Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-12-2005, 16:38
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Default Golf 3 net zo slecht als 1e Astra?

op een duits golf 1 forum zijn er mensen die durven te beweren dat er aan een golf 3 nu, en zeker in de toekomst meer qua plaatwerk te restaureren valt dan aan een golf 1, en dat je ze (de golf 3 dus) zelfs wat de betreft de qualiteit(zogenaamd slecht) van het plaatwerk(zg.veel op kritische plaatsen roestende Golfjes 3), over een kam kunt scheren als de eerste generatie Opel Astra. Ikzelf heb in ieder geval nog nooit een Golf 3 gezien in zulks een slechte toestand als de eerste generatie Astra´s. Wat is jullie mening, wie heeft gelijk? Die duitsers of ik?
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 16:47
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore

Ik denk jij...die astra's begonnen al te rotten als je er te lang na keek!!!!!
zal mss wel wat slechter zijn de 3 maar heb eigenlijk ook nog nooit iets gehoord in die richting...

grtz...Vic..
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 16:51
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict

Het klinkt stom, maar hier in de straat staat een golf 3 uit 1993, waarvan de dorpels en de wielkasten flink aan het rotten zijn. Waarschijnlijk omdat ie slecht onderhouden wordt, maar voor een auto uit 1993 mag dit toch niet lijkt mij. Astra's van die leeftijd zijn erger, maar deze golf is niet veel beter. Misschien zit er toch een kleine kern van waarheid in?
Old 28-12-2005, 16:55
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie

Ik heb ook hier en daar plekken op m'n Golf 3 van '95, terwijl de 2 van '87 nog keihard is.
Old 28-12-2005, 17:07
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Alex

Ik heb in het verleden wel eens op de site van de tdiclub gelezen dat er bij een aantal type IV golfjes ookal roest werd gevonden, meen ook de dorpels en ook van binnen uit. Ook een aantal op de achterklep geloof ik.

Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 17:14
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Alex
Ik heb in het verleden wel eens op de site van de tdiclub gelezen dat er bij een aantal type IV golfjes ookal roest werd gevonden, meen ook de dorpels en ook van binnen uit. Ook een aantal op de achterklep geloof ik.

Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.

Ik spreek even niet over de MKIII's , maar over de MKIV's

dat van die spijltjes tussen de achterramen hebben geloof ik alle 5 deurs MKIV's uit die jaren, mijn 99'er golf is helemaal overnieuw gespoten en toen hebben ze gelijk alle rubbers en spijlen vervangen maar ook aan die oude zat een beetje roest...

Verder was de handgreep van de achterklep erg geoxideerd....

Maar ook daarvoor kreeg ik een nieuwe dus mijn MKIV golfje is helemaal vrij van dat soort plekjes
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 17:23
John John is offline
VW Addict

Send a message via MSN to John

Mijn Golf 3 uit '97 heeft nog nergens last van.
Old 28-12-2005, 17:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Ik ken maar weinig rotte golfjes 3 en er rijden er hier zat!
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 17:28
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie

Je weet nooit het verleden van een auto,er kan wel eens een nieuw plaatwerk deel ingezet zijn en slecht afgewerkt zijn of niet getectileerd zijn. het enige wat ik van de golf 3 weet is de achterklep onder het raam ,daar gaat het vaak fout,verder heeft die van mij nog niks.
Golf 4 heeft meer plekjes ,voornamelijk de kofferklep greep en het hoekje van de deur bij het dak ,eerste modellen raakte wel eens het dak daar en gingen dan roesten,kwam door de slappe scharnieren en is opgelost,achter de slotvanger van het portier zit ook vaak wat roest,zit soms wel eens een scheurtje.
Ik kan ook nog wel een lijstje maken van de nieuwere opels maar dan ben ik morgen nog bezig,en dat meen ik
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 17:29
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie

net zo slecht als de eerste astras lijkt mij zwaar overdreven, die rotten serieus onder je reet vandaan namelijk!
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop

***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 18:53
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Heb verschillende Vento's en Golfjes3 gezien op de sloop in een ergere staat van ontbinding dan mijn grootste APK waardige wrak..

Dorpels, onderkant deuren, en spatbordranden (onder de sierlijsten). Best wel om te huilen.. Onder het achterraam hebben ze allemaal last van de bruine pest (ook die op de weg)

Maar goed: Ik rij geen Golf 3

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 19:00
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ook rond de doorvoerrubbers van de bekabeling richting de deuren en bij sommige schutborden rond het gat van de koppelingskabel zit wel roest.

Maar heb ze er nog niet op afgekeurd zien worden zoals sommige Vectra's en Astra's.
Old 28-12-2005, 21:12
RATFINK's Avatar
RATFINK RATFINK is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by MMgolfnut1
Ik heb ook hier en daar plekken op m'n Golf 3 van '95, terwijl de 2 van '87 nog keihard is.

Gek he , maar on topic mijn Vento van 1993 zit nog geen rot plekje aan
Old 28-12-2005, 22:56
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC

Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.[/QUOTE]

Wat Alex heeft aan ze 4 heb ik ook en de mijne is uit 99, maar om nu te zeggen dat het net slecht is als een een Astra.....?????
Old 28-12-2005, 23:11
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Larsv5

Wat Alex heeft aan ze 4 heb ik ook en de mijne is uit 99, maar om nu te zeggen dat het net slecht is als een een Astra.....?????[/QUOTE]

Dat is geen deel van de carroserie maar een spijltje van een paar Euro. Denk dat hier meer dingen als plaatwerk als dorpels, achterschermen etc bedoeld worden.
Old 28-12-2005, 23:22
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular

Wij hebben ook een type 3 uit 1993, maar nergens roest.
Reply With Quote
Old 29-12-2005, 01:10
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Wat Alex heeft aan ze 4 heb ik ook en de mijne is uit 99, maar om nu te zeggen dat het net slecht is als een een Astra.....?????

Dat is geen deel van de carroserie maar een spijltje van een paar Euro. Denk dat hier meer dingen als plaatwerk als dorpels, achterschermen etc bedoeld worden.[/QUOTE]

inderdaad, dat bedoel ik zoals Jurgen het zegt, en zeker geen nevenzaken als spijltjes e.d.
Reply With Quote
Old 29-12-2005, 09:35
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict

Onze Astra is nog steeds knetter hard (al was een stukje aan de achterzijde van de kokerbalk in de achterste wielkasten klein beetje verroest => is nu vervangen)!!!

Wiebrand

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
Old 29-12-2005, 10:04
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore

Ik heb een Lupo uit 1999; nog geen roest te ontdekken, maar over de kwaliteit ben ik niet echt tevreden. Ik ken verhalen twee Polo's 6N waarbij roest aan de achter wielkasten gerepareerd is onder garantie (dus binnen 6 jaar rotterij-verschijnsleen).

VW heeft gewoon flink bezuinigd in de loop van de jaren '90 toen dhr Lopéz inkoopmanager werd. Deze man werkte daarvoor bij GM!

Jens
Old 29-12-2005, 11:21
Thomas78's Avatar
Thomas78 Thomas78 is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to Thomas78

Niet alleen astra's en vectra's. Omega van mijn oom werd vorig jaar afgekeurd op roest, ding was 10 jaar oud en kreeg altijd normaal zijn onderhoud. Terwijl de even oude Passat van mijn broer nog helemaal strak was.
'85 Polo Coupe

Member of;

# VW Polo Club Holland
# Polo 86c Register
# TDI Site
Reply With Quote
Reply

Posting Rules