|
|||
|
|||
bumpers glad maken
ik wil mijn gti bumpers volledig spuiten maar hoe krijg ik het gemakkelijkst die zwarte stootrand glad??
|
|
||||
|
||||
Schuren, schuren, schuren....grof beginnen fijn eindigen.
|
|
||||
|
||||
ja kunt beter iets meer aandacht eraan geven dan is het resultaat ook mooier
en niet met grover als 180 beginnen
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet krijg je dat plastic never glad geschuurd. Spuiters doen het i.i.g. niet. Gebruik spuitplamuur. Elke keer een laag goed opzetten en vervolgens gladschuren, totdat de structuur niet meer zichtbaar is.
|
||||
|
||||
En vergeet niet de bumper superschoon te maken van tevoren. Misschien dat het voor de hechting verstandig is om eerst een hechtprimer op de bumper te spuiten en dan pas de spuitplamuur te gebruiken.
|
|||
|
|||
Quote:
ok en hoe kan ik een scheur in de bumper herstellen???? want het is plastic en polyester houd er niet op ofwel??? |
|
|||
|
|||
Quote:
spuitplamuur op plastic??? da houd er op ofwa??? |
|
||||
|
||||
J moet voordat je op kunstof gaat spuiten een hechtprimer erop spuiten deze is doorzichtig en opgedroogt onzichtbaar maar zeker nodig...voorkomt dat de lak eraf klapt.
de bumpers glad schuren kan maar dan ben je wel lang bezig. Maar resultaat mag er zijn. |
|
||||
|
||||
precies.
Ontvetten kunststof hechtprimer. Spuitplamuur schuren spuitplamuur schuren Wanneer de gewenste resultaat is bereikt grondverf afspuuten Dan krieg jie mooie strakke bumpertjes als je zelf je bumpers afspuit gebruik de ouwe wetse verf niet die waterverf ontvetten met een harde borstel. Spuitplamuur niet te grof schuren 180 korrel is grof zat voor de eertse keer de 2de keer pak je 240 om het ergste te schuren gelijk naar 400 droog. Daarna grondverf en afklossen met 800 waterproof. LET OP SCHUUR NIET DOOR dat je het plastic weer ziet dan blijf je aan het spuiten. Veel plezier en foto's graag mazzel
|
||||
|
||||
Het spuitplamuur in het relief kan wel na een aantal jaar gaan inzakken.
Het is verstandiger eerst de bumper met oude spuitbus een nevel laagje te geven dan idd 180 te haan schuren tot de verf nergens meer te zien is. (liefst niet met machine vanwege het snelle invreten) En dan pas de spuitplamuur (zo weinig mogelijk) te gebruiken zodat meeste relief weg is. Na spuitplamuur (en strak maken) eerst even in de cabine op stook zetten zodat de plamuur nog beetje kan werken. Dan opnieuw strak schuren. De scheur met 2k bumperrepair lijmen en strakzetten.
|
||||
|
||||
Quote:
Ook wanneer je hem in de cabine stookt?? Ik heb er geen last van gehad. Heb de zijskirts toen gedaan zelfde priciepe als de bumpers. Heb ze wel een week laten inzakken voordat ze af gemaakt werden.
|
||||
|
||||
Quote:
Lees me reactie nog eens goed
|
|||
|
|||
Quote:
kheb het daarjuist gevraagd op mijn werk en die zeggen van eerst kunstofprimer eropspuiten en dan grondverf dat je kan schuren want spuitplamuur gaat er niet op houden |
|
||||
|
||||
Grondverf is niet gemaakt op te vullen.
|
|||
|
|||
Quote:
eerst zo glad mogelijk schuren en dan grondverf |
|
||||
|
||||
spuitplamuur houd er zekers wel goed op.
Zelfs met een schade dus proef op de som.... zat het muur vast. DAAROM GOED ONTVETTEN VOORDAT JE MET HECHTPRIMER ER OP GAAT. en tussen de lagen ook. Zelfde met schilderen aan je huis, goed ontvetten. Bijvoorbeeld ook niet waar je gaat spuiten 3 meter er vandaan met wd 40 gaan spelen dat soort dingetjes. Hou je plek schoon van vet en siliconen Ik had beige kleur spuitplamuur weet niet of er verschil in zit zijn zo veel merken natuurlijk..
|
|||
|
|||
Quote:
wat raden jullie mij aan om de scheur te herstellen. er moet zoiets bestaan van 3M maar zijn er ook nog andere producten?? |
|
||||
|
||||
die van 3m is goed spul.
ander merk geen ervaring mee. . of je kan hem dichtlassen bij de plaatwerker.
|
||||
|
||||
foto van de scheur?
|
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb geen foto het is gewoon een scheur dus geen stuk uit ofzo het zit nog tegen elkaar juist gescheurd |