Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-01-2009, 01:47
dwahaas321 dwahaas321 is offline
VW Enthousiast

Default m64 kompressor

Ik heb een vraagje, wat zijn de voor en nadelen van een kompressor ipv een glader in je c-g60???
wat is het vermogenverschild ongv tegen over een standaard g60?

en hoe is het onderhoud tgo een lader?

heb namelijk me ogen op een c met een m64 kompressor (iemand bekend met deze komp?)

mvg Richard
Reply With Quote
Old 04-01-2009, 13:38
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

Deze kompressor komt iig van een Mercedes af, volgens mij worden deze gebruikt mij de SLK 230 kompressor maar dat weet ik niet zeker.

Ten opzichte van een glader hebben deze kompressoren veel minder onderhoud nodig omdat de slijtage veel geringer is.

Wat de vermogenstoename is zou ik je niet durven te zeggen, als het blok verder origineel is gelaten dan zal het vermogen ergens tussen de 170 en 200 pk liggen denk ik
Old 04-01-2009, 14:38
VW Enthousiast

hmm oke weet iig dat er een op maat gemaakte chip in zit en volgens my is t blok std dus kga wel ff een proefritje maken:P
Reply With Quote
Old 04-01-2009, 15:42
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore

heb zelf ook een corrado met een m64 kompressor gehad. Ik heb er alleen maar problemen meegehad. En het geintje heeft mij toen 1800 euro gekost destijds ( jaar of 4 geleden). En toen de kompressor stuk was, kon d'r alsnog een andere g-lader met ECU in. ( ook weer iets van 800 euro, samen)

MAAR, er zullen er zat zijn, die er probleemloos mee rondrijden.
Dit is alleen MIJN ervaring.
Reply With Quote
Old 04-01-2009, 16:37
VW Enthousiast

en weet jy of je er vermogenswinst mee behaald??
Reply With Quote
Old 04-01-2009, 16:58
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

ik reed ook met een m64 compressor, 74mm poulie op de compressor, grijze injectoren ,bewerkte gasklep, rvs uitlaatspruitstukkie. ik weet het aantal pk niet, nooit op de bank gehad , maar wel 1,2 bar inlaaddruk. een golfje vr6 met een snelle chip moest het wel afleggen en dik ook! spul zat trouwens wel in een golf1.
Reply With Quote
Old 04-01-2009, 17:26
VW Enthousiast

netjes nu maar kijken wat ie met een standaard blokje doet iig is het geluid beter dan van een lader hahaha
Reply With Quote
Old 05-01-2009, 23:24
VWgame VWgame is offline
Forum Newbee

Heb zelf ook met een M64 Kompressor in een corado rond gereden.
Je bouwt naar mijn gevoel sneller druk op met en kompressor dus dat voelt sneller.
De kompressor is standaard niet gebouwt voor de toeren die ze bij de VW's onder de kap maken en dan wel continu en dat gaat ten koste van de lagers van de kompressor.
Maar nu heb ik mij al laten vertellen dat er ombouwsets in omloop zijn (voornamelijk in Duitsland)
Reply With Quote
Old 06-01-2009, 00:42
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

die kompressors leggen bij un mercedes ook het loodje als ze de kilometers gemaakt hebben dus het gaat erom of er un beetje fris exemplaar opzit.... anders zou ik er uit voorzorg nieuwe naaldlagertjes inzetten heb ik bij die van mij ook gedaan(is trouwens wel un ander type kompressor v.a. 2004)
gr.
Reply With Quote
Old 06-01-2009, 12:36
Married to PC

gewoon niet kleiner gaan met de poulie als74 mm dan gaat alles goed en de wokkels ff lekker invetten met teflonvet voordat je em monteerd. ik heb er nooit problemen mee gehad! zorge wel dat je een goede poulie er bij krijgt! een ook maat gemaakte [jurgen spoelstra maakt deze dingen geloof ik] weet zijn forum naam zo ff niet meer.
Reply With Quote
Old 07-01-2009, 20:27
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore

jurgen heeft ook mijn poelie gemaakt, 72 mm dacht ik. Bluerally, is zijn forumnaam geloof ik, hier maar ook op het corrado-forum. Op het corrado-forum zit ook iemand die de mercedes magneet poelie erop heeft.
Hij kan de kompressor dus handmatig aanzetten.

