|
|||
|
|||
benzinegolfmotor in t3 bus
hallo mensen ik bezit een ex-leger t3 met 1.9 wbx dg motor maar aangezien het nu al de tweede motor is die ik opgeblazen hebben ik echt zinnens om
er een golf benzine in te plaatsen heeft er iemand ervaring met dergelijke ombouw evt pasplaten of welke motor het meest geschikt is of evt websites waar meeer info te vinden is alle hulp welkom |
|
||||
|
||||
Zou je niet lekker voor een turbodieseltje gaan?
|
|||
|
|||
Quote:
wel nee ik zou echt bij een benzine motor blijven anders krijg ik hem nooit meer door de keuring in belgie |
|
|||
|
|||
dat is zeker te doen de bompa van mijn vrouw heeft in mij ex t3 ook en motor van een golf 2 dacht ik gestoken ik weet dat hij er zo in ging maar ge moet motor deelen van de T3 over zetten om dat de T3 gekantelt licht bij mij was het een 1.6 tubo diezel
greetz steven |
|
|||
|
|||
De versnellingsbak moet worden aangepast om een golf benzin emotor erin te krijgen. Dit kan door de koppelingsklok te demonteren en een diesel koppelingsklok eraan te monteren. Een diesel versnellingsbak kan natuurlijk ook.
Aan de motor kun je het beste een een vliegwiel van een 1.6 diesel met bijbehorende koppeling en gedeelde prise-as monteren. De 1.6-2.0 motoren zouden moeten passen op deze manier.
|
|||
|
|||
moet de carter ook niet overgezet worden om de de motor schuin licht dacht ik
greetz steven |
|
|||
|
|||
Zeker Steven, maar dat had jij al geschreven.
Diesel aanbouwdelen moeten geheel overgenomen worden op de benzine motor, zoals carter, uitlaat, mogelijk waterpomp enz
|
||||
|
||||
ga hem nog eens omhoog halen , is hier al iets van gelukt ? aangezien ik ook iets anders wil , maar met die belgische keuring ..