|
|||
|
|||
Verlagen Golf 2: how low can I go?
Heren en dames,
Binnenkort rijd ik een Golf GTI uit 1985 voor dagelijks gebruik en ik zit nogal veel op de weg. Nou moet de Golf naar beneden. Maar hoe laag kan ik gaan zonder op elke drempel vast te lopen? Beetje comfort is bovendien ook wel fijn... Graag jullie advies. |
|
||||
|
||||
Ergens tussen dit en de hoogte waar je nu zit.....
|
||||
|
||||
mijn ervaringen zijn: tot -6 cm rondom zonder enige problemen, ik kon overal komen, zelfs in de ardennen. soms wel scheef extreme drempels op, en de (16v) lip raakte heel af en toe. (zie ook sig. voor een foto, was de NZ) verlagingsset is te koop btw. weitec zgan, pm voor meer info. set is trouwens voor een niet-GTI, dus komt bij een GTI neer op een verlaging van +- 4cm.
|
||||
|
||||
denk dat 12 of 13cm de limiet is, maar dan ligt ie wel ongeveer zoals op bovenstaande foto.
ik rijd zelf een golfje2 en die is 60/40 verlaagd. (is wel maar een 1.3) maar dat rijd vlot en hoeft niet voor elke drempel af te remmen naar 1e versn. (heb er helaas geen foto's van) hoe laag je kan/wil gaan hangt een beetje af van wat je wil bereiken he. moet het mooi zijn? moet het praktisch of een beetje tss de 2 in?
|
|||
|
|||
60 mm kan dus ook?
Maar dan heb je andere dempers nodig, had ik begrepen. Enne 60/40 betekent dat ie voor lager is dan achter? Of compenseer je dan een standaardafwijking. Ik wil de GTI gewoon vlak. |
|
||||
|
||||
rooie golfje van mij stond helemaal recht, waren veren + dempers van weitec dus. die zijn in een paar standen verstelbaar op de achteras, 6cm rondom op de laagste stand hing iets achterover. dus een paar standjes omhoog gezet tot hij keirecht ston. paar fototjes dan maar:
|
||||
|
||||
Ik heb vorig seizoen gereden met 4.5 cm bodemvrijheid tot de carterpan. Om nou te zeggen, dat rijdt relaxed....nee, niet echt. Ik denk dat je vanaf 6.5 cm bodemvrijheid wel redelijk relaxed kan rijden.
|
||||
|
||||
Quote:
wat versta je onder niet relaxt? veel raken? drempel helemaal niet kunnen nemen? ik wil ook lager met de 16v nl.
|
||||
|
||||
Quote:
Dan kan ik wel bevestigen, rijd met ongeveer 8cm bodemvrijheid en dant rijdt precies goed eigenlijk. Wel alleen met andere veren "Weitec voor en Apex achter" en bonrath schotels. Ga me niet vertellen dat dat niet goed is en dat de dempers t niet aan kunnen, rijdt al bijna 2 jaar zo, dus tegendeel bewezen Of t aan te raden is weet ik niet, maar t gaat in elk geval prima
|
|||
|
|||
ik rijd met ongeveer 1 tot 1,5 cm bodemvrijheid, en dat gaat goed hoor! voor raak ik haast nooit iets, af en toe de uitlaat klem een keer, that's it... (moet je wel heel rustig en scheef over drempels hoor )
|
|
||||
|
||||
mijne is ook 60/40 verlaagd...en mijn carter is al behoorlijk geschaafd net als de voor nalaatste demper bij de achteras. Het raakt al met al regelmatig wel wat dus wil je lager dan zul je toch echt iets aan bodembescherming moeten doen.
Daarbij komt ook dat ik niet normaal de oprit bij ons op kan komen vanwege de onderlip die mega schraapt als ik erop of af rijd. Ik moet echt schuin wegdraaien. |
|
||||
|
||||
dit is ook voor dagelijks gebruik
|
|
||||
|
||||
Die van ons is 12 cm verlaagd met een supersport schroefsetje en kan nog lager en ook ik gebruik hem dagelijks.... Rijdt opzich prima zolang je drempels en kuilen in de weg maar vermijd.... Sta per dag ongeveer 3 keer vast op een drempel als ik naar mijn werk rij maar met een hoop gas ben je zo weer los!
|
|
|||
|
|||
Quote:
Aan de strepen op het asfalt te zien stond je hier zelfs vast!
|
||||
|
||||
Hoe laag je kan gaan is verschillend Dikte van je assen (2 versies namelijk) en dan wat de dimensies zijn van je wielen.
Ik loop met de gti vaak met de aandrijfassen tegen de draagarmen aan, auto kan niet lager door dat geintje en met de wielen kan ik niet lager, 7,5x15 ET19.
|
|||
|
|||
sja, aandrijfassen raken is ook maar relatief natuurlijk
is wat aan te doen he! |
|
||||
|
||||
Quote:
huh? dat lijkt me heeeeel erg sterk... ik bleef met mijn jetta overal hangen met een cm of 3,5 a 4 bodemspeling, en dat was dan nog zowat tussen de wielen, net iets er achter... een klinkerweg was geheid bingo... en een gemiddeld uitritje was altijd hangen edit: of meet je vanaf een lip ofzo?
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
|||
|
|||
nee die lip hangt hoger bij mij...
onder mijn carter en de driehoeken kan net een pakje sigaretten, check m'n topic. Alleen volgens mij is de oprit niet 100% recht :P, zal het dalijk nog eens nameten... |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat moet ik eraan doen dan ? die dunne monteren en na elke keer hard optrekken een nieuwe monteren omdat deze gebroken is
|
|||
|
|||
of je caros aanpassen ssstttt...
|