Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 26-11-2005, 01:19
wakebus-m's Avatar
wakebus-m wakebus-m is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to wakebus-m
Default DGB kever/buggy

hebben jullie eigenlijk wel DGB gezien vandaag....?? want er wordt hellemaal niet over gepraat op het forum (of ik mis wat) het stond wel in de nieuws brief van paruzzi....
maar er kwam dus een kevertje in voor....die werdt omgebouwt naar een baja buggy....zelf vond ik ondanks dat het stickers waren, een hele mooie opdruk....en het is echt wat zij wou... Flower Power !!! niet mijn smaak maar dat maakt niet uit

Gr. michiel
Old 26-11-2005, 01:24
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

ik heb et ff gezien... maar vind zo`n baja bug maar niets.. op zich wel grappig gemaakt... voor die meid..

maar `k had liever gezien dat ze dr originele kever gingen aanpakken....
maarja... bij de grote beurt moeten ze er weer iets aparts van maken

op zich wel beter dat ze zo`n originele baja kit er omheen hebben gedaan.. in plaats van zelf dingen te fabriceren
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 01:26
wakebus-m's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by René
ik heb et ff gezien... maar vind zo`n baja bug maar niets.. op zich wel grappig gemaakt... voor die meid..

maar `k had liever gezien dat ze dr originele kever gingen aanpakken....
maarja... bij de grote beurt moeten ze er weer iets aparts van maken

op zich wel beter dat ze zo`n originele baja kit er omheen hebben gedaan.. in plaats van zelf dingen te fabriceren

haha ik denk dat een luchtgekoelde volkswagen gewoon moeilijk te verneuken is haha

Gr. michiel
Old 26-11-2005, 08:31
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

ach is altijd weer teveel van het goede daar..
gewoon plaatwerk origineel laten, paar mooie wielen(echte lichtmetalen )
en laag aan de grond.
moet zeggen dat het interieur wel mooi gedaan was, met die jeans bekleding,
en de bedrijfswagen waar ze het mee kwamen brengen, zowel van paruzzi, als van de bekleder, waren super!zeker in vergelijking met de auto's die ze daar verbouwden.
Die baja kit was gewoon niet af, achterwielen waren veel te smal tov de brede
achterschermen..
ze was er wel blij mee iig, ik had ook liever die kever dan die fiesta...
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 11:49
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer

FUCK DE GROTE BEURT PIMP MY RIDE WANNABEES.

das mijn mening

Michael
Old 26-11-2005, 11:58
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by michael86
FUCK DE GROTE BEURT PIMP MY RIDE WANNABEES.

das mijn mening

Michael

Uitgesproken (of moet ik zeggen uitgeschreeuwde?) mening heb jij zeg?!

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 14:59
THW-bulli's Avatar
THW-bulli THW-bulli is offline
VW Enthousiast

Wat ik jammer vind is wat me bijna iedere keer opvalt bij DGB is dat ze interieur maar "half" doen.

Bij de baja bug hebben ze de stoelen leuk gefixed. Maar doe dan ook iets aan de deurpanelen, hemel en het dashboard. Dat is toch ooo zoo makkelijk bij een kevert. Maar ja, wie ben ik....
Old 26-11-2005, 16:04
wakebus-m's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by THW-bulli
Wat ik jammer vind is wat me bijna iedere keer opvalt bij DGB is dat ze interieur maar "half" doen.

Bij de baja bug hebben ze de stoelen leuk gefixed. Maar doe dan ook iets aan de deurpanelen, hemel en het dashboard. Dat is toch ooo zoo makkelijk bij een kevert. Maar ja, wie ben ik....

jah idd ze doen meestal alleen de stoelen.....meer niet....maar bij ons hebben ze ook de panelen gedaan....want die hadden we niet

Gr. michiel
Old 26-11-2005, 16:25
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Wij hebben gisteren op de Motorshow in Essen een Subaru van DGB zien staan.

Wat een slechte afwerking. De dorpels waren bij de instap zo gepoten dat de originele kleur er nog door heen kwam. De kabelboom was slordig in zwart tape gewikkeld en kronkelde zonder doorvoerrubber de carroserie in. De instaplijst ontbraken alle drie de klemmetjes van.

En dan heben we nog maar heel even staan kijken.

