|
||||
|
||||
Porsche Turbo Winter Project
Afgelopen Juli heb ik deze porsche velgen gekocht via http://www.cleaned.be
Sinds toen hebben ze onder mijn auto gezeten, ik ben verliefd!!! Maar omdat ze 2e hands zijn en de vorige eigenaar was niet geweldig goed in parkeren en hadden daarom wat lakschade... Voordat afgelopen maand de wagen naar de APK, heb ik de wagen teruggebouwd naar wintermodus. Toen begon het te kriebelen... Waarom zou ik van deze velgen niet een eyecatcher maken waardoor de auto nog meer opvalt.... Nadat de banden (dunlop sp9000 225/40/18) heb ik de velgen laten controleren of ze nog recht waren en of beschadigd. Maar ze bleken in goede en rechte staat! Hierna was ik klaar om wat polijsttesten uit te voeren, om te zien of het aluminium van de hoge kwaliteit is dat nodig is om te polijsten. Ik kwam erachter dat het nogal moeilijk bleek de velgen te ontlakken en kaal te schuren, dit omdat er een ontzettend harde verflaag op de velgen zat! Met professionele afbijt, het soort afbijt dat als je je rubberen handschoenen er in dipt ze meteen af beginnen te vreten. Maar niets hielp, ten einde raad Teamlid Velg Pimp Sixpack aka Peter Polijst maar eens gemaild! Hij kwam op het idee ze in een zuurbad (loog) te leggen, dit zou kunnen werken. Na 7 dagen in het bad te hebben gelegen was de lak er voor 98% vanaf, alleen heb ik nu het probleem dat de "ster" van een aluminium is met hele kleine putjes... Dit zal ik dus helemaal moeten afschuren, maar ook hier kom ik wel uit! Een aantal foto's van de voortgang, ik zal jullie in de komende weken up to date houden. Het linker gedeelte afgeschuurd, rechts de putjes in de velg Rondom de onderste "gaten" geschuurd, nu de rest nog Zo het begint al ergens op te lijken, binnenkort verder met minder grof schuurpapier! |
|
||||
|
||||
gepolijst zal zeker nog beter staan
|
|
||||
|
||||
ziet er goed uit kev!
|
||||
|
||||
die putjes zijn normaal gesproken opgevuld met de grondverf die op de wielen zitten.
Nu je ze geloogd heb ja komen die te voorschijn. Mooie velgen die porsche en zeker wanneer gepolijst.
|
||||
|
||||
schuren schuren schuren!!
komt helemaal goed heb er alle vertrouwen in succes en houd me op de hoogte matie groetjes bas |
|
||||
|
||||
eelt op die handen van het schuren dan he....
|
|
||||
|
||||
danke voor de replies.... alleen wat een vertrouwen in mijn polijstkunsten
en ze moeten inderdaad af zijn voor de midwintermeeting maar ze gaan in de kofferbak mee en daar worden ze gemonteerd en dan gaan ze in de kofferbak mee terug Last edited by Kevin20v : 19-10-2005 at 20:45. |
|
||||
|
||||
meer info over zown zuurbad? pb me anders even... hoor het graag!
leuk project verder... had niet door dat ze 18 inch waren... succes!
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
Dankje, ze zijn inderdaad 18 inch maar lijken vrij klein op deze foto's
meer info over het zuurbad; Hier in Venlo is een logerij, een maatje wist me te vertellen dat zij ook velgen ontlakken. http://www.weijers-ontlakking.nl/ Ze leggen de velgen in een bak met loog, een zuur dat geen aluminium kan aantasten (heb ik van horen zeggen). Werkt echt goed, mijn velgen zijn echt voor 98% lak vrij, de plekken die over gebleven zijn, is echt te verwaarlozen en schuur je er zo vanaf. De prijs ligt ongeveer op 21 euro per velg als je een velg compleet schoon wil krijgen is dit de ultieme goedkope oplossing |
|
||||
|
||||
cool leuk project, zijn geen orginele Porsches of zie ik het verkeerd?
|
||||
|
||||
Quote:
dankje, nee heb het in de vertaling (eerst in engels geschreven) vergeten te vermelden. Het zijn inderdaad replica's, originele hebben altijd 2 tekens bij het ventiel staan (weet niet precies wat). Het is ook steek 5x100, daarom heb ik ook gekozen voor replica's, had geen zin in een adapter.... |
|
||||
|
||||
netjes jongen , je komt er wel
|
|
||||
|
||||
Ze staan echt super onder je golfje!! succes met het polijstproject!!!
|
|
||||
|
||||
Dankje voor de reacties Hopelijk komt het polijstsetje gauw dat ik in Duitsland heb besteld.... Ik gebruik nu de groene blok en polijstschijven van de gamma Daarmee lukt het vrij goed, maar het kan altijd beter... Weet iemand trouwens wat het beste toerental is om aluminium te polijsten?? Zal vanavond even opzoeken welke diameter dat mijn polijstschijven zijn (daarvan is het natuurlijk ook afhankelijk) |
|
||||
|
||||
Zo, toen ik gisteren thuis kwam van mijn werk, had Linnie al heel wat geschuurd
Zo krijg ik de velgen wel af natuurlijk voor de mid-winter meeting Dankje Lin Dit is alleen het schuurwerk, nog niets aan gedaan met de polijstschijf |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Kevin20v]
Zo krijg ik de velgen wel af natuurlijk voor de mid-winter meeting QUOTE] Hey Kev! Wielen gaan er GOEHOED uitzien! Maar wanneer is die meet dan?
|
|||
|
|||
ziet er netjes uit...
nog last gehad van de uitlaat? of geen last meer van gehad? grtz beffie Last edited by BefKev : 23-10-2005 at 13:00. |
|
|||
|
|||
Quote:
12 februari 2006.
|
||||
|
||||
die linnie die kan wel wat