Last edited by ronnie_v : 07-01-2009 at 20:29.
Reply With Quote
Old 08-01-2009, 12:44
Married to PC

ja alleen met een orginele mercedes poulie draai je maar 0,4 tot 0,5 bar inlaad druk. en dat wil je natuurlijk niet want dan mis je gewoon een berg vermogen. maar inderdaad het kan wel. ps als je dit wilt zorg gewoon dat je bijna een nieuw exemplaar tepakken krijgt en dat de wokkels niet beschadigd zijn.
Reply With Quote
Old 19-02-2009, 12:40
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic

Ik rijd op dit moment rond met een g60 met m64. Ik heb er dan nog benzine drukregelaar bij, deze staat op 4,5 bar. Methanol injectie, grijze injectoren, afgedraaid vliegwiel scherpere nokkenas etc,,, Het gaat zeker erg hard. Ik weet niet precies het vermogen van de motor maar het is in ieder geval veel. Een golf 5 gti edition moest het afleggen. Ik heb met de compressor alleen problemen gehad met de lagers. De lagers moet je goed in de gaten houden. Ik heb nog een m64 liggen die opzich nog goed is. Voor de lagers van een m64 moet je flink zoeken ik heb met moeite wat egvonden via ebay en deze moesten uit amerika komen. Als je het wil doen omdat je denkt dat het goedkoper is moet je het niet doen. De compressor zou dan onderhoudsvrij zijn maar als je met een 74 mm poulie rijdt blijft ie continu meedraaien, en ook de compressor kan slijten. Je kan beter met een magneetkoppeling erop rijden. Een kameraad van mij is hier nu mee bezig in een golf 1 cabrio. Hij kan hem straks met een knopje aan en uit doen. Hiermee hou je de compressor veel langer goed.

Succes ermee!
Reply With Quote
Old 19-02-2009, 13:35
Domi
Guest

Quote:
Originally Posted by dwahaas321
iig is het geluid beter dan van een lader hahaha

Vind je dat????

Ik vind M64 compressor net een oude brandweer sirene die eerst op gang moet komen.

Een G60 hoort een gewoon een G-lader op En het geluid is uberrrrrrrr
Reply With Quote
Old 19-02-2009, 14:42
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

zo mooi al die verhalen.. een eaton heeft op een g60 nog nooit 200pk gehaald.. jurgen ( bluerallye )had meen ik 178 pk en dat was een van de betere..

om vermogenwinsten te behalen/uberhaubt het vermogen te halen wat een standaard g-lader heeft moet je met een kleine poulie rijden.. een eaton houd hier niet van en worden daardoor heel heet.. hoog in de toeren blazen ze enkel nog maar hete lucht af, vandaar de bijnaam Heaton.
door die kleine poulie die je moet gebruiken is het levensduur verhaal opgeheven en houden de eatons het niet lang uit..

het is niet mijn keuze op een g60 motor.. ga voor de g-lader en al je hem echt wil laten gillen gooi er dan een getande riemenset op.. dan gilt ie pas echt

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 19-02-2009, 14:46
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...

Quote:
Originally Posted by Richard
zo mooi al die verhalen.. een eaton heeft op een g60 nog nooit 200pk gehaald.. jurgen ( bluerallye )had meen ik 178 pk en dat was een van de betere..

om vermogenwinsten te behalen/uberhaubt het vermogen te halen wat een standaard g-lader heeft moet je met een kleine poulie rijden.. een eaton houd hier niet van en worden daardoor heel heet.. hoog in de toeren blazen ze enkel nog maar hete lucht af, vandaar de bijnaam Heaton.
door die kleine poulie die je moet gebruiken is het levensduur verhaal opgeheven en houden de eatons het niet lang uit..

het is niet mijn keuze op een g60 motor.. ga voor de g-lader en al je hem echt wil laten gillen gooi er dan een getande riemenset op.. dan gilt ie pas echt

is dat zo getande riemset gaat die daar ook van gillen een lader p.s is dat ook beter dan de gewoone riem trouwens.
Old 19-02-2009, 14:58
Richard's Avatar

Reply With Quote
Old 19-02-2009, 15:01
Domi
Guest

Gillende G-lader is gewoon 1 die lekker veel druk opbouwt en een kleine poulie heeft.
Met andere woorden, Een zeer goede lader
Getande riem gaan ze niet van gillen hoor.

Zo,n Eaton ding is toch om te gieren Echt een oude brandweer haha
http://www.youtube.com/watch?v=6H9Bd7xL26g

Last edited by Domi : 19-02-2009 at 15:04.
Reply With Quote
Old 19-02-2009, 15:03
Richard's Avatar

jawel domi.... alleen jammer dat de hoge tonen op het filmpje niet overkomen.. had destijds eerst zonder.. piept wel leuk, maar toen met getand gilt heel erg

Reply With Quote
Old 19-02-2009, 15:08
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...

en wat kost zo,n getande riemset van een g60.en waar kan je zo iets kopen.

Posting Rules