#1
|
||||
|
||||
Schakeling 02A CDA v-bak in Mk2
Goedendag beste mede-leden,
Ik heb uw hulp en kennis hard nodig. Nu ik bezig ben een ABF motor en bijbehorende versnellingsbak (02A CDA) in mijn Jetta mk2 te hangen loop ik tegen een klein detail aan. Zoals de meeste zullen weten is die versnellingsbak kabelgeschakeld en mijn Jetta had stangenschakeling. Nu is mijn vraag wat volgens jullie de beste optie is wat betreft het schakelmechanisme. Optie 1: Golf 3 2,0 16v (donorauto) kabelschakeling in mk2 tunnel monteren. De bevestigingspunten komen niet overeen, maar zou wel passend gemaakt kunnen worden volgens velen. Optie 2: Mk2 kabelschakeling monteren. Welke MK2 heeft dit? Past dit direct in alle Mk2 tunnels? Is dit geschikt voor de mk3 v-bak? Optie 3: Schakelstangen (ombouw)set voor 02A bakken zoeken. Hier is een andere achterste baksteun voor nodig. Welke? Ook een ander rubber? (mk3 subframe) Waar zou ik zo'n schakelset kunnen krijgen of wat heb ik precies nodig? Past dit icm een 16v? Als iemand hier ervaring heeft met dit probleem hoor ik graag hoe het is opgelost en de voor- en/of nadelen van het eindresultaat. Ik wil jullie alvast bedanken voor het meedenken en alle hulp/steun die jullie mij kunnen geven. Met vriendelijke groet, Lasse Snelders
__________________
Bend the rules...Rule the bends ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ) - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb hier als het goed is nog ergens een voorbeeld voorbij zien komen, maar kan het zo niet terugvinden...
Last edited by Maarteno : 26-04-2016 at 07:07. |
#3
|
|||
|
|||
Optie 1 is het mooiste. Maar houd er wel rekening mee dat je dan ook de hydraulische koppeling moet ombouwen. De schakelbak kun je gewoon monteren zonder aanpassingen. Ik heb de originele bouten gebruikt met grote ringen ertussen.
__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl |
#4
|
|||
|
|||
Je kunt de schakelkabels van een Golf 3 gerust pakken, dat past weliswaar niet plug-&-play onder de auto, maar moeilijk is het zeer zeker niet.
Schakelstangenombouwset kost heel veel Euro... Koppeling kan zowel hydraulisch als mechanisch, koppeling heeft met het schakelen opzich niets te maken. |
#5
|
|||
|
|||
Stangenschakeling is volgens mij niet verkrijgbaar voor een type2. Ik heb dit zelf gemaakt omdat ik niet hou van kabelschakeling en omdat ik het nergens vond. Dit werkt perfect maar dit doe je niet ff in een namiddag, althans ik niet. Dus golf3 schakeling monteren is verruit het eenvoudigst.
|
#6
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal, ik ga het dan maar met de golf 3 kabels proberen.
Overigens heb ik ook de koppeling omgebouwd naar kabel dmv zo'n mechanische hevel. Dus dan kan ik gewoon mijn originele pedalenset gebruiken en hoeven er verder geen aanpassingen plaats te vinden. Mvg, Lasse
__________________
Bend the rules...Rule the bends ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ) - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE |
#7
|
||||
|
||||
Er zijn toch ook Ibiza Cupra's/toledo's 2.0 16V geleverd met een kabelbediende koppeling e.d. Hebben deze wel gewoon kabelschakeling?
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |
#8
|
|||
|
|||
02A Bakken zijn volgens mij altijd kabelgeschakeld geweest.. omdat kabelschakeling beter is en zo :P
|