|
|||
|
|||
Help !! ruitenwisser werkt maar op een stand.
geachte lezer(es),ik heb een probleem met mijn ruitenwisser van mijn caddy 1,als ik hem op de snelste stand zet werkt hij wel .Op de andere standen niet ,heb al van alles geprobeerd,andere hendels,zekeringen vervangen,ruitenwisser-motor vervangen echter zonder resultaat,iemand nog een idee ? bvd
|
|
|||
|
|||
vervang je relais dan maar eens
|
||||
|
||||
Vraag op de sloop naar een relais 99 uit een golf 3. Heb je gelijk een variabele interval.
Had je trouwens al een intervalstand ?
|
|||
|
|||
of de schakelaar....
mvrg
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zal kijken naar een relais nr 99 neem ik aan ? intervalstand is toch dat de ruitenwisser wist met tussen pozes ? |
|
|||
|
|||
ja klopt
|
|||
|
|||
heb er nu een zekeringskast van een golf 2 in zijn de relais uitwisselbaar van golf 2 en golf 3 ?
|
|
||||
|
||||
Ja net daarom, een relais 99 is pasklaar in alle golf 1/ 2 /3 's. Enkel het plastieken lipje (rood geloof ik) uit je relaisplaat trekken.
|
|||
|
|||
super ! ga morgen effe kijken op de sloop ,hoop dat het werkt.
|
|
|||
|
|||
Relais vervangen,2 meegenomen voor het geval dat,maar zonder resultaat.
Waar kan het nog meer aan liggen ? |
|
|||
|
|||
Heb je gemeten tot waar de spanning krijgt?
mvrg
|
||||
|
||||
misschien eens kijken of je ook een goede massa hebt?
suc6. |
|
|||
|
|||
Quote:
heb je er 1 mee genomen die er orgineel inhoord of zo'n 99 geval ? en als je wisser alleen op de hoogste stand het doet ligt het niet aan de massa. Zonder relais doet je wisser het ook alleen maar op de hoogste stand namelijk. Zijn je handels nog goed ? welk type zekeringkast heb je van de golf ? oud of nieuw type ? doet je ruitersproeierpomp voor het ook ? Heb je al andere hendels uitgeprobeert ? hoor je het relais wel tikken ?
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb er een originele relais in geprobeerd.Ik heb er een nw hendel ingezet,inclusief knipperlicht.Type zekeringskast,ik weet eerlijk gezegd niet welke ik erin heb,ja golf 2 er zitten niet veel relais in hoogtens 8 stuks.Ruitensproeierpomp werkt gewoon.Relais tikken ? heb er niet specifiek op gelet,zal ik morgen even doen,als ik er foto's bijvoeg zou dat wat duidelijker zijn ? d |
|
|||
|
|||
Quote:
Welk type zekeringkast je hebt kan je aan de achterkant zien, grote stekkers oud type, kleine stekkers = nieuw type. heb je de kabelboom er zelf ingezet ? of is het alleen een zekeringkast van een golf 2 ? Heb je er een schema bij ? oud typ zekeringkast, op positie 10 nr op relais =19 zekering 11 = 15 amp nieuw type zekeringkast, op positie 8 nr op relais =19 zekering 5 15 amp ik kan je beter helpen als ik weet van voor een type zekering kast je erin hebt.
|
|||
|
|||
relais 19 zit op positie 10.er zitten grote stekkers aan de achterkant van de zekeringskast.ik heb de auto gekocht met deze kabelboom erin,ik neem aan dat het de originele kabelboom is.omdat de originele aansluiting van de ruitenwissermotor er ook nog aan zit.ik heb gister weer gekeken,maar kom er nog niet uit.
|
|
|||
|
|||
het lijkt erop dat elektrisch alles ok is
dan moet je het toch in het mechanische zoeken. lopen de 2 asjes van de ruitenwissers niet gewoon zwaar? had de type 1 van mijn zoon laatst,deed het ook nog alleen maar in stand 3, we zijn ook wel effe aan het zoeken geweest.....! waren gewoon de asjes geroest onder de wissers,en draaiden loeizwaar. |
|
||||
|
||||
Quote:
gouden tip !
|
|||
|
|||
Ralleygek ik zie dat je uit Nw-Buinen komt,mischien brutaal van mij om te vragen,maar ik kom zelf uit Musselkanaal zou jij voor mij n x kunnen kijken?
|
|
|||
|
|||
moeten we ff een keer afspreken