|
||||
|
||||
goed bezig! is weer nieuw straks na de spuiter
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
28 maart naar de spuiter! Nog een hoop te doen maar het is voor een goed doel.
MFA teller gewisseld voor een FIS teller welke gereviseerd is en een nieuw scherm bezit. De FIS teller wilde ik eigenlijk heel graag hebben omdat ik binnen korte tijd FIS-control wil inbouwen. Tevens het lederen stuurwiel vervangen voor een nieuw exemplaar. Enige 'probleem' is nu de niet kloppende tellerstand. Binnen een paar weken wil ik ook de turbo vervangen uit voorzorg. Daarna gaat hij weer op de rollenbank en bij dat bezoek kan meteen de tellerstand weer goedgezet worden.
|
||||
|
||||
Nieuwe turbo zit erop, geen revisie maar echt een nieuwe. Kmstand is weer aangepast en bus is weer op de rollenbank geweest ter controle. Ietsje pk's erbij, minder roet en een betere koppelopbouw dan voorheen dus ben zeer tevreden.
Ondertussen getript en staat bij de spuiter om helemaal aangepakt te worden. Hierbij een filmpje:
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California Last edited by René : 05-04-2016 at 16:50. |
|
|||
|
|||
Filmpje doet het niet. En ben juist zo benieuwd.
|
||||
|
||||
Nu wel
|
|||
|
|||
Damn, das een beste pens vermogen!
|
|||
|
|||
Deze had standaard al 151 toch? Of ben je gegaan voor alleen een beter verloop door het gehele toerental. Want 16pk is nou niet echt bijzonder. Weet niet wat ie standaard als koppel had natuurlijk.
|
|||
|
|||
181 nu toch? das 30 erbij
|
|
||||
|
||||
Origineel 151pk en 295nm nu 181.9pk en 362nm
Als je ook het filmpje bekijkt zie je weinig/geen roet en zwarte pluimen wat bijna alle getunde TDItjes wel erg hebben. Dit is precies zoals ik het wilde hebben, software is met aandacht geschreven meerdere malen op de testbank met dit resultaat. Meer dan dit kan is technisch zeker haalbaar, zo tot 190pk en 380nm maar dan krijg je veel zwarte rook en krijgt je vliegwiel ook flink op z'n donder en dat is niet wat ik wilde hebben.
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi project! Grondige aanpak! Zit zelf ook naar FIS control te kijken, ben benieuwd naar je bevindingen!
|
|||
|
|||
Quote:
Aha ik keek naar die 167. Maar idd een mooi vermogen en gern roet. Zo blijft de boel ook heel. Echt een vette bus man!
|
|||
|
|||
Die Hans , die kan er wat van
|
|
||||
|
||||
Passat is gelukkig klaar! Nu volgas in de weer met de bus, in de tussentijd rijdt Dorien in de golf 4 van mijn schoonmoeder.
De bus komt volgens planning met 3 weken thuis, dan max 2 weken afbouwen en dan half mei 3 weken vakantie naar Engeland. Als jullie je afvragen waar al deze 'haast' vandaan komt om alle auto's af te maken, dat heeft een goede reden. Ondertussen zijn Dorien en ik 16 jaar samen en 6 jaar getrouwd. Hebben allebei als daily een grote gezinsauto maar vervoeren alle dagen alleen onszelf naar het werk en weer terug naar huis Half 2014 hadden we besloten om voor een kind te gaan en eind 2014 was het raak. Helaas ging het mis in maart 2015, we kregen een miskraam. De aanhouder wint en ondertussen is Dorien bijna 18 weken zwanger! Samen besloten de bus op te knappen voordat het dan echt zover is en daarna lekker genieten van het leven De kinderkamer staat klaar maar doet tijdelijk dienst als opslagruimte Paar punten die echt aandacht nodig hebben Rondom de voorruit Deuk Lelijk ingebouwd, zonder vulringen Hier komt een nieuwe klep op Kitnaad bij linker achterpaneel Voor en achter zitten 4 gootjes, deze worden dichtgelast en glad gemaakt Trippen Kaalgetolt Voorschermen losgehaald en alles schoongemaakt Kitnaad weggehaald Moet nog gestraald worden Kabelboom bestuurdersdeur is in het verleden gerepareerd maar niet naar mijn zin, verkeerde kleuren, veel dezelfde kleur, te lange draden. Dus dit gerepareerd zoals het hoort. En klaar Volgende week meer updates
|
||||
|
||||
Van harte met de komst van de kleine!
|
|||
|
|||
Papa Erdem, super gaaf man van harte gefeliciteerd!!
Zoals gebruikelijk geen half werk maar alles weer grondig aangepakt!
|
||||
|
||||
Voorzijde de dakgootjes dichtgelast
Aankomende week wordt de dorpel links nog gericht, zit een deuk in ivm verkeerd opgekrikt en dan gaat alles in de grondverf. De week erop in de kleur.
|
|||
|
|||
Mooi wark hoor! Lekker grondig!
|
||||
|
||||
Moet ook grondig gebeuren, zoiets doe je maar 1x en dan bijhouden dat spul.
Vorige week zijn de bumpers en deuren in de grond gezet en vanmorgen de koets
|
||||
|
||||
maf gezicht, zo helemaal afgeplakt met de klep open!
maar wel weer erg goed bezig, dit maakt het echt tot een nieuwe bus
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Losse delen zijn gespoten en donderdag word de koets gespoten. Maandag ruiten plakken en dinsdag waterdicht maken en mee naar huis