|
|||
|
|||
Golf mk1 remkracht
Hoi,
ik heb een golf 1 1600 diesel, de remmen zijn echter aan een upgrade toe, ik moet namelijk stampen op de rem om druk te krijgen. Nu is mijn vraag, welk ander type rembekrachtiger en cylinder kan er op? Of welke ombouw is goed te doen? Kortom, wat kan ik doen? Die van de cabrio ziet er niet hetzelfde uit op het eerste zicht. http://cgi.ebay.de/VW-GOLF-1-BREMSK...=item483c570ace Zo eentje zit er nu op. |
|
||||
|
||||
Kijk eerst eens naar je vacuum pomp.. deze is vaak nog het type met een membraan erin. Zet er eens een van een golf2 diesel op, die werkt niet met vacuum maar is gewoon een tandwielpomp.. dag en nacht verschil.
En als je dan echt goed wilt remmen moet je gewoon een rembekrachtiger van een golf1 cabrio met 1.8 2h motor monteren (latere types) heb ik ook gedaan, remt echt mega goed. |
|
|||
|
|||
Die van een cabrio 1.8, is die plug and play?
verder, die vacuumpomp met tandwiel, is die plug and play? thanks |
|
|||
|
|||
Ik ga straks de tandwiel-vacuumpomp inbouwen.
De vorige membraampomp heeft 2 aansluitingen, 1 aan de rembekrachtiger en 1 naar het carter. Zal ik die van het carter dan naar het luchtfilter brengen? Vrijdag is de rembekrachtiger en hoofdremcylinder van de cabrio 2h er, hoop dat het past. Bedankt voor de hulp. |
|
||||
|
||||
Ik ga met mn dichte mk1 ook naar complete remmerij van een mk1 cabrio met bekrachtiger en geventileerde schijven voor. Ik deel jouw mening dat die standaard remmen niet je van het zijn
|
||||
|
||||
Quote:
Dat gat van de oude vacuumpomp kan je afdoppen met een plaatje die op het onderblok van een golf2 zit.. En die bekrachtiger gaat passen, golf2 enz past ook, maar je zit met het verstellen van het rempedaal.. Die van een cabrio zit schroefdraad op net als de originele van de golf1.. Van een golf 2 zal je die stang op maat moeten lassen, of ook met schroefdraad moeten maken.. Maar dat zie je straks vanzelf als je ermee bezig gaat.. |
|
|||
|
|||
welke rembekrachtiger van golf 2 past zo plug and play op een type 1?
|
|
|||
|
|||
Geen enkele blijkbaar, tenzij je hem aanpast, het staafje van het rempedaal is te kort.
en het staafje van een cabrio heeft schroefdraad en kan aangepast worden, als ik het goed begrepen heb. |
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt.. Het past wel alleen je moet die stang naar het pedaal langer of verstelbaar maken. Een golf 1 en een golf 1 cabrio hebben dat standaard met schroefdraad. Verstelbaar maken is de mooiste optie, omdat je dan je pedaal mooi gelijk met de koppeling kan zetten. |
|
|||
|
|||
alleen een stangetje aanpassen moet te doen zijn! Nu heb ik een golf uit 1981 type gls. Met volgens mij gewoon orginele remmerij. Dus een oud type hoofdremcilinder (met remlichtschakelaar op de cylinder), trommels achter en schijfremmen voor op. Ga ik het merken als ik de remcilinder+bekrachtiger vervang door een setje van een type 2?
edit: Deze bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/379941368 Last edited by staande golf : 06-10-2010 at 13:42. |
|
||||
|
||||
Quote:
zeker, alleen zou ik de hoofdremcilinder van je eigen golf weer gebruiken, anders zit je weer met remleidingen/remlichtschakelaar omzetten enzo.. Je oude hoofdremcilinder past zo op de rembekrachtiger van een cabrio/golf2 |
|
|||
|
|||
oke, bedankt voor je reacitie . Dus opzoek naar een golf 2 rembekrachtiger, verder nog dingen nodig?
|
|
||||
|
||||
Quote:
lasapparaat.. |
|
|||
|
|||
als je het voor elkaar hebt, zet dan even neer wat je ervoor hebt gebruikt, en hoe je het hebt gedaan...
want mijn golfje is ook standaard qua remmerij, en die kent het woord remkracht niet eens Dus ik moet de boel ook ombouwen! |
|
|||
|
|||
Even dit topic afstoffen.
Door mede dit topic zou ik bijna een golf cabrio rembekrachtiger gekocht hebben, voor mijn golf 1 gti, aangezien die ook al een 9inch bekrachtiger heeft. Maar de man was zo eerlijk te zeggen dat dit niet ging passen. Ik verwees naar dit topic, omdat er hier aangegeven wordt, omdat de persoon hier zijn eigen hrc (gaat hier wel in dit topic over een diesel) wel gewoon op de bekrachtiger van de cabrio kan gebruiken, maar volgens de man kan dit niet. Heb al zelf wel gevonden dat je de rembekrachtiger van een cabrio kan monteren, als je de stang wat inkort, en de bevestiging van de golf 1 op de stang monteert. Maar dan kan je blijkbaar je eigen hrc er wel niet op monteren. Ik beweer niet dat er hier iets niets juist is aangegeven, maar zou graag willen weten waar ik hier over zie. Op de foto links een hrc van een gti, rechts van een cabrio, duidelijk een groot verschil. Omdat ikzelf misschien wel een 22mm hrc wil monteren, maar liefst wel met de aansluitingen aan voor de remlichten. Maar die vind je zo goed als niet meer.
|
|||
|
|||
Niemand hier geen kennis van remmen?
|
||||
|
||||
meerdere keren gedaan,,
maar wel pedalerij van laat type cabrio gepakt waar volgens mij de remlichtschakelaar bij opzat, is wel allemaal jaren 90 geweest ,dus hoe precies weet ik niet meer.. dus hrc en bekrachtiger en het spul in de auto.. op mijn toeters en bellen GTI heb ik alles omgebouwd naar Scirocco 2 GTI 16v . 256 mm voorschijven ,hrc en bekrachtiger en schijven vanachter.. plug en play ,want de onderkant is eigenlijk een Golf 1 al ga je dat zo snel niet meer vinden denk ik,, |
|
||||
|
||||
Quote:
Jawel maar dit is allemaal nogal bouwjaar/model specifiek.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Quote:
Hier idd geen verstand van die oude meuk. |
|
|||
|
|||
Hahaha, geen probleem mannen,. Dat is zoals de mekaniekers van de huidige tijd, als het computerke het probleem niet vindt, kunnen ze u ook niet meer verder helpen
@heinz74 Zoals die pedalen veranderen wil ik net niet doen. Ondertussen wel gevonden dat als je die van een cabrio neemt, dat je het U-stuk neemt van u eigen bekrachtiger, en dat over zetten. En dan wel een schakelaar voor de stoplichten apart op de pedalen plaatsen, kan je ook weer krijgen. Nu ondertussen toch een 22mm hrc gevonden en besteld uit Canada ,bij Tech-53. Die hebben de zogezegd de hrc ontworpen van inderdaad de scirocco 16v, vervaardigd uit aluminium. Dus ik heb de gok gewaagd. vw mk1 22mm hrc Als ik de hrc aan krijg zal ik het melden in mijn topic.