|
|||
|
|||
Mijn 1977 mk1 Golf, G40 ombouw!
Na al lekker bezig geweest te zijn aan m´n golf toch maar is een topic aanmaken.
Heb de auto nu iets meer een jaar en heb er al een hoop aan gedaan. Het is het basismodel golf uit 1977, lekker kaal dus Hoe die er momenteel bij staat: Heb er al veel aan gedaan, de onderkant helemaal aangepakt en netjes gemaakt. Schroefset eronder, remmen nagelopen, benzine leidingen vervangen en de motorruimte lekker netjes gemaakt. En nog een foto van de motorruimte. De onderkant van de motorkap heb ik opnieuw gespoten, de rest netjes schoon gemaakt. Ook wat kleine delen laten verzinken zoals de sluiting. De bbsen zijn rm 012 en zijn opnieuw opgemaakt, vind zelf de combo super staan met de auto! Plannen voor de winter zijn er ook al. Nieuwe remschijven en dergelijke, heb ook al een 085 bak liggen met een mooie steun erbij! De auto heeft nog wel een paar kleine plekjes, zoals het achterklepje en onderaan de deuren. Maar het blijft een oude auto, misschien later nog aanpakken. Verder nog hoop kleine dingen vervangen en mooi gemaakt. Raamrubbers, sierlijsten, deurklinken en spiegeltjes. Ik zal verdere updates posten, ben benieuwd wat jullie er van vinden Last edited by Thomgolf : 18-02-2015 at 13:10. |
|
||||
|
||||
Leuke golf en goede plannen.
De benzineleidingen kun je beter in rubbers leggen zoals het orgineel zit. Dat voorkomt bijgeluiden of dat het koper doorslijt als het gaat jutteren door trillingen.
|
||||
|
||||
Prachtige wagen.
Je ruitenwisservloeistofreservoir ook eens enkele keren met de vaatwater mee laten gaan Horen idd nog rubbers bij je benzine leiding. Hoe ziet de binnenkant eruit? |
|
|||
|
|||
Hier nog een foto mijn m´n interieur, met mooie kokomatjes haha
Ja dat reservoir schoonmaken was wel wat werk, maar van die benzineleidingen is een goeie. Dat ga ik van de winter nog even doen. Bij mij zaten er al helemaal geen rubbers meer tussen. Bedankt voor de reacties! |
|
|||
|
|||
Netjes Thom, maar dat wist je al
|
|||
|
|||
Dankjewel Chris, wist niet dat jij hier ook zat
|
|
|||
|
|||
Quote:
Al jaren....
|
||||
|
||||
mooie auto!
|
|||
|
|||
Mooi Golfie! En een mooie kleur ook!
|
|
|||
|
|||
mooie auto! sjieke kleur, ziet er echt supernetjes uit
|
|
|||
|
|||
Dikke wagen zo!!
|
|||
|
|||
Mooi! Kokosmatjes horen erbij 👍
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de complimenten, erg leuk om te horen!
Nu laatste keer liep de golf niet goed, en na wat bezig geweest te zijn met de carb al helemaal niet meer. Blokje wilde ik er toch al uit halen dus meteen maar even een beurt geven! Revisiesetje voor de carburateur etc. En dan meteen de 085 vijf bak erin bouwen. Ook de tank zit een hoop troep in, dus zit te denken om die ook compleet de vervangen. Voorlopig wil ik wel de 1.1 houden, later misschien een g40 erin. Eerst dit allemaal maar weer voor elkaar maken en goed lopend krijgen. |
|
||||
|
||||
Mooie mk1!
Quote:
jubileum jaar! |
|
||||
|
||||
Mooie Mk1 hoor, vind de velgencombo ook prachtig.
Ruitenwissertankje krijg je perfect schoon met remreiniger !
|
|||
|
|||
G40 erin is echt de beste keuze, heerlijke oldskool motor met genoeg vermogen!
|
|||
|
|||
Dankje!
Inmiddels ben ik begonnen met het blokje uitbouwen, en heb ook al een g40 blok op het oog! Ik wil dit wel gaan doorzetten want het lijkt me gaaf om zo'n motorblok in te bouwen. Het is wel is vaker gedaan dus het is mogelijk haha. Heeft iemand misschien tips waar ik op moet letten met de aanschaf van zon blokje? Verder aandrijfassen en alles passen gewoon, ook samen met een 085 bak. Bijpassende steun heb ik al liggen Alleen vroeg ik me af of het aan de andere kant gewoon past, ivm met de G-lader. Heeft hier iemand ervaring mee? |
|
|||
|
|||
Inmiddels ben ik weer wat verder en ben ik een g40 blok aan het inbouwen
Het blok is er drie keer in en uit geweest en zit nu goed, op de kant van de G lader na. Hier ga ik denk ik een andere steun in mijn kokerbalk voor maken, zodat ik de steun bij de lader gewoon kan houden Ik ben al wel tevreden hoe het blokje er verder in ligt. Nu wil ik hier advies vragen over de brandstof toevoer. Mijn tank zit al een hoop zooi in wil eigenlijk een andere tank. Kan ik een tank van een gti nemen? of gewoon een standaard tank met een opvoerpompje? Wat voer pomp zou geschikt zijn en is een brandstofdrukregelaar ook nodig? Ik hoor graag reacties |
|
|||
|
|||
Mooie wagen, vraagje is het voorfront vervangen ooit, heb namelijk op mijn 76 (model 77) de zelfde trekhaak staan maar dacht dat die van een nieuwer model afkwam, of hebben ze dit toch al in model 77 zo gehad?
|
|||
|
|||
Dankjewel! bij mij is het front inderdaad vervangen
|