|
||||
|
||||
Volkswagen Golf mk2 GTD
Hallo Volksforummers!
Mijn naam is Jeroen, samenwonend met mijn vriendin in Twente. Gek van paarden! Ben "vroeger" automonteur geweest, totdat ik van een paard afgevallen ben. En mijn rug en 2 benen had gebroken. Inmiddels rij ik weer paard! Maar werken gaat nog niet. Ik heb altijd golf cabrio gereden totdat dit echt te duur werd i.v.m de kilometers die ik maak. Inmiddels de cabriolet omgeruild met een golf 2 Tdi. Mijn "laatste" cabrio had een 1.8 PB motor erin zitten! Specs: Grotere turbo Grotere gasklephuis van een golf 3 1.9D Verlaagd 15 inch ronal velgen (niet die op de foto) witte achterlichten (gaan eruit) Al gedaan: blindeering en raamband eraf getrokken 1 verstuiver vervangen (lekte). alle retourleidingen en vacuumslangetjes vervangen. Korte termijn plannen ermee: Goed net interieur, dus niet meer de originele "pijn in je rug stoelen meer" Porsche Wielen of verbreed staal o.i.d (sta open voor sugesties) Mooi grilletje Hier foto's van toen ik hem omgeruild had (afgelopen woensdag): Foto's zijn geleend van de vorige eigenaar! Inmiddels is de blindering eraf, en staat hij op (lelijke) ronals. Last edited by Samurai : 22-10-2007 at 19:32. Reason: Titel veranderd |
|
||||
|
||||
zo te zien ziet hij er nog erg netjes uit, hij is nog mooi rood in iedergeval dat zie je niet vaak meer en de motor ruimte ziet er ook nog bijzonder netjes uit
maar het is geen TDI maar een GTD dus een 1.6 TD intercooler |
|
||||
|
||||
Thanx, hij idd nog redelijk netjes, moet nog wel een antal dingen aan gebreuren!
En ach ik vind Tdi net wat lekkerder klinken Tdi staat toch ook gewoon voor Turbo Diesel Intercooler? Ben inmiddels bezig met een mooi setje Lenso VDP velgen in 16 ich et38 Hopelijk wordt het wat. Betere en up to dat foto´s volgen nog. |
|
||||
|
||||
Ik vind R32 ook lekker klinken, maarja ik rij evengoed in een 1.6.
Maargoed het is een leuke auto die je hebt. Ben benieuwd naar de velgen. Succes.
|
||||
|
||||
Toch blijft het een GTD
|
||||
|
||||
indd het blijft een GTD, want ik dacht gelijk, hey vet een TDI in een golf 2 maar heelaas.
maar TDI staat voor Turbo Diesel Injectie en niet voor Turbo Diesel Intercooler. Maar dat terzijde, de motor ruimte is wel super orgineel zo met al die kappen nog om de intercooler, hier mag je bijna nog trotser op zijn dan een TDI, want dit zijn echt super blokjes die je niet veel meer tegen komt zo. Hoeveel heeft hij btw gelopen en hoe oud is de auto? en heeft hij verder ook nog luxe zoals stuurbekrachtiging ofzo? |
|
||||
|
||||
Quote:
Er zit een "luxe" tellerbak in met toerenteller en digitaal klokje! De auto is van 1990 dacht ik (pasadena uitvoering) Heeft geen stuurbekrachtiging, ook niet nodig. verders is hijaardig "kaal"! Maar wil hem zelf wat luxer gaan maken met een net recaro interieur o.i.d. Dit blok had 2ton gedraaid, en is toen opgefrist (met o.a een grotere turbo etc) in deze auto gekomen, de auto zelf heeft 419000 km gedraaid, ik ben verbaasd dat er zo weinig roest aanzit, hier en daar een paar pitjes maar verders niks! Hij rijd heerlijk, ik heb meerdere vw diesels gereden. Maar deze rijdt echt het pretigst van allemaal. En is ook veel sneller! En het verbruik is ook erg netjes 20 euro diesel rij ik 375 km mee, incl een paar stukjes sportief rijden. |
|
||||
|
||||
Hier nog en foto van het blok!
