#1
|
||||
|
||||
Mijn Golf MK1 83'er vijfdeurs in Pargasblauw (LB5A)
Toen ik afgelopen winter op zoek was naar een rijdbare Golf mk1, wist ik nog niet dat deze auto mijn pad zou gaan kruisen. Ik wilde een auto voor weinig geld (wie niet ) om de winter door te komen voor onze zoon. Zijn cabrio was immers nog niet klaar en zo zou hij toch kunnen rijden. Uiteindelijk vond ik een 3deurs automaat uit 1982 die meteen rijklaar was en een recente apk erop had.
Auto heeft wel werk (achterwielranden, onderzijde front en voorspatborden). Ik kwam toevallig tijdens het intensief zoeken ook nog een blauwe vijfdeurs tegen op MP, maar daar stond bij dat er een olieleiding gesprongen was en dus flink lekte. Omdat op dat moment de vraagprijs nog niet echt interessant was, heb ik er verder niet op gereageerd. Maar na een maand stond de advertentie er weer met een veel interessantere vraagprijs en de carrosserie zag er op foto niet onaardig uit. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor bezichtiging (in Vught) en daar aangekomen leek het inderdaad helemaal niet zo'n slechte basis. Nadat ik de auto bekeken had, heb ik een lager bod gedaan dan zijn vraagprijs (ik schaamde me bijna voor het bedrag, want op de sloop leveren ze vaak al meer op ) en hij hapte toe. De auto stond hem behoorlijk in de weg en hij moest plaats maken voor zijn eigen hobby, Mercedessen. Ik heb de auto na een week opgehaald met de trailer, want hij stond ook nog eens jaren stil en de olielekkage én de koppeling die alleen nog maar ontkoppelde en niet meer pakte. Momenteel ben ik langzaam begonnen met strippen van de motorruimte, omdat deze eruit moest voor een grondige reiniging en vervanging van de koppelingsplaat en drukgroep. Ik zal jullie een aantal foto's erbij zetten vanaf de koop tot de status momenteel. Have fun een aantal foto's van buitten zoals hij er nu bij staat En van binnen De rommel de slechte plaatsen (maar drie ) verder een rand van de achterkleprubber welke wat werk behoeft Dan de technische ruimte waar nergens roest is te bekennen> Is alleen vettig. De motor zelf Al gereinigde versnellingsbak Oude koppeling (bijna op de klinknagels) Nieuwe koppeling/drukgroep Nog wat andere blokjes van of voor de cabrio De plannen voor nu. Over twee weken ga ik eerst de cabrio afmaken zodat mijn zoon erin kan gaan rijden. daarna ga ik met deze verder, dus voorlopig geen of weinig updates voor de blauwe. Zo gauw ik iets te melden heb, post ik het hier en voor de rest bemoei ik me gewoon met jullie Have fun Last edited by Yellowbug : 15-08-2010 at 17:02. |
#2
|
||||
|
||||
Hmm al met al een leuke basis om je een winter te vermaken. Maar wordt de auto volledig opgeknapt, of gewoon weer gangbaar gemaakt als extra autotje?
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#3
|
||||
|
||||
Leuk projectje zo, is de kleur btw miami blue...?
__________________
Dodge RAM 1500 |
#4
|
||||
|
||||
Nee, is geen miami blauw. Deze is iets donkerder, maar ik heb deze kleur nog niet zo vaak gezien moet ik zeggen.
Altijd leuk om een auto met een bijzonder kleurtje te hebben. Lijkt me in ieder geval geen slechte basis om mee aan de slag te gaan. Maar hoeveel projectjes heb je nu eigenlijk staan? 3 of 4?
