#1
|
||||
|
||||
Golf 1 GTI 1979 ReMaKe
Sinds ik al een tijdje lid ben van het volksforum en ik al heel veel andere golf projecten heb bekeken begon het bij mij ook te kriebelen.
Ik wil mijn golf ook helemaal perfect hebben. Ik zal me eerst even voorstellen, want het is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan, en de meeste zullen me dan ook niet kennen. Ik ben Willem, kom uit barneveld, en heb een golf1 gti uit 1979. voor werk ben ik timmerman en heb als hobby de golf thuis staan. De golf heb ik sinds mei vorig jaar en vond het nu wel is tijd om m uit elkaar te halen om het helemaal op te knappen van begin tot einde. dit is m; Met de motor uitbouwen ben ik al iets begonnen, maar omdat ik weinig verstand van autos en motoren heb, duurt het wel ff tot ik iets voor elkaar heb, daarom hoop ik ook dat jullie me af en toe kunnen helpen ik ben nu zover gekomen dat ik alleen de aandrijfassen en de 3 motorsteunen los hoef te maken om de motor eruit te tillen. die aandrijfas zit aardig vast moet k zeggen pff hij staat er nu zo bij: Groeten |
#2
|
||||
|
||||
Heeeeel erg ruig zo'n GTI met kleine lichten, ook erg ruige kleur heb je
Aandrijfassen is ook een gekloot, heb ze bij mij aan een kant los gekregen maar aan de andere kant helaas nog niet. Het beste helpt om een bitje te halen wat de bout past en dan met een luchthamer los zien te krijgen. Wat je ook kunt doen is proberen om eerst links los te krijgen en dan kun je met de rechter aandrijf as nog gemonteerd ook het blok eruit halen. Dan kun je er ook allemaal wat makkelijker bij. En voor de rest takel je de motor er zo uit |
#3
|
||||
|
||||
hehe ja die aandrijfassen zitten lekker vast bij t wiel ja. morgen maar een soort van luchthamer meenemen vant werk, daar moet t wel mee lukken heb k het id van.
verder heb ik ze bij de kant van de motor al los zitten. al met al ben ik wel een aantal avondes met de auto bezig geweest, met het vraagbaak van de golf erbij natuurlijk |
#4
|
||||
|
||||
wielkant gewoon goed in de WD40 spuiten paar dagen, dan ratel erop, flinke pijp erover, iemand op de rem zetten en op de buis/ratel gaan staan
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
Zou geen ratel pakken, bij mij brak het pinnetje af. Ik zou gaan voor het t-stuk, deze kan net wat meer hebben. Hiermee is het bij mij gelukt.
Verder succes, kleine achterlichten doen het altijd goed. Erik. |
#6
|
|||
|
|||
Gaaf een GTI met kleine achterlichten in deze kleur! Succes!
__________________
Gr, Maarten |
#7
|
||||
|
||||
Nette basis voor een restauratie en zeker de mooie om weer mooi origineel te maken, met een leuk setje velgen eronder.
Slim gedaan met die plakbandjes met codes hoe je alles weer moet aansluiten straks. Zo heb ik het ook gedaan en daar was ik erg blij om toen ik een week of wat geleden alles weer aan elkaar ging knopen. Stelde zodoende niks meer voor. Succes met je project en zorg dat je veel foto's maakt van de voortgang!
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#8
|
||||
|
||||
Leuke auto, is zeker het opknappen waard! Wordt de auto geheel in orginele staat teruggebracht, of gewoon naar eigen smaak opgeknapt (verlaagd, dikke wielen etc..)?
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#9
|
||||
|
||||
Ik zeg......laag met dikke wielen
Maar zonder gekheid, een hele mooie basis om iets leuks van te maken. Heerlijk kleurtje ook in combinatie met de kleine achterlichten en zo.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#10
|
|||
|
|||
Lekker zo'n originele gti fijn dat je deze gaat opknappen.
Tipje voor de aandrijfassen. Wiel op de grond laten staan, dikke 30er dop erop met een t-stuk en dan een pijp eroverheen, zo krijg je hem het beste los. Meestal een luchtratel wil niet echt helpen als ie al zolang vastzit. Ik blijf dit topic volgen. Vragen altijd hier neerzetten, hier zitten genoeg mensen op het forum die je kunnen helpen. Succes ermee. Groetjes Ron |
#11
|
||||
|
||||
bedankt voor de leuke reacties allemaal!
ik heb nu de luchthamer-sleutel meegenomen van me werk, maar heb r net zon beetje een minuut vol erop gezeten maar geen beweging erin te krijgen! ik zat zelfs nog te twijfelen of k wel de goeie kant op draai ik neem aan dat die bout wel "normale" schroefdraad heeft toch? dat k linksom draai dat ie dan wel los hoort te komen? Last edited by willemse : 31-08-2010 at 17:08. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ja klopt ja, k ga nog een paar grote gaten vinden heb ik het id. ach ja lekker rustig aan eraan werken, en het goed voor mekaar maken. voor minder doe ik het niet! heb daarom ook de tijd ermee |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
hehe dat heb ik ook bij jou gezien en leek me ook wel erg handig komt goed, ieder uurtje dat ik tijd heb gaat in de golf zitten |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
de golf word helemaal origineel qua carrosserie, bedoel dan dezelfde kleur enzo. motorisch ben ik er nog niet echt over uit, zit eraan te denken die nog sneller te maken.. voor de rest ist verlagen en dikke velgen eronder.. |
#15
|
|||
|
|||
zei ik toch dat dat waarschijnlijk niets word met de lucht-ratel. Gewoon zo doen zoals ik al had beschreven, anders heb je zo de moer helemaal kapot, en ja linksom is los.
Succes. Groetjes ron |
#16
|
||||
|
||||
Wordt een mooi project!
Die aandrijfassen zijn inderdaad klote. Ik neem aan dat je ze nog niet rond hebt gedraaid? Weet je zeker dat je de goeie tools hebt? Bij mij zaten ze geloof ik vast met een 12kant ipv de standaard inbus. |
#17
|
||||
|
||||
he willem in iedergeval sucses met je project en leuk weer een timmerman erbij ik namelijk ook veel plezier met je project
|
#18
|
||||
|
||||
yesss ik heb m los gekregen! en idd zoals caddy ron zei met de hand en a lot of spierkracht.
dit is alles wat ik ervoor nodig heb gehad ex mij en me moeder die even voor mij op de rem trapte verder kon ik niet veel aan de motor doen omdat ik nog geen motor-takel tot mijn beschikking heb dus ben maar een beetje aan mijn dashboard begonnen voor; en nadat ik alles gelabelt en eruit heb gehaald; groeten! |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
het is een 10-tand volgens mij.. heet een veeltands-dop namelijk de M-8, ook daar had ik geluk mee want in de winkel stond ik nog te twijfelen of het nou de M-6 was of de M-8.. maar het ging eigenlijk om de bout die aan de buitenkant zit (aan de wielkant) die zit aardig vast, maar zoals je al kunt lezen is t al opgelost grtz |
#20
|
||||
|
||||
Zonder takel kan het ook hoor. Gewoon een pallet oid regelen en daar het blok op liggen en de auto optillen. Zo hebben we het ook een keer gedaan.
|