|
|||
|
|||
Fussee's vr6 vs. 8v
Heej Mensen
Ik wil de voorremmen van mijn vr6 overbouwen op mijn 8v golfje(pf motor) met massieve schijven. Nu rest mij alleen een vraag... Ik moet de fussee's geheel overzetten.. Maar hoe zit het dan met aandrijfassen? passen deze in de vr6 fussee's? of moet ik dan met naven gaan kloten en/ofaandrijfassen? wie o wie kan me helpen:P Groetjes! |
|
||||
|
||||
Vertanding in de VR6 naaf is anders, dus dat gaat niet werken.
Je zou dan de buitenste vr6 homokineet op je golf 2 aandrijfas moeten plaatsen, dat gaat volgens mij wel.
|
||||
|
||||
Of het moment dat je VR6 fusee's gaat monteren moet je ook het Plus onderstel draagarmen en stuurstangen gaan monteren. Waardoor je spoorbreedte aan de voorzijde behoorlijk toe neemt.
Interessanter is het om late 16V op G60 fusees te monteren. Van een Corrado kan volgens mij ook. Dan hoef je alleen de fusee's te monteren. Of je moet met adapters gaan werken, zoals dat ook wel bij de Mk1 gebeurd. |
|
||||
|
||||
Ik ben het met Ruben eens. Op het moment dat je deze fusees plaatst klopt er geen klap meer van de stuur geometrie. Waardoor je gevaarlijk bocht gedrag kunt krijgen.
|
|||
|
|||
de wielbasis voor wordt breder, begrijp ik, als ik het subframe+ fusse's, draagarmen, monteer? en als ik de achteras ook monteer? ik heb nml als 16v a-as eronder hangen.
Kan ik het vr6 subframe overzetten met mijn 8v pf motor er nog in? of kom ik in de war met de motorsteun achteraan? en moet ik dan ook het stuurhuis overzetten? m.v.g Joost |
|
||||
|
||||
Hoe ga je het doen met de velgen? Als het goed is heb je nu 4x100...
Als je alles voor ombouwd naar plus ophanging klopt de geometrie wel weer. (tenminste het is toch een mk3?
|
||||
|
||||
volgens mij een golf 2,
Kun je de wiellagers van een vr6 niet in je eigen fusee's zetten of zit hiet ook verschil in?
|
||||
|
||||
Dan weet ik niet of het verstandig is om een plus ophanging te monteren. Alleen als de wielbasis gelijk is aan die van de mk3 klopt de stuur geometrie.
Ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn bla bla hoor....
|
|||
|
|||
pak gewoon een setje mk2 g60 4x100 fusee,s of van een tornado g60 hebben net als vr6 280mm schijven
en past er zo op zonder plus onderstel als je perse 5x100 wil dan een wiellager,wielnaaf en buitenste homokniete nodig van een vr6 lager past zo in je fusee de naaf ook en de buitenste homokniet past ook op je aandrijf as let wel !!! de 280mm schijf van een vr6 past niet!!! valt te ver naar buiten een 280mm 4x100 g60 schijf pakken en omboren naar 5x100 1gat komt over 1 zit namelijk al op diameter 100 succes met ombouw
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
|
|||
|
|||
Dankjewel voor de info jongens,
ik heb nu een golf 2 dus.. volledig 1800 PF met massieve schijfjes.. maar wil graag naar 5x100. en heb een vr6 compleet staan... maar PLUS onderstel, dat houdt in; het vr6 onderstel dus? moet ik het stuurhuis ook overzetten dan? en de achteras kan blijven zitten? en Da-bart, ik vindt niet dat je ons lastig valt met blabla, je informatie is zeer bruikbaar! |
|
||||
|
||||
op de achteras kun je zo de astappen overzetten en alles weer monteren is allemaal hetzelfde zorg wel ff dat je alle bouten ff vernieuwd die zijn imbus en gaan dol als je ze losdraaid geld voor de bouten in de remklauwhouder kosten nieuw orgineel een eurotje of 2 dit is dan uit de wereld
als je toch alles heb zou ik eens proberen om de klauwen van je vr 6 op de fusees van je auto te plaatsen de steekmaat van de klauwen is gelijk aan die van een g60 (heb ik net gemeten) de steekmaat van de 1.8 kon ik niet precies meten.
|
|||
|
|||
Quote:
volgens my heeft een 1800 met massieve schijven vaste remklauw geleiders dus deze zijn niet los te schroeven kijk maar is als je het wiel er af heb stuurhuis kan je orgineel houden als je het ombouwd zoals ik heb beschreven
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
|
||||
|
||||
Quote:
volgens mij kun je die er zo afpakken maar ik heb nog niet zoveel ervaring met de golf 2 1,8 dit is wel men tweede golf 2 maar aan die eerste nooit zelf aan gesleuteld, als ie perse 5*100 wil kan ie de de orginele naaf omboren, ik kan niet kijken op de lagers van een 280er set gelijk is aan die van zijn orgineel want ik heb een set 288er van een 2,9 en een jubi uitvoering
|
||||
|
||||
Quote:
hoe bedoel je dat het te ver naar buiten valt, of is dit alleen voor toepassing op golf 2?
|
|||
|
|||
Quote:
hij bedoelt dat je remanker niet over je schijf past dan. dit heb ik ook vaker gehoord.. een setje schijven van een golf 4 schijnt dan wel weer te passen.. wel appart overigens g60 en vr6 hebben de zelfde remklauwen(lucas,girling 54) |
|
||||
|
||||
als je de complete fusee's overzet heb je er toch geen last van of heb ik dat fout?
|
||||
|
||||
jl check ff je eigen topic je kunt fusees omzetten maar je als je groter wilt je homokineten wel aanpassen deze kosten op ebay.de 20 euries je onderstel hoef je niet te veranderen
ik rijd met vr6 sycro remmmerij onder een normaal onderstel een plus onderstel stelt geen f voor alleen de stabi stang is anders en de draagarmen zijn hol ipv bol wegligging is geen probleem bijne niemand die me bijhoud in de bochten met een variant
|
||||
|
||||
Ik wil niet vervelend zijn, maar een golf 3 (variant) staat standaard al een stuk breder dan een Mk2 of Corrado.
|
||||
|
||||
Quote:
er is ook een ander topic waar jl ook vraagt naar de zelfde weg dit gaat om een golf 3 de breedtes weet ik ook niet exact wat ik wel weet dat het allemaal over te zetten is de homokineten van de golf 2 passen toch op de assen van de golf 2
|
||||
|
||||
Nee, niet echt. Maar ik ben wel mijn Mk2 Jetta aan het ombouwen naar het plus onderstel waarbij ze aangeven dat hij dan een behoorlijk negatief camber krijgt als je de positie van de veerpoot lagers niet aanpast.