#1
|
|||
|
|||
Vreemd probleem MK2 1.3 1989
Heb sinds een week of wat een probleem met de 1.3 waar ik maar niet uit kom. Reeds vernieuwd bobine rotor verdelerkap bougies blauwe temp sensor Reeds gecheckt massa punten accu accuspanning dinamo brandstof pomp vacuüm slangen en gasklephuis . Het probleem blijft echter word niet minder word niet slechter. Auto start koud en warm prima, alleen met wat langer stationair draaien begint hij plots slecht te draaien ook merkbaar als de auto in bedrijf is. En dan uit het niets draait de motor weer netjes en is ook het vermogen er weer als de auto in bedrijf is. En daarna herhaald het zich telkens weer . Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor heeft alvast bedankt mvg Lee Last edited by leeroy scheffer : 29-03-2015 at 11:45. |
#2
|
|||
|
|||
Heeft deze 1.3 NZ ook een lamda sensor ?? iemand die dat weet ? de auto is te laag om zo maar even te kijken ?
Tevens kan ik ook de ontstekings modul nergens lokaliseren ? |
#3
|
||||
|
||||
Een Polo-rijder met NZ had onlangs soortgelijke problemen, had alles al gechecked, en toch uiteindelijk:
Quote:
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
gelijk even kijken bedankt alvast
Nee dat is m niet ziet er allemaal goed uit. |
#5
|
||||
|
||||
zuigt hij niet teveel warme lucht aan met dat open filter zo waardoor hij slecht gaat lopen
|
#6
|
||||
|
||||
OK, het was indd slechts een tip.
Een andere: NZ's hebben nog wel eens last van slecht lopen door een verstopte carterventilatie (half bolletje achterop blok zit dan vol).
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Dat is ook een goeie daar zal ik ook nog even naar kijken bedankt voor de tip .
Het is wel zo dat als tie zo'n dip heeft dat extra gasgeven ook geen effect heeft . Ik vermoed toch iets in de ontsteking sector. |
#8
|
|||
|
|||
Gare vacuumslangetjes en- koppelingen zorgen bij de NZ ook steevast voor slecht lopende motor.
|
#9
|
||||
|
||||
Na heeft een geregelde kat met lambdasensor. Deze zit aan het einde van de voorpijp thv het subframe, recht onder je inlaat.
De module van de ontsteking zit onder de ecu, gemonteerd op het stalen framepje. Volg de 3 polige stekker van de stroomverdeler en je zult m vinden.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
|||
|
|||
Laat de ontsteking even afstellen, zowel op tijd als onder de goede hoek (graden). Had met een 1.6ez een soort gelijk probleem.
|
#11
|
|||
|
|||
Alles na gelopen en het bleek de Lamda te zijn met allen nieuwe delen die gemonteerd zijn verwacht ik voorlopig geen problemen meer hahahahaha.
Bedankt voor het mee denken mensen. |