|
||||
|
||||
Gezocht: Foto's uitruimen wielkasten
Aangezien mijn voorwielen (15" ET49) telkens aanlopen aan de buitenzijde vroeg ik me af of iemand ook foto's heeft van het uitruimen van de wielkast. Heb inmiddels al 2x een stuk eruit gedremeld maar nog schuurt het soms aan. En aangezien ik lager wil is dit niet handig...
Heb nu spoorverbreder 0.5 mm ertussen, kan er niet tussenweg ivm aanlopen op de schokbreker (olé ET49)... Wie maakt me gek
|
|||
|
|||
Een optie is natuurlijk ook het laten afdraaien van je spoorverbreder, misschien dat je bijvoorbeeld met een spoorverbreder van 3mm ook weg komt? (je hebt er nu 0,5mm staan, zal wel 5mm zijn )
Anders natuurlijk met een slijptop/dremel nog meer ruimte maken... heb je trouwens plastic wielkasranden? Dan kan je sowieso toch gewoon extreem veel wegkappen zonder dat je het ooit nog ziet? |
|
||||
|
||||
Misschien niet van die brede sloffen monteren? Hoeveel inch breed zijn je velgen? En welke bandenmaat?
|
||||
|
||||
Hoeveel inch zijn die wielen breed dan, dat het aanloopt? Vreemd met zo'n lage ET imo.
|
|
||||
|
||||
Watvoor set rijd je op dan? Lijkt er sterk op dat deze erg slap is.
Heb laatst bij Wytze de randen van onze Jetta diesel laten uitslijpen. Zit 6.5x15 195-50 onder, loopt niet aan, maar ook 9x16 kan eronder zonder aanlopen. |
|
|||
|
|||
@ Erik.
Zelf gemaakt? En werkt het mooi?
|
||||
|
||||
Niet van mij Steven, even zoeken in de gallery.
Schijnt wel goed te werken.
|
||||
|
||||
Dus je velg loopt aan de ene kant aan de schokbreker aan, en aan de andere kant aan de wielkast (zonder spoorverbreder)... Wat heb je daar dan in vredesnaam op liggen?
|
||||
|
||||
euh, gewoon 185/55/15
Maar als ik weer een stuk uit de wielkast haal, dan heb ik nog maar 2 bevestigingspunten voor de verbreders... Dat gaat ook niet werken denk ik. Heb dit weekend namelijk 15mm spoorverbreders ertussen gehad maar zo wordt het alleen maar minder. Ik wilde uitsluiten dat het de binnenkant was waar hij aanliep. Daar is namelijk ook al een stukje polijstwerk te aanschouwen. Maar dit is van voor de spoorverbreders denk ik.
|
|||
|
|||
Denk je?
Kan je toch gewoon ff voelen met je hand of een papiertje of whatever of dat er wel ruimte vrij is! |
|
||||
|
||||
185/55 op 15 inch velgen met een lage auto is misschien ook wat te groot. Heb je een schroefset onder de auto (ivm veerweg)?
|
||||
|
||||
Ja, er zit een schroefset op...
Punt is dat ik wellicht wel iets omlaag wil, maar zal niet gaan zo.
|
||||
|
||||
9x16 et30 met 215/40x16 ,Zonder aanlopen ! en 60 mm verlaging met (nog) originele schokbrekers!
Ik heb hier een stuk uit de wielrand weg gehaald van het voorscherm ,en daarna de wielkuipverbreder er op gepopnagelt en vastgekit aan de bovenzijde Ook even uit de wielkastverbreder een stuk weghalen ,en de modderkuip aanpassen ,dan heb je geen last van aanlopen meer ! Zal wel dit weekend wel even een foto maken van die aanpassingen. En dan heb ik ook nog de "dunne bumper wielkuiplijsten"!
|
||||
|
||||
Als je dan gewoon voor een smallere band monteerd kom je ook een heel eind! 175/50 ofzoiets, of 165/50, kan je al veel meer uitsturen . Ikzelf rij met 5,5x15 et 45 zonder verbreders, dus zal niet alles schelen. Daar ligt 175/55/15 op en dat loopt ook niet aan. Inmiddels lager dan de laatste keer dag jij 'm zag, dus ook een flink eind
|
||||
|
||||
Het is niet de bedoeling dat ik andere banden ga kopen.
Ik wacht het even af wytze, heb ook al es een keer bij jou eronder gegluurd. Modderkuipen heb ik momenteel ook eruit gehaald om te kunnen zien wat het probleem is. Dit is nu 100% zeker de buitenkant.
|
|||
|
|||
Nogmaals, heb je wielkasranden? en wil je die er op houden?
Dan kan je toch gewoon stoeien met je slijptol en klaar is jurjenV! |
|
||||
|
||||
Jaja, heb wielkastranden dat klopt, maar als ik er meer afhaal verdwijnt er een ophangpunt dus dan zou ik die dingen moeten vastkitten...
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zal ook moeten, dat zijn namelijk de punten waar je band gepakt word bij uitsturen! Lijst met 2 popnagels zetten en kit (sikaflex) aan de bovenkant. |