Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-02-2012, 00:28
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Default Lenn83

Hey,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Lennard.
Ik ben 17 jaar en trotse eigenaar van een golf 1 uit 1983 (1.5 jb 5 versnellingen) met 247+/- op de teller.
wou altijd al een golf hebben dus ben op mijn 14e beginnen met 'echt' sparen zodat ik voor mijn rijbewijs een golf kon kopen en er nog wat aan kon werken met mijn vader als vader-zoon project. En dat is mij gelukt in sept. 2011 heb ik eindelijk 1 gevonden die in mijn budget paste en opgehaald uit Arnhem.
De body is 99% hard, op een klein plekje aan de binnen kant van de achterklep, maar je kan niet alles hebben

zo kwam hij bij mij thuis aan

kont

inside

toen kwamen de kleine dingen, zoals A-style kappen er op

spoilers er op gezet (onder op de klep had ik nog maar 1x gezien, en ik wou iets anders hebben dan de rest, dus die ook er opgezet)

toen heb ik de verschrikkelijk lelijke metalen vloermatten er uit gehaald en vervangen door wolfsburgmatten

de hoedeplank dragers zaten vast met stukjes touw, en waren helemaal kapot dus die zijn er ook nieuw ingekomen, heb ik even geen foto van kunnen vinden

heb hem helemaal laten nakijken, zijn nieuwe remleidingen onder gekomen, was nogal een dure grap maar de auto is zo goed als klaar, komt binnen kort nog een andere subwoofer in en enzv

zo staat hij er nu bij:

komen nog wel meer foto's en zal nog wel wat aan de golf gebeuren, komen ook nog wel andere video's
excuses voor de grote foto's wist niet hoe ik ze moest verkleinen

Last edited by Lenn83 : 05-01-2014 at 23:23.
Reply With Quote
Old 27-02-2012, 09:34
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Welkom op VF!
Als je ze via photobucket upload kan je hem daar al schalen, of je gebruikt een gratis programma zoals Gimp
Reply With Quote
Old 27-02-2012, 10:17
lowrider23 lowrider23 is offline
VW Guru

Stoer wagentje!! Wel super om voor je 18e al een auto te hebben, de mijne heb ik gekocht een week voor m'n 18e verjaardag, dus ook nog op m'n 17e!
Old 28-03-2012, 22:33
GrootsUitpakken GrootsUitpakken is offline
Forum regular

Jammer van de remus, kentekenplaat, zwarte velgen, jammer van de embleemloze grill :P je moet er juist trots op zijn dat je VW rijdt ouwe dus tonen dat logo! mooie oldskool chrome erin kleurt mooi bij het blauwe!

heb je nog verdere plannen? :o
Reply With Quote
Old 29-03-2012, 10:17
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Komen nog andere velgen onder in de toekomst (als er weer geld is) waarschijnlijk verbreed staal of cup gespoten in zwart en blauw(blauw hart - zwarte rand of anders om), komt ook nog een andere gril in met embleem maar het geld is er helaas niet voor op dit moment...
misschien nog een heel klein beetje verlagen, te erg kan niet i.v.m met drempels
hopelijk volgend jaar een wat snellere motor er in leggen! en over spuiten, hij is heel arm gespoten en dat is zeer jammer, dan wil ik hem graag in champagne kleur laten spuiten, pas heel mooi bij zwart
Reply With Quote
Old 29-03-2012, 21:13
GrootsUitpakken GrootsUitpakken is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Lenn83
Komen nog andere velgen onder in de toekomst (als er weer geld is) waarschijnlijk verbreed staal of cup gespoten in zwart en blauw(blauw hart - zwarte rand of anders om), komt ook nog een andere gril in met embleem maar het geld is er helaas niet voor op dit moment...
misschien nog een heel klein beetje verlagen, te erg kan niet i.v.m met drempels
hopelijk volgend jaar een wat snellere motor er in leggen! en over spuiten, hij is heel arm gespoten en dat is zeer jammer, dan wil ik hem graag in champagne kleur laten spuiten, pas heel mooi bij zwart

Idd, logo's terug steken is echt wel mooier, mooie plannen in iedergeval ook die velgen het is ook "recessie" dusja, iedereen moet een beetje op de poen letten. in deze tijden gaat het er harder uit dan dat het terug komt ja toch!

Heb vandaag mijn MK2 1.6 automaat maar eens verwend met een set nieuwe schijven en nieuwe remblokken en beide kanten. ik ken weer even voor uit.
Oja.. en de Rood gele Hella Heckplate (kofferbakplaat) eraf gehaald. Die zat vast met duppelzijdig tape, dat was er vanaf 1990 niet meer af geweest. kortom dat was avontuurtje stickerverwijderaar en ijskrabber... morgen met de polier en commandant erover heen. wil de gehele onderkant en wielkasten in de tektiel hebben dus ik ben voorlopig ook nog zoet

champange is wel een mooie kleur. ik zou geen blauw meer pakken. heb ook een blauwe polo variant Highline gehad maarem... blauw, zwart allemaal die kleuren, je ziet er ECHT alles op, krassen, gras en zand, alles, je blijft ze poetsen, ben blij dat mijn golf nu Beige/Grijs is stuk minder omkijken na!

