#241
|
||||
|
||||
Ben benieuwd, moet maar weer eens langskomen om te kijken (zie je ook wel bij de meeting hopelijk) en om eens een stukkie mee te rijden
|
#242
|
||||
|
||||
Je bent altijd welkom Ruben, op tijd zetten is in ieder geval gelukt
Brandstofdruk regelaar (nieuw) blijkt het niet meer te doen.. Ben dus snel op zoek naar een vervanger..
__________________
Quote:
|
#243
|
||||
|
||||
Vanmorgen de nieuwe radiateur er in gezet. Gelukkig kon ik precies de zelfde vinden, anders hadden we de bevestiging weer aan moeten passen.. Thermostaat zit nu aan de voorkant en is dus mooi uit eht zicht
Ik had via ebay een brandstofdrukregelaar gekocht maar dit ding bleek meer show dan go.. Dus toch maar geinvesteerd in een fse powerboostvalve De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat. Hij neemt de functie van de standaard regelaar over. Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier: als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk. Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog. Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen. Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen. In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door. Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter. Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.(bron: /www.biesheuvel-autosport.nl) Helaas wilde de jetta niet meer starten.. Polo er achter voor extra stroom: Na 100x nameten van alle bedrading en checken van alle aansluitingen had ik het bijna opgegeven en was ik begonnen mijn inlaatspruitstuk te poetsen. Daarna cockpitje er in geschroefd (iemand nog één met toerenteller??). Ik dacht ik probeer het nog één keer en ja hoor, hij kwam weer tot leven! Niet normaal hoe veel rook er van mijn ingetapede uitlaatspruitstuk af kwam! Dacht dat de boel in de fik stond. Toen dit ingebrand was viel eht wel mee. De jetta loopt nog erg hoog in de toeren (stationair).. Er liep ook weer benzine langs de injector dus daar doen we nieuwe o ringen om.. De motor loopt, maar nog niet geweldig, ik vind dat hij ers snel erg warm wordt.. Woensdag gaan we de ontsteking afstellen en daarna de injectie. Heb er wel 20 meter in gereden vandaag en dat voelde fantastisch!
__________________
Quote:
|
#244
|
||||
|
||||
hulplijnen allemaal gelukt?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#245
|
||||
|
||||
Haha, vandaag weer een paar ingezet, we kwamen er echt niet meer uit met de injectie, via iphone-->autorcrossforum-->advertenties (kever met opel motor) contact opgenomen met iemand die zijn motor net bij Jannes van Weperen had laten afstellen en zijn nummer achterhaald. Wilde hem net gaan bellen, en toen startte de Jetta.. Echter nog niet van harte..
__________________
Quote:
Last edited by Tjeerd : 30-06-2010 at 23:49. |
#246
|
||||
|
||||
GOED NIEUWS!
Net 65 probleemloze kilometers met de jetta achter de rug! Vannacht bedacht ik me opeens dat RubenD van de winter iets had gezegd over de accu van de 16v.. Wist niet meer wat maar had bedacht dat mijn probleem daar wel eens kon zitten.. Via Erik M een 95ah accu op de kop getikt (thanks!). Met Ruben contact gelegd en hij heeft me uitgelegd dat mijn accu waarschijnlijk te weinig stroom afgaf tijdens het starten waardoor andere systemen niet aan het werk gingen (ontsteking/ injectie) (ook thanks!) Met nieuwe accu, duckhunt gun voor de ontsteking en nog wat spul naar de jetta gereden voor de zoveelste keer en na wat geknutsel: probleemloos starten.. Hij liep erg hoog stationair (hoe veel toeren weet ik niet, zoek nog een cockpitje!) Na wat klooien aan de injectie was dit al wat minder en hebben we beiden een rondje gereden (many thanks 2 Ron) Het voelde allemaal goed, wat gebonk RV (balanceerlood) was snel verholpen en uiteindelijk besloten met de jetta naar huis te rijden. ErikM was per luxewagen gearriveerd en heeft me ge-escorteerd naar Zeewolde. Remlichten doen het niet, jetta rookt erg (want te rijk afgesteld) knipperlicht is kapot. Maar toch was het echt geweldig om voor het eerst sinds 26 juli 2009 te rijden met de jetta. Bijna net zo als toen ik hem ophaalde bij Reinders in Emmen in aug 2007. De drempels in de wijk waar ik woon zijn echt nog niet jetta proof, mijn uitlaat hangt 3 cm boven de grond en dit is echt te weinig. OP de eerste drempel lag ik vast, 2 andere staat nu een streep van 3x50 cm op... Ik ben moe, morgen werken en dan weer verder met de bolide..
__________________
Quote:
|
#247
|
||||
|
||||
Netjes gedaan, en mooi weer te zien dat de info op 't forum niet voor niets is.
Ow, en bedankt voor het pb-tje.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#248
|
||||
|
||||
:p
__________________
Quote:
|
#249
|
||||
|
||||
Mooi ritje hoor! Het beest is los
Stuur je zo even wat filmpjes |
#250
|
||||
|
||||
Nice Tjeerd!
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#251
|
|||
|
|||
|
#252
|
||||
|
||||
Vanavond de boel iets beter afgesteld, de jetta rookt nu minder maar staat nog steeds te rijk.. Na een uurtje afstellen reed ik even naar een ander project, kap open, bleek dat mijn aandrijfas bijna los lag.. Overal vet.. boel weer vastgedraait en goan!
Bezig mijn interieur in te bouwen.. ik wilde een compleet nieuwe vloerbedekking maken maar stel dit nog even uit, met deze temperaturen kan ik niet precies genoeg werken.. Morgen om 10 uur wordt hij uitgelijnd.. Dus morgen weer verder..
__________________
Quote:
Last edited by Tjeerd : 01-07-2010 at 23:40. |
#253
|
||||
|
||||
Tip voor lage auto's: uitlijnen bij Baldé in Ermelo!
__________________
Quote:
|
#254
|
||||
|
||||
Zondag 300 km probleemloos gereden naar Volksdub. Onderweg de injectie wat afgesteld, loopt nu 1 op 8 (was 1 op 4)..
Als je hem gezien hebt: hij is nog under construction, de komende weken wil ik aan de afweking gaan besteden. Voor wie er niet waren, zo staat de jetta er nu bij: Nu nog met te lange gaskabel maar binneort met een mooier passende, met dank an Alberto.
__________________
Quote:
|
#255
|
|||
|
|||
geen dank Tjeerd . zag er goed uit zondag
|
#256
|
||||
|
||||
Super dat je het gehaald hebt man, spreken op M.I.V.W. wel ff langer
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#257
|
||||
|
||||
Inmiddels zijn we weer een paar weken verder..
Op de terugweg van MIVW zijn de voorremmen vastgeslagen van de Jetta, geen ernstig probleem maar wel weer een tegenslag. Ik ben er achter dat mijn egmmen voor niet genoeg terugkomen, als ik het pedaal met mijn voet omhoog trek komen de blokken wel los van de schijven. Mijn oplossing is nieuwe remklauwen, heeft iemand een beter idee?? Hoe lastig is het de huidige te reviseren? Vervang ik dan alleen de dichtingen of ook de glijpennen?
__________________
Quote:
|
#258
|
||||
|
||||
Iemand trouwens nog foto's van MIVW?
Daar was de motorruimte al wel weer iets opgeruimder (mede mogelijk gemaakt door Alberto)
__________________
Quote:
|
#259
|
||||
|
||||
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#260
|
|||
|
|||
Quote:
zo erg |