|
||||
|
||||
Vraagje: V6 tdi in een mk2 ??
Hallo,
Ik heb een vraagje; Is het mogelijk om een v6 tdi uit een vw passat in een golfje 2 te zetten ?? en hoe zit het dan met de rdw ?? ik hoor het graag... mvg. |
|
||||
|
||||
In een Golf MK2 diesel bedoel je?
Dan houdt je in elk geval dezelfde brandstof. |
|
||||
|
||||
jah in een diesel..
zou het passen?? i.v.m. afmetingen enzo.. |
|
||||
|
||||
Alles kun je passend maken, maar ik verwacht dat dit wel heel veel werk word. Wat voor versnellingsbak wil je bijvoorbeeld gaan gebruiken?
En ik neem aan dat je weet dat een V6 wel iets anders is als een VR6? |
|
||||
|
||||
Zoals die in de Passat ligt (noord/zuid) gaat het denk ik niet passen, te korte neus vrees ik
|
|
||||
|
||||
bij passat zit de motor (dwars) ja.
zo wil ik em ook in de golfje zetten.. de firewall stukje uitsnijden, dan moet het wel lukken denk... foto voorbeeld; v6 blok ziet er zo uit; anders dan een vR 6 ja maare is de blok niet zwaar voor een mk2 voor vering enzo... ?? Last edited by Mk2_GTI/V6TDI : 03-11-2008 at 20:57. |
|
||||
|
||||
Lijkt me dat ie als een speer rechtdoor gaat, ook in de bochten
|
|
||||
|
||||
Blok is denk ik veel zwaarder dan bv een vr6, dus de vering zou ik wel aanpassen. Wel heel gaaf hoor als je dat er netjes in krijgt. Vraag me af of de rdw er mee kan leven...
|
|
||||
|
||||
Ja moet wel lukken, om het blokje erin te krijgen...
Maare de vering aanpassen; hoe precies?? V6 Tdi lekker Origineel :P Hopelijk komt alles goed..... |
|
||||
|
||||
zou eerst gaan informeren of je dit uberhaupt goedgekeurd kunt krijgen als je je schutbord uit gaat snijden...Zou wel heel erg origineel zijn een mk2 V6 TDI
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mag je de schutbord niet snijden joh ??? dat wist ik niet :P zal morgen effe rondvragen of het goedgekeurd kan krijgen.... |
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt me verstandig.. |
|
||||
|
||||
Je kan het blok er waarschijnlijk wel in kriigen, wat ik al aangaf.
Maar wat ik ook zei: Met welke bak ga je rijden? Met een V6 TDI zoals de 2.5 2.7 of 3.0 van de vorige generatie, die dus nog de oude bakken hebben, zie ik het nog niet gebeuren dat je de aandrijfassen aangesloten krijgt. Kijk maar naar je eigen foto, waar de wielen bij je Golf zitten en hoeveel ruimte je dan nog hebt tot aan de gril, dat komt niet goed. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil de 2,5 bak gebruiken (tiptronic) Je hebt inderdaad gelijk over de aandrijfassen, maare is daar niks voor te vinden?? een tussenkoppeling ofiets dergelijks? of zou een vr6/v6 bak eronder passen?, zodat ik de blok niet dwars hoef te leggen... |
|
||||
|
||||
Blok in de breedte gaat niet passen, blok in de lengte ook niet. Beide gevallen moet je gaan zagen/snijden in de carrosserie. Blok is te vierkant voor een golf2.
Aandrijfassen met tussenkoppelingen is niet verstandig, dan moet je de aandrijfassen nog een keer extra lageren. De neus van een passat/audi is niet voor niets zo lang, dit V6 blok past daar ook nog maar net in. Ik denk dat het blok geen goede keus is voor in een golf2. Uiteindelijk past alles, als je er maar genoeg tijd/moeite in steekt.. Of het de moeite waard is?? Dan komt er nog eens bij dat het een megazwaar blok is.. Qua motorsteunen zal het ook nog een feest worden.
|
||||
|
||||
Een V6 TDI ombouw heb ik ook aan zitten denken voor de Passat. Ruimte genoeg in een Passat, maar een Golfje...? Neh, ik denk dat je dan heel veel werk op je nek haald.
Btw, waar vind jij V6-TDI motoren?
|
|||
|
|||
staat er al een tijdje een te koop op MP.
zoek op plaats. oud-gastel... kom je em wel tegen |
|
||||
|
||||
Tjah...
Een ander motor dan ?? Iemand ideetjes ?? |
|
||||
|
||||
Koop een vroege Passat of A4 met deze motor, dan heb je ook gelijk de auto waar een dergelijke motor in hoort. Als je een snelle diesel in je mkII wilt kun je beter gewoon een 4-pits TDI erin hangen en flink chippen en boosten. V6TDI is meer voor comfort en dat gaat nou nét niet samen met een MKII (alhoewel een V6 TDI ook best van z'n plek wil).
|
||||
|
||||
Moeilijk...er zijn al veel combi's gemaakt geloof ik.
Zelf heb ik een Golf MK2 VR6,zijn er ook al veel van geloof ik. V5 misschien?Maar zijn er vast ook al wat van(M.I.V.W. rijdt ermee) Of R36 project?Of gaat dat ook niet passen...zag laatst een compleet blok op mp. Of moet het persee een diesel zijn? |