Old 28-11-2005, 08:57
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore

Send a message via MSN to danielle

Michiel, ik heb het niet gezien. Maar ik denk van alle auto's die zijn gedaan bij DGB, die van jou er het beste uitgekomen is. Mede doordat je hem zelf origineel wilde houden. Ik ben benieuwd naar foto's van de kever/baja van afgelopen vrijdag... of komt er nog een herhaling?
Old 29-11-2005, 09:48
wakebus-m's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by danielle
Ik ben benieuwd naar foto's van de kever/baja van afgelopen vrijdag...

zover ik weet en ik gezocht heb staat er op het internet nog geen enkele foto van de baja....wat ik wel jammer vind, want ik vraag me af of de eigenaar nou echt een Volkswagen fanaat is en ook naar meetings gaat enzo of dat gewoon een kevertje had voor de leuk.....

Gr. michiel
Old 29-11-2005, 10:36
wakebus-m's Avatar
VW Fanatic

GEVONDEN...heb ff gezocht maar toen ik bij mijn eigen website keek en naar de link ging van de ontwerper....vond ik een schets en een paar foto's van het kevertje....

site ontwerper

schetsen

Gr. michiel
Old 29-11-2005, 10:40
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by wakebus-m
zover ik weet en ik gezocht heb staat er op het internet nog geen enkele foto van de baja....

Ech wel!

En het verhaal erbij:

Quote:
Originally Posted by Linda

Linda is samen met haar man Martijn gezellig een dagje in Den Bosch. Aan het eind van de middag gaan ze naar een sixties voorstelling in het theater. Nietsvermoedend loopt onze kandidaat langs haar auto. Opeens ziet ze dat haar hele auto onder de bloemen bedolven is! Ze is totaal verrast en begrijpt niet waarom haar kever er zo uit ziet! Als Jorinde opeens vanachter een bos bloemen verschijnt begrijpt ze dat haar auto is opgegeven voor De Grote Beurt! Verrast. Dolblij geeft ze haar sleutels aan Jorinde. En maar goed ook, want wanneer haar bolide wordt onthuld moet ze huilen van opluchting en blijdschap!

De overval

Denk ik naar een musical van de sixties te gaan, blijkt Martijn me erin geluisd te hebben en nu wordt mijn oude, vertrouwde kevertje volledig gepimpd.
Na wat gedronken te hebben bij café De Peer in Den Bosch loop ik met Martijn, Monique en Paul (die ook in het complot zittten) van de kroeg naar het theater over de parkeerplaats waar we de auto neer hebben gezet. Het dringt pas laat en erg langzaam tot mij door. Heel mijn kever zit vol met bloemen. Overal bloemen: op de auto, uit de auto maar vooral ook in de auto. Echt gaaf! Maar ik ben er wel wat argwanend over. Wat is dit? Mijn hele auto vol met bloemen; wie heeft dat gedaan en waarom? Wat zat hier achter. Hoorde dit bij de voorstelling waar we naar toe gaan? Een leuke stunt! Een voorbijganger oppert al voorzichtig: Een stille aanbidder?! Of is het een huwelijksaanzoek? Nee dat kan niet, we zijn vorig jaar getrouwd. Wat is het dan wel? Ach ja, het zal wel. Ik vind het achteraf zo dom van mezelf. Normaal heb ik zulke dingen toch wel sneller door (dacht ik), maar er gaat echt totaal geen lichtje branden.

Totdat er een vrouw met lange haren, verstopt achter een grote bos bloemen, uit het busje tegenover de kever komt... Jorinde! Dan valt het kwartje! Dit moet De Grote Beurt zijn. Wat een ongelofelijke verrassing! Iedere keer als Martijn naar De Grote Beurt keek zei ik wel dat het ook iets zou zijn voor mijn kevertje. Dat het wel leuk zou zijn als mijn kever volledig flower power gemaakt zou worden. Nooit had ik gedacht dat hij mij en mijn kever serieus op zou geven. Echt zo lief en dan ook nog uitgekozen worden! Zoiets overkomt anderen, maar mij niet!

Ik krijg er adrenaline van. En dat komt goed van pas voor de opnames die nog gemaakt moeten worden. Af en toe een beetje zenuwachtig bij het vertellen, maar over het algemeen gaat de hele middag in een roes aan mij voorbij. Pas ’s avonds begint het een beetje tot me door te dringen wat me eigenlijk allemaal is overkomen. Dat alles met voorbedachten rade is geweest en dat veel mensen een hele hoop moeite hebben gedaan…speciaal voor mij!

De onthulling

Martijn en ik worden met z’n tweeën in een klein kamertje gezet. Dan beginnen langzaam de zenuwen te komen. Hoe zal ie eruit zien?! We beginnen steeds meer scenario’s te bedenken. Af en toe horen we iets vanuit de werkplaats, maar daar worden we niet veel wijzer van. Alexander vraagt ons aan welke kleur we denken. Ik heb echt geprobeerd er zo weinig mogelijk voorstelling te maken, want dan kan het alleen maar tegenvallen. Vanuit mijn omgeving heb ik twee kleuren vaker gehoord: paars en groen. Dat is het in ieder geval niet volgens Alexander. We worden steeds nieuwsgieriger.