|
|
||||
|
||||
ik heb precies hetzelfde blok (incl. de kapjes) en ook nog dezelfde kleur auto
alleen is die van mij van '88: http://i112.photobucket.com/albums/.../gepoetst01.jpg http://i112.photobucket.com/albums/.../gepoetst04.jpg en heb er een G60 interieur in gestoken: http://i112.photobucket.com/albums/.../gepoetst05.jpg
|
||||
|
||||
Ik ga toch maar eens proberen om de originele GTD intercooler in de Jetta te bouwen Dankzij je foto's weet ik nu precies hoe het moet zitten. Het enige wat bij mij ontbreekt zijn die kappen, maar dat zal toch nooit passen in een Jetta 1
Zal nog lastig worden Edit; wat zit er trouwens op die sensor rechts van je bovenste koelslang op je radiator?
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Gijs : 20-10-2007 at 10:19. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hey leuk topic, die ga ik wel volgen. Volg toch wel al een aantal topics hier! Dat g60 interieur ziet er gaaf uit. Mooie foto´s allemaal! |
|
||||
|
||||
Quote:
Die sensor is er geloof ik om te zorgen dat hij nog na koelt geloof ik, het is wel zelffabrikaat in ieder geval! Wat lopen verbruiken jullie TD´s aan diesel? |
|
|||
|
|||
je gtd ziet er netjes uit !!
zuinig op wezen !! gr. Martijn
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd wat je met een groter gasklephuis bedoeld?
Welke turbo heb je gemonteerd?
|
||||
|
||||
Quote:
Al zou je mij helemaal dood slaan, ik heb geen idee. Dit werd verteld door de vorige eigenaar. Ik kan wel even op de turbo kijken als dit nog mogelijk is! Ik heb alleen verstand van de nieuwere diesels (comonrail), en vooral de diesels van fiat alfa! Want daar heb ik gewerkt als monteur. Verder ben ik altijd van de benzine motoren geweest, met name honda blokjes en daar turbo´s opschroeven etc. Ik kan welleens foto´s plaatsen van mijn laatste sprintauto´tje. Die is inmiddels al een tijd in het bezit van auto kraaij, die er nu ook meer sprint! Gisteren de wisserarmen weer NETJES Zwart gespoten, Maandag (morgen dus) ga ik de lenso VDP´s ophalen. 2 moeten er alleen gericht worden en er zit in eentje een klein scheurtje, dat gelast moet worden. Weet iemand nog een mooi recaro interieurtje voor weinig uiteraard? |
|
||||
|
||||
(deze) diesels zijn namelijk niet voorzien van een gasklephuis
|
||||
|
||||
Zo hier een voorproefje van de velgen!
Het zijn lenso VDP velgen 16 inch, en et38. De velgen wegen 5,8 kg per stuk (staat erop) Er komen nog 195/45/16 banden op. 1 velg moet nog gelast worden, want daar zit een klein scheurtje in. Ben zelf wel te spreken over hoe het staat. Je kunt ook zien op de foto dat de blindering eraf is gehaald! Wat vinden jullie? |
|
||||
|
||||
Staat niet verkeerd Even je remtrommels opnieuw zwart maken en klaar
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx, betere foto's volgen nog. Iemand nog een net interieurtje liggen voor een golf 2 voor weinig? Ik zoek i.i.g stoelen die geen pijn in je rug bezorgen. Dus als iemand nog wat weet, let me know!!! |
|
||||
|
||||
In een dalletje, Nijverdal? Ik heb nog een GTI interieur voor weinig liggen. Nog eentje erbij zoeken en daar een goed interieur van maken! Maar of dat echt is wat je zoekt, geen idee.
Verder wel een mooie auto! Goede keuze ook, de blindering eraf. |