Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-05-2014, 09:51
krekel1979's Avatar
krekel1979 krekel1979 is offline
Forum Newbee

Default gasklep potentiometer

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de gaskleppotentiometer.
nadat mijn cabrio soms onregelmatig stationair liep heb ik hem uitgelezen, en hierbij kwam naar voren dat deze het probleem is.
Ook plofte mij auto de laatste tijd meer in de uitlaat als ik hem liet uitrollen in de versnelling en lijkt er een vlak gedeelte in de toeren te zitten als ik optrek dit zo ongeveer tussen de 2500 en 3500 toeren, dan ljjkt hij even moeite te hebben met doortrekken.

Nu mijn vraag, is deze potentiometer te vervangen of is het beter om een ander gasklephuis te gaan halen?
Of kan ik het gasklephuis reinigen?
als ik deze als zoeker in google zet kom ik ook uit bij de gaskleppositie sensor.
is dit dezelfde sensor

alvast bedankt.
Reply With Quote
Old 31-05-2014, 07:50
krekel1979's Avatar
Forum Newbee

Niemand een idee?
Reply With Quote
Old 31-05-2014, 10:20
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Jouw cabrio is nogal lastig verzinnen wat voor motor erin ligt, dus als je de motorinhoud en motorcode hebt...
Verder kan een keer reinigen en opnieuw inleren helpen
Reply With Quote
Old 31-05-2014, 11:53
krekel1979's Avatar
Forum Newbee

dat is idd lastig zonder gegevens.

het is een golf 3 1.8 benzine 90 pk versie alleen de motorcode kan ik niet zo snel vinden.

alvast bedankt
Reply With Quote
Old 04-06-2014, 11:56
Blacky Blacky is offline
Forum Newbee

Hoi Krekel,

De motorcode staat op een sticker (meestal op zijn kop) tegen de achterkant van je kofferbak.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, is de code ABS of ADZ.

Een gaskleppotentiometer is helaas niet los te koop, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de stappenmotor.
Echter een potentiometer gaat bijna nooit kapot, maar je weet maar nooit.
Maak deze niet open, want dit is vragen om problemen deze is ook niet te reinigen, echt afblijven.

Wat ik je kan aanbieden; wij hebben een compleet gasklephuis (origineel van Bosch onder en boven) liggen met een nieuwe stappenmotor, een gecontroleerd inspuitventiel en tussenpakking.

De voetpakking, die meestal voor problemen kan zorgen, moet je even kopen bij de toeleverings bedrijven, want bij de stealer betaal je de hoofdprijs.

Je mag het complete huis proberen en is deze goed, dan komen we tot elkaar.

Met vriendelijke groet, Blacky

Misschien een e-mailtje of PB tje, kijk maar het mag ook gewoon op de site geschreven worden, niets te verbergen.
Reply With Quote
Old 08-06-2014, 15:02
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic

Tot '95 zat bij bijvoorbeeld een VR6 een losse potentiemeter op het gasklephuis.
Is dat bij een 1.8 van bijvoorbeeld '92 anders?
Reply With Quote
Old 08-06-2014, 17:11
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru

Bij een 2.0 liter zit ie vast met 2 schroefjes en is los te vervangen. Kosten zijn rond de 30 euro
ook zijn niet alle gaskleppen op nieuw in te leren, zoals bv bij de 2.0 (2E) motor.

Hoe het precies zit bij de 1.8 weet ik zo niet.

Blacky bedoeld volgens mij de luchthoeveelheids meter, deze moet je mooi in elkaar laten zitten, maar willen wel stuk gaar door het gebruik van een "powerfilter"
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
Old 10-06-2014, 09:58
Blacky Blacky is offline
Forum Newbee

Volgens VW zijn de gaskleppotentiometers niet los verkrijgbaar, zoals gezegd de stappenmotor wel.
Wij hebben een oude potentiometer eens uit elkaar geschroefd en deze zien er aan de binnenkant uit als een soort seismograaf(je.)

Je kunt de banen wel iets reinigen, maar als je dan de meter weer in elkaar gaat zetten, dan moet je maar hopen, dat de 3 of 4 contacten weer exact op dezelfde plaats terug zitten.

Volgens mij wordt de luchthoeveelheid door de stappenmotor geregeld en deze is wel te vervangen, kost ongeveer € 250,-- bij de dealer.
Dat is de motor die bij de koude start de stationair loop gaat regelen bij opwarming van de motor.

Wij hebben ons gasklephuis ooit helemaal vervangen en een gasklephuis in ons bezit door een bedrijf in Almelo laten testen.
Daar was overigens helemaal niets mee mis, dus voor niets een ander huis aangeschaft.

Daarom konden wij Krekel hiermee helpen.

Het is wel angstvallige stil geworden bij Krekel.

Groet Blacky
Reply With Quote
Old 01-07-2014, 14:59
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic

Sensor, Drosselklappenstellung · Art.-Nr. 6PX 008 476-321
Motorcode: AAA
bis Fahrgestellnummer: 1H-P-480 000
Getriebeart: Schaltgetriebe
Anschlußanzahl: 3
Drehrichtung: Drehrichtung gegen den Uhrzeigersinn
Nennspannung: 5 V
Sensorart: Schleifpotentiometer
Original-Ersatzteilnummern anzeigen
Fahrzeugtypen anzeigen
[HELLA]
Preis: 65,99 €
inkl. 19% MwSt. zzgl. Versand
UVP: 93,65 €
Rabatt: 29%
Lieferzeit: 1-2 Werktage
Menge:
Via de dealer zijn meerdere onderdelen niet meer leverbaar, speuren op internet kan lonend zijn. Autoteile24 of KFZ24 leveren deze onderdelen tegen een scherpe prijs.

Last edited by tempel : 01-07-2014 at 15:06.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules