandaag. morgen heb ik een tentame, maar de rest vd week kan ik lekker al mn tijd aan de auto besteden ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() vandeweek weer wat kunnen doen.
jappie is ook nog een middagje komen helpen. de turbo zit er weer op, eigenlijk is heel de achterkant van het blok weer netjes en compleet. inlaat en uitlaat zitten er weer op. de vacuum slangen zaten vol olie ![]() nu ben ik beetje aan de voorkant begonnen, startmotor ligt eraf. die moet ik ff ontdoen van alle roest en weer netjes zwart maken. voorstre motorsteun is nu ook wit. vanmiddag nieuwe radiateur opgehaald. morgen weer lekker verder knutselen maar zoals je kan zien. het is laat (vroeg). dus begin morge maar wat later denk ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() het blok is ver klaar. ben alleen nog aan de versnellingsbak bezig. ondertussen ben ik ook bezig om de schakelpook en kabels en de pedalen uit de mk3 te halen. nu met dit K*tweer ben ik maar ff aan een velgje verder gegaan: sneak preview: ![]()
|
|||
|
|||
![]() nice!
|