![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mensen ik heb een vraagje
Ik heb laatst een Golf 2 GT4 aangeschaft maar nu tikt het blokje bij stationair draaien. Maar geef ik ff gas dan is het weg. Maar komt weer terug na ff wachten als weer stationair draait. Heb olie al vervangen door dikkere olie maar tikt nog. Wie heeft dit ook eens gehad of weet wat ik er aan kan doen??? Dacht zelf of klepstoters vernieuwen of zeefje in carterpan? Wie o wie heeft er raad hier over? Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
![]() Zou ff investeren in nieuwe stoters idd
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Daar zat ik ook aan te denken maar als het echt de stoters zijn moet hij blijven tikken toch???
|
|
|||
|
|||
![]() Probeer eens andere olie met lage viscositeit
|
|
||||
|
||||
![]() Als het ff duurt voordat je t weer hoort en t is met gas geven weg, lijkt t mij dat het niet de stoters zijn maar een oliepomp die bij stationair niet snel genoeg de olie rondpompt waardoor je de stoters hoort.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar dacht ik ook aan ja dus carterpan er onder vandaan en zeefje schoonmaken of niet? |
|
|||
|
|||
![]() Halve liter atf bij in de motor olie doen tijdje rijden en dan olie en filter wisselen.
|
||||
|
||||
![]() Je oliedruk is sowieso lager bij stattionair toerental (lijkt mij algemeen bekend...) en het kan natuurlijk altijd dat je zeef verstopt zit of de pomp versleten is en niet genoeg rond pompt.
Je kunt het tijdelijk verhelpen met een beetje atf bij de motorolie, da's echter geen blijvende oplossing.
|
|
||||
|
||||
![]() ATF zou ik ook proberen, werkt goed. De ATF reinigt het hele oliesysteem en kan het probleem ook blijvend oplossen.
|
|
||||
|
||||
![]() Versleten onderdelen worden niet opeens 'on'versleten
![]()
|
|||
|
|||
![]() Atf heeft een sterk reinigende werking. En spoelt alle kleine gaatjes en kanalen goed schoon.
|
||||
|
||||
![]() Maar... wat voor ATF? Er zijn nogal een paar soorten!
Last edited by Erik Baas : 13-05-2014 at 13:25. |
|
||||
|
||||
![]() Gewoon stoters vervangen, makkelijk klusje. Heb ik ook gedaan bij mijn GT4.
|
|||
|
|||
![]() Stoters vervangen is duur, je kan prima proberen je huidige stoters te fixen:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1944667 Succes! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Duur? zijn er maar 8stuks in dit geval.. á +- €50,= En die link is leuk om te weten maar ook een heel karwei.... Ik zou zeggen gewoon demonteren, 8 nieuwe erin des noods van ebay oid en dan ben je snel klaar en heb je het in 1x goed. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor het mee denken allemaal.
Ik ga eerst proberen het seefje schoon te maken in carter mocht dat het niet zijn gaan er nieuwe stoters in. |
|
|||
|
|||
![]() Volgensmij heb het met je olie te maken.
Ik had het eerste beurtje in mijn bezit, de motor gevuld met brega olie van brezan, en geen tikje niks. Nu zit er MPM Olie in en nu tikt hij ook als hij koud is. als hij warm is hoor je niks. http://www.vwgolf-info.nl/overige_m...zinemotoren.pdf In die link staat er ook wat over je klepstoters en waneer ze vervangen moeten worden. goodluck
|
||||
|
||||
![]() Een merk olie zorgt niet zo maar voor wel of niet tikken van je stoters, lijkt me dat er in soort en visco ook verschil gezeten heeft dan...
|
|
|||
|
|||
![]() 10W 40 brega 10W40 MPM allebei halfsyntetische,
zoek de verschillen :P