|
|||
|
|||
straal grit
weet er toevallig iemand hier hoeveel
zakken straal grit je ongeveer nodig hebt om een auto te stralen ??? dan weet ik effe wat ik moet bestellen |
|
||||
|
||||
grit of zand ?
Ik dacht dat ze daar altijd zand voor gebruikte. |
|
|||
|
|||
volgens mijn met grit
ik dacht dat zand niet meer mocht je zou er stoflongen van krijgen als ik het goed hebt maar jij weet het dus ook niet gr mike |
|
||||
|
||||
weet waar je aan begint.
een auto stralen is iets wat je nietzomaar kan hoor. plaatwerk is zo dun dat het door de warmte van het stralen zo krom trekt. dus ga geen auto stralen als je hier niet veel ervaring mee heb. verder zou ik dan zand nemen is fijner als grit |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb dit eens met eigen ogen mogen aanschouwen ; een kompleet gestraalde auto . Hier zat niet een stukje strak plaatwerk meer op . Deze was gestraald met glasparel. Dak , zijpanelen , motorkap , spatborden , deuren alles was krom getrokken . Eigenlijk rijp voor de sloop . |
|
||||
|
||||
Quote:
dat bedoel ik.. en dan nog glasparel dus ik zou zeggen begin er nooit aan. een bodem of iets kan je nog wel doen, maar dan nog is stralen iets waar je wel even de basis regels van moet kennen anders ga je snel fouten maken. |
|
|||
|
|||
Ze stralen ook vaak alleen de naden/randen, en spuiten wel alles in de epoxy.
Tenminste iemand die verstand van zaken heeft, dus niet iemand laten doen die de hele dag buldozers straalt, dan krijg je een probleem |
|
|||
|
|||
bedankt luuk daar heb ik wat aan
ik heb gelukkig al 20 zakken van 25kg thuis dus kan ik effe vooruit het is voor mijn voornamelijk de bedoeling de bodem en naden te doen en wat krom trekken betreft als je het met beleid doet moet het volgens mijn gewoon lukken gr mike |
|
||||
|
||||
Bij mij in het dorp zit een straal bedrijf en die zal zeker je auto niet stralen met grit en helemaal niet je deuren en zijschermen.
Als ik jou was zou ik eerst op de bodem proberen en dan kijken hoe het wordt al voor je de naden enzo gaat doen. |
|
||||
|
||||
Ik heb denk ik een zak of 10 tot 15 gebruikt.
En natuurlijk kan je zelf stralen. Zolang mensen nog een beetje verstand gebruiken kan je vrijwel heel je auto stralen. Alleen de grote vlakke gedeelten kunnen niet.
|
||||
|
||||
Op welke kosten magje rekenen (ongeveer) om zelf te stralen, eveneens de huur van een straalapparaat, watn die hebk niet
Zou ook beginnen met de bodem van men golf te stralen (deze zomer, die 77er) |
|
||||
|
||||
de vraag blijft natuurlijk welk type grit je gebruikt
ik heb zelf een straalcabine en daar zit glasparel in en dat straalt o zo fijn. Maar als het vuil is en je moet t vervangen dan kost dat flink wat pleuro per kilo je kunt ook met het goedkope cranenbroek middel en spuitje werken maar dat kan ff duren. Ik heb daar zelf nog geen ervaring maa maar t staat wel op de planning om te proberen voor de grote delen waar halen jullie je straalmiddel en wat kost t? groeten j-p |
|
|||
|
|||
Waarom alles stralen?????, wat goed is mooi laten zitten.
|
|
||||
|
||||
Stralen met droogijs nog niemand gelezen/gezien?
Staan regelmatig artikeltjes over in de OldtimerMarkt/Praxis/Sonderheft. Geen straalgrid, maar droogijs (vastvorm van CO2, +/- 80 graden celcius onder nul ). Warmte ontwikkeling door het stralen wordt teniet gedaan door het straalmiddel. Door op verschillende sterktes te stralen kan er gekozen worden voor: - weg stralen van vuil - weg stralen van lak - weg stralen van grond/epoxy/strijkkit/plamuur etc.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat er onder schijnbaar goede lak, nog wel eens het een en ander verborgen zit..
|
|
|||
|
|||
Nou je kunt aan de lak wel zien of er iets verborgen zit ofniet, of je moet een amateur zijn
|
|
||||
|
||||
Alles wat ik zie wat hier gestraald is , zijn kevers of aanverwanten .
Deze auto`s hebben allemaal ronde vormen . Dit zal minder snel krom trekken dan plaatwerk wat recht is zoals bv een type 1 . Daar komt bij dat het plaatwerk van deze auto`s veel dikker is als bij modernere auto`s . 1 mm of dikker tegen +/_ 0.6 mm wat later werd gebruikt . |
|
||||
|
||||
Quote:
Goed type 17 dan ! Was ook al laat he! |
|
||||
|
||||
Quote:
Cranenbroek 6,95 per 25 kilo
|
||||
|
||||
Quote:
Jep kennen we, alleen dat gaat zo lastig zelf he.