|
||||
|
||||
Santana/Passat? HET IS EEN PASSAT
Hi allemaal
ben nieuw hier en heb wat vragen. Heb van het weekend een VW uit 85 gekocht. Nu wil ik graag wat meer info over de auto hebben. De wagen komt uit het buitenland en er staat Passat GL op de achterklep. Maar in de uitvoerpapieren staat passat/santana. Volgens de verkoper is het zo dat de vierdeurs versie in nederland Santana heette. Type VW 32B. voor de rest over de wagen: hij is rood, heeft een 1600 motor en een britax ragtop! Mzzl Last edited by Santana : 28-01-2007 at 15:10. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Met knipperlichten in de bumper heet het Passat, met knipperlichten naast de koplamp Santana.
|
||||
|
||||
Quote:
Knipperlichten zitten naast de koplamp. Weet jij nog meer over dit model van VW???? |
|
||||
|
||||
Quote:
Toch was die van marktplaats een Passat dacht ik. Ik weet er wel een en ander van ja. Wat wil je weten.
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 22-01-2007 at 13:25. |
|
||||
|
||||
het enige verschil dat ik ook wist is dat van de knippers naast koplamp of in bumper.
als je nog verschillen weet mag je die hier altijd posten. mijn broer heeft een passat, dus met knippers in de bumper. welkom trouwens!
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal vanavond foto's plaatsen. Je hij is van marktplaats, op de uitvoerpapieren van de zwitserse belasting staat echter (alhoewel met de hand bijgeschreven) santana? Ja was nou eigenlijk het grete verschil tussen een Passat en een Santana? de mijne zier er zo uit. Vanavond mijn eigen foto's |
|
||||
|
||||
Tot de facelift heetten de sedans Santana, na de facelift Passat sedan. Leuke auto trouwens, had ik nog bijna gekocht als eerste auto -in dezelfde kleur.
In de Youngtimer Magazine van deze maand staat een artikeltje over de Santana, over een GL5 om precies te zijn.
|
||||
|
||||
Hier de fotos
Dit stuur/dashboard is volgens de vraagbaak van de Santana Wie het weet mag het zeggen!!!! |
|
|||
|
|||
er staat toch dat het een passat is? achterop je auto met die kleine letters
ook je knipperlichten zitten NIET naast je koplamp... zie hierboven |
|
||||
|
||||
Je ziet het ook aan de bumpers. Die van de Santana zijn smaller en zonder uitsparingen voor de knipperlichten. Voor zover ik weet is de Santana ook de eerste (watergekoelde) VW met witte knipperlichten af fabriek
De Santana GL heeft ook een uitgebreider chroom pakket. Dit chroom pakket zat wel op mijn Santana CX. Voor 5 Euro kun je je forumnaam laten veranderen
|
||||
|
||||
Nou snap ik het niet meer, bumpers van de passat en dashboord van de santana??
Wat zijn nog meer verschillen Jurgen? Heb je ook nog ergens fotos van jou Echte Santana??? |
|
||||
|
||||
Hier het eerste modeljaar Santana (de blauwe, kenteken is zoek geweest vandaar het 86er kenteken ipv 82er) en het laatste modeljaar Santana (de groene)
De blauwe is een GL, let op het chroom rond de zijruiten, dat zijn veel bredere lijsten dan op jouw Passat. Ook zit er chroom boven en onder de grille en onder de koplampen. Ook de koplampsproeiers waren standaard op de Santana GL. De 85er Santana CX heeft dezelfde chromelijsten als jou Passat, voor zover ze er nog op zaten op deze foto. De groene is vorige week nadat ik er de nodige onderdelen vanaf heb gehaald (waaronder een complete Weitec verlagingsset incl de schokbrekers!) door de sloop op gehaald.
|
||||
|
||||
Mooie Passat, is alleen een beetje jammer van die ragtop.
|
||||
|
||||
Nou perfect, weet dat het een passat is en dat hij Santana werd genoemd door de verkoper slaan we eruit .
Dus deze Passat is ook te verlagen RELEXED!!!!! Wel een goede passat trouwens, altijd bij de VW Dealert in CH onderhouden, alle stempeltjes aanwezig Hiet in nederland zijn ook wat dingen vernieuwd zoals, nieuwe accu, nieuwe koppelingsplaten, alle slangen nieuw, nieuwe ontstekingskabels, nieuw oliefilter enz. Motor loopt echt super strak, lekker rustug! En zo'n Britax Ragtop moet je net van houden. Ik vind het good shit. Ga van het weekend distributie riem en wiellager LV laten vervangen. zijn er nog meer dingen die je met zo'n bak kan doen qua verlagen, tunig enz????? Misschien moet ie maar naar De Grote Beurt |
|
||||
|
||||
kijk ff op www.passat-kartei.de !
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wil je de kennis wat uitbereiden? Polo 1 werd in italië zonder alarmlichthendel geleverd, en met witte pinkers voor. Golf 1 trouwens ook. zoek maar op : 171 953 055 B dus vanaf 74 al witte pinkers'op waterkokende vw's/audi's
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat betekend eigenlijk 32B, en wat is het verschil met andere passat? En wat houdt GL in???? |
|
||||
|
||||
Door de uitvoerpapieren kwam een beetje de verwarring, De zwitserse douane heeft met pen op de papieren geschreven dat het een Santana uitvoering was. Volgens hun was deze uitvoering door VW in Nederland als Santana geleverd, maar in Zwitserland als Passat GL.
Hierbij een afbeelding van de uitvoerpaieren. Wat kan je opmaken uit al die nummers???? |
|
||||
|
||||
het staat toch gedrukt als passat dus zal het wel een passat zijn
de passat van mijn broer, bouwjaar 87 dacht ik of 88 bewijs dat het een passat is