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#5
|
||||
|
||||
ben benieuwd wat je er van gaat maken
het is idd Pargasblauw (had ik ook op mijn 5-deurs diesel)
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Precies weet ik het nog niet, maar ik zal er in ieder geval voor zorgen dat al het laswerk dat ik tegenkom, goed gerepareerd gaat worden. DÃ*e plaatsen moet ik dan goed bijwerken, maar verder heb ik nog geen idee. Ik heb wel een goed interieur weten te scoren van een GL, zodat ik de stoelen niet opnieuw hoef te laten bekleden. Ik hoop dat hij voor de winter alweer rijdbaar is, maar of het haalbaar is?????
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Idd een iets donkerder blauw dat alleen in 1983 uitgebracht is. Persoonlijk vind ik het een vette kleur als ie straks klaar is. Ik heb een cabrio en twee dichte waar aan gewerkt wordt cq aan gewerkt gaat worden. Daarnaast is onze eigen cabrio ook nog niet klaar (stinkt naar olie als de motor draait, dus de klepseals moeten vervangen worden)
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk zo origineel mogelijk, maar dat gaat al niet meer lukken vanwege het GL interieur wt er in komt. Daarnaast zal hij iets verlaagd worden. Het wordt iig geen bling bling, dus normaal stalen velgen.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#9
|
||||
|
||||
Toch project page gemaakt Leuk wagentje, alleen jammer van de grote lichten maar ach je kunt niet alles hebben. Hoe heb je die bak schoon gemaakt ? Gewoon met dasty ofzo ? Moet daar binnenkort ook aan beginnen namelijk.
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Yep, toch maar een topic aangemaakt. Leuk leesvoer voor jullie Ik was toen opzoek naar eentje met kleine achterlichten, maar soms moet je concessies doen. Dat zijn bij mij de grote achterlichten geworden. Maar als je in de auto zit, zie je er toch niets van De bak heb ik schoongemaakt in een grote ontvetterbak met koudontvetter. Ik weet even niet de naam, maar ik heb dit gedaan in de garage waar ik op de donderdagavond vertoef ivm sleutelavond van de keverclub Roermond. Maar met een terpentine of peut (de echte) krijg je het ook wel schoon als het alleen vettig is. BTW de bak was net zo vettig als de motor
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#11
|
||||
|
||||
Woehoe weer een Golf 1 in de buurt erbij.
Word straks nog druk zo te zien. En volgens mij worden ze ook nog allemaal opgeknapt. Veel succes ermee. Erik. |
#12
|
|||
|
|||
goed bezig Ronald
|
#13
|
||||
|
||||
Ik was met de cabrio bezig en kon eventjes niet verder. Toen heb ik een beetje gepoetst onder de motorkap en zie hier, er zit zelf nog verf onder de vettigheid.
zo was het zo is het momenteel. Deze kant moet nog. Heb ik meteen een vraagje. De achterste motorsteun van de 1100 is dat dezelfde als van een 1600 of 1800? Ik bedoel dan de rubber blok die ertussen geschroefd zit, niet de metalen beugels zelf.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#14
|
||||
|
||||
Hey Ronnie, goed bezig. Ik houd hem in de gaten....
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks Henrie, zo gauw de cabrio klaar is, ga ik hier echt mee beginnen
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ja |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je wel gertjan
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#18
|
||||
|
||||
soow.. heb je weer wat te doen.
achja.. het houd je wel van de straat succes!!
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#19
|
||||
|
||||
Leuk project!
Tip: Diesel in de plantenspuit ( stiekem lenen van je moeder of vrouw ) en dan op de vette delen spuiten en op het blok. In laten trekken. Nog een keer een paar liter er over heen en dan schoon blazen of afnemen en klaar! krijgt die golf straks ook de mike sanders behandeling zodat er over 2 generaties nog steeds geen rotte plekken in zitten |
#20
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tip (het zal die van mijn vrouw worden, die van mijn moeder is bij via de erfenis bij een ander familielid terecht gekomen )
Ik denk idd dat deze de Mike sanders behandeling gaat krijgen, net zoals de rest van de vw-renstal
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 17-11-2010 at 21:49. |