Maarja zo blijf je bezig, Remschijven en blokken warem wel nodig voor de APK voor 2013 dus echt een keuze had ik niet. maar ze liggen eronder! nu nog de APK! maar daar fluit hij wel door heen.
Old 09-04-2012, 20:27
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

word weer geschorst, verzekering wil hem niet verzekeren op mijn naam, ga 3 maand naar Engeland dus de golf zal tijdelijk stil staan.

als ik terug kom is er weer geld voor wat leuke dingetjes en zal ik hem weer even updaten

Greetz
Reply With Quote
Old 19-07-2012, 10:56
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

wat kleine problemen met de verzekering, ze willen hem niet verzekeren. Zijn al 4 maanden aan het onderhandelen en lijkt een doorbraak te zijn dus hoop hem in september weer op meetings te hebben!
Reply With Quote
Old 21-01-2013, 21:57
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Kleine update,

Trekhaak er afgehaald en kenteken weer op de normale plek gehangen.

Stond afgelopen week ongv 10 meter achter een trekker die iets met de berm aan het doen was omdat ik er niet om heen kon, werd mijn auto bekogeld door stenen en modder. Eerste instantie niks te zien aan lak schade of sterren in het raam. Later op de avond moest ik iets uit de auto pakken en dacht huh wat zijn dat nou voor rare ijsbloemen? nou geen ijsbloemen dus...

en nog 1 voor de fun,

Reply With Quote
Old 21-01-2013, 22:04
Bart. Bart. is offline
Forum Regular

Tof project!!!
Kenteken op de juiste plek maakt em ook 10x beter.
Reply With Quote
Old 31-01-2013, 21:32
1lennie1 1lennie1 is offline
Forum Newbee

Vet ding man! wees zuinig op je dak spoiler. ik heb die van mij zo weg gemieterd heb er spijt van.
Reply With Quote
Old 31-01-2013, 22:43
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Bedankt!

kleine update, vandaag apk gehad, lekke achter demper en voor een scheur in de vering wat al bekend was dus ze hebben hem goed gekeurd. Helaas ben ik denk ik te hard door een kuil gegaan en heb ik nu 2 kromme achter velgen =(
Zal maandag nieuwe velgen bestellen, foto's zal ik plaatsen als ze binnen zijn
Reply With Quote
Old 31-01-2013, 22:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Mooi opgeknapt zo met dat kenteken.
Wordt een heel andere auto.
Ik vind het wel wat hebben. Goed bezig
Old 01-02-2013, 14:46
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Deze worden maandag besteld, nog niet zeker of het ik randje rood laat, of in de zelfde kleur als de auto spuit. Houd hem eerst wel naast de auto om te kijken of het erg vloekt of niet

Het zijn Effezeta FZ 325
Zijn 6,5 j breed en komen mijn eigen bandjes weer op (195/50/15 ja ik weet ballonbanden maar het is mn daily en voel nu al elke klinker )

Last edited by Lenn83 : 01-02-2013 at 14:49.
Reply With Quote
Old 07-02-2013, 21:13
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Ze worden zaterdag voor mij opgehaald uit Brabant, scheel weer wat verzendkosten

Even een meningsvraag voor de lezers, denken jullie dat het rode gaat vloeken bij het blauw? of gewoon blauw spuiten in de zelfde kleur als de auto?
Reply With Quote
Old 22-04-2013, 23:45
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Kleine update

Auto gaat voor 3maand geschorst worden, tijdelijk in het buitenland werken/stage lopen.
Even geld sparen voor een nieuw schroefsetje en velgen laten spuiten etc.

Zijn ondertussen ook nog nieuwe Savas stoelen ingekomen, alles elektrisch etc.
Ook heb ik de geluidsinstallatie wat opgeleukt.
Zal nog wel eens even wat foto's plaatsen
Reply With Quote
Old 05-01-2014, 20:07
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

tijdje stil geweest hier, niet veel aan de golf gedaan.
Hij liep al een tijdje wat raar, aangezien ik totaal niet technisch ben even bij een vriend en zijn vader langs geweest. Motor wat bij gesteld, alleen hij wou nog steeds niet goed vooruit komen. Blijkt dat hij niet genoeg power heeft voor de 4de en 5de versnelling. Dus daar moet wat aan gedaan worden
Kwamen bij een kennis van hun nog een 8v spruitstuk(alles voor de injectie er afgehaald) tegen waar we dubbele 40mm solex carburateurs op hebben gezet.

komt trouwens op een 1,5 jb motor
Old 05-01-2014, 20:33
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru

deze gaat ook steeds verder de goede kant op.

Zou er nog ff een golf 1 lip onderzetten of van GTI. Zo'n afgezaagd lipje van golf 2 is geen gezicht vindt ik.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
Old 05-01-2014, 22:44
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular

Jasonnl, was ik ook van plan! Alleen toen kwam dit er tussen door dus wil dit eerst even afmaken! Heb het spruitstuk te leen gekregen om eerst te kijken of het werkt, daarna zouden we geld praten dus eerst maar eens zien wat dit gaat kosten!

(trouwens, kit je zo'n gti lip gewoon vast of??)
Old 05-01-2014, 22:53
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore

Lekker bezig! Leuke auto!

Kenteken rechtsonder vond ik opzich niet misstaan maar in het midden staat wel beter. Wat verlagen en platte banden betreft; Ik rij zelf met een golf 2 die redelijk verlaagd is met 8,5j velgen met 205/55R15, 800 kilometer per week en dat stugge wen je vanzelf aan. Drempels leer je snel genoeg goed overheen te rijden ;-)
Reply

Posting Rules