Opeens hoor ik de kever starten. Hij wordt klaargezet voor de onthulling! Wat een geluid! En wat een spanning bij ons! Dan zie ik heel per ongeluk al een heel klein stukje van de onderkant van de kever. Ik schrik er van. Ik wil ‘m nog niet zien! Ik zie donkergele lak, een mannelijke bumper en helemaal niks dat lijkt op bloemen en vrolijkheid. Ik ga ‘m echt niet mooi zou vinden!

Ik wissel snel met Jorinde van plaats, want ik wil de rest nog niet zien. Maar ik ben nu wel dubbel zo zenuwachtig. Gelukkig nadert het moment van de onthulling! We worden met z’n allen naar binnen geroepen. Wat overweldigend! De camera en schijnwerpers en een tiental monteurs die je aankijken. Laat het maar snel voorbij zijn.

Eindelijk wordt mijn kevertje binnengereden. Wat een verandering! Echt helemaal geweldig! Nog veel mooier dan ik had durven dromen en gelukkig in niks lijkend op wat ik tien minuten eerder dacht te zien. Lichtgeel, heel vrolijk en met supergave bloemen. Tranen in mijn ogen van opluchting en blijdschap. Het is een hele bijzondere auto geworden. En hij is gewoon van mij! Wat een geweldig gevoel dat anderen dit voor mij gedaan hebben.

Echt heel grappig om alle reacties onderweg te zien. Iedereen kijkt en lacht. Vooral kinderen vinden mijn auto helemaal geweldig! Er zijn zelfs mensen die er met hun gsm foto’s van maken!

Martijn super bedankt voor de geweldige verrassing en het hele team van De Grote Beurt ontzettend bedankt voor alle moeite en voor het maken van mijn droomauto!!!

Mijn Flower Power Kever let the sun shine in!

Liefs, Linda

Ik moet zeggen dat ik het niet de lelijkste creatie van DGB vind. Alleen de achterwielen zouden wel (heel) wat breder mogen.
Old 29-11-2005, 11:30
wakebus-m's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Airtime
Ech wel!

Ik moet zeggen dat ik het niet de lelijkste creatie van DGB vind. Alleen de achterwielen zouden wel (heel) wat breder mogen.

haha had nog niet de site van DGB zelf bekeken....en idd hij is niet lelijk maar ik had mijn kever niet zo willen hebben.....en idd die achterste wielen zijn smal...

Gr. michiel
Old 29-11-2005, 17:28
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore

Send a message via MSN to danielle

tja smaken verschillen ik vind het niets!
Old 29-11-2005, 22:58
klaas's Avatar
klaas klaas is offline
VW Fanatic

grappig, de reacties op deze site zijn vaak allemaal van hetzelfde caliber:
moet origineel blijven, moet voor 67 zijn, moet plat op zijn bek, smalle voorras LM velgjes, en wijk je af, tel je niet meer mee!!
oja eigenlijk moet het een spijltje zijn, das nog beter
laat een ander ook eens blij zijn zeg!!!!!
of toch een beetje jalouzie
mijn moto: je rijd in een afwijkende auto, denk dan niet altijd hetzlefde als de rest.

btw ik vind hem wel lekker vrolijk!

www.ijsbus.nl
Reply With Quote
Old 30-11-2005, 08:35
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore

Wat gek, een zwartmetallic Mex. Zou het een Special Bug geweest zijn?
Baja is weer eens wat anders, vind het wel wat hebben.. lekker rag-stijl, kun je nog eens over een drempel

Jens
Old 30-11-2005, 12:15
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder

ik weet niet wat ik ervan moet vinden. jammer, another kever bites the dust.
baja's en buggy's zijn vet mits ze gewoon ech vet zijn.
pimp my ride hebben ze ook wel zon baja gemaakt, een originele, dat ding was super vet!!
Reply With Quote
Old 30-11-2005, 14:14
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Tja, ik vindt het te veel plastic

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Old 30-11-2005, 21:31
ingrob's Avatar
ingrob ingrob is offline
VW Guru

ik vind het wel aardig zo
als de stickers er af zijn en hij is een beetje verlaagd met dikkere wielen achter hoef je je volgens mij niet te schamen op een meeting.
en volgens mij was het een kever uit 1984? dus waarom niet
Reply With Quote
Reply

Posting Rules