|
|||
|
|||
uitvallen golf 1 1600 gti
mijn golf valt op de gekste tijden uit
het is een 1600 motor met een electronische ontsteking. toeren teller valt helemaal dood dus ikzelf denk dat het een probleem met de ontsteking is wie heeft hier ervaring mee?????? |
|
||||
|
||||
is je accu wel goed heb ik vaker gehoord bij andere autos en dan was vaak de accu kapot
|
|
|||
|
|||
ontstekings module te warm???
|
|
||||
|
||||
Ik weet niet, maar ik denk op het moment van uitvallen het slimste is om te kijken of ie dan nog vonkt............ voor het zelfde geld ie het een brandstof probleem
|
|
|||
|
|||
Contactslot?
Hall-sensor zou ook nog kunnen.
|
||||
|
||||
hal senor denk ik, vraag maar aan vwleusden.
|
|||
|
|||
ik had hetzelfde probleem !
je zegt dat je toerenteller niks meer doet dan is het iniedergeval een elektronisch probleem mocht het zo zijn dat het iets met benzine zou zijn dan had op zijn minst je toerenteller nog iets uit moeten slaan en de toerenteller werkt vanaf je bobine kijk dan es na of je bobine nog stroom krijgt als hij niks meer doet zet een + op de zwarte draad die op je bobine zit en kijk dan of hij start vaak is het probleem dat de draad die daarvandaan komt naar de knoppe gaat en dan krijgt hij geen + meer Mocht dat zo zijn dan kan je hem altijd via je contactslot schakelen ! let wel op kijk of je bobine dan nog wel goed is ! koop desnoods een nieuwe voor die 25,- dan weet je zeker dat dat ook goed is ! |
|
||||
|
||||
Ik heb heel af en toe hetzelfde probleem (denk ik) alleen is het bij mij met koude motor en koud weer. Ineens valt de toerenteller naar nul, soms springt ie ook weer naar wat het was en blijft ie lopen, anders valt ie uit. Direct daarna wel weer prima te starten.
Zou dat ook de bobine kunnen zijn?? |
|
|||
|
|||
massa probleem
|
|
||||
|
||||
Quote:
Kan dat massa probleem ook de oorzaak ervan zijn dat, eveneens met koude motor en koud weer, de motor flink in toeren zakt bij bv. lampen aan doen of in z'n achteruit zetten? Bij het in z'n achteruit zetten krijgt ie de grootste "klap", als ik dat bij stationairtoerental doet kan ie er zelf op afslaan! Accu is nog goed, zit er net nieuw in, die gaf ik eerst de schuld.. Of is zou dit toch iets anders zijn dan een slechte massa? Dynamo? Alex |
|
|||
|
|||
massa naar de brandstofpomp en/of ontsteking
|
|
||||
|
||||
Quote:
Al er morgen eens naar kijken, bedankt! |
|
|||
|
|||
Het probleem bij mij zit in de zekeringskast.
Heb nu een nieuwe besteld komt maandag binnen. |
|
||||
|
||||
Heb net alle massa punten in het motorruim mooi opgeschuurd maar het haalde niks uit. Stationair laten lopen en bv lampen aan doen= plop, motor uit
Alleen bij koude motor... |
|
|||
|
|||
Quote:
wat is het toerental bij koude motor???? extra luchtschuif gaat niet open? regeldruk bij koude motor buiten tollerantie? termocontact sluit het cicuit niet? koude startverstuiver opent niet? |
|
||||
|
||||
Toerental bij koude motor is net iets boven 1500, normaal net iets onder de 1000.
En tis ook alleen bij koude motor, als ik rij en doe mn lampen aan (of iets anders waar ff power voor nodig is) zakt het toerental ook maar dan met een "schok" (niet elektrisch maar een "beweging"(snapje?) die je door de auto heen voeld. Vannaf +- 70gr is er niks meer aan de hand. T lijkt wel of iets het vermogen (elektrisch) niet helemaal trekt. |
|
|||
|
|||
is dan waarschijnlijk toch de brandstof pomp krijgt te wijnig spanning om op druk te pompen even meten met een multiemeter??
|
|
||||
|
||||
Nou komt er met die verrekte sneeuw vrij weinig van meten enzo..
Maar gister begon ie ineens zwaar op 3 poten te lopen (al lijkt het ergens ook wel op "tegen het verzuipen aan zitten ") De bougies zijn pikzwart (zitten er nog niet zo lang in) en ze zijn ook iets nattig. Bougies schoongemaakt maar dit haalt niks uit.. Auto rookt ook best wel zwart.. Iemand suggesties? |
|
|||
|
|||
warmdraairegelaar ontsteking niet op tijd
|
|
||||
|
||||
Quote:
Kan je me misschien vertellen waar deze zit? En kan ik daar zelf iets aan doen of is dat lastig? Ik zie dat de auto ondertussen alweer ingesneeuwd is |