#1
|
|||
|
|||
1.8 turbo gaat niet hard?
Beste forumleden,
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Joey en ik heb gister een GTI gekocht 2dehands. Bouwjaar 2001, het betreft een MK4. Hiervoor heb ik ook in andere golfies een testritje gemaakt. Maar ik heb het idee dat die GTI'tjes harder gingen! Dan de GTI die ik nu heb. Kan ik op 1 of andere manier mn vermogen testen of iets. Vind het namelijk maar een gaar idee dat ik nu een GTI heb maar die niet echt af gaat zegmaar. Die andere GTI'tjes waren naar mijn weten ook niet gechipt. Zou het kunnen zijn dat de Turbo niet werkt? En hoe merk ik dat? Wie helpt me? Mvg Joey |
#2
|
||||
|
||||
Hoi Joey, als eerste welkom!
Je kan vermogen testen op een vermogentestbank. Wel vrij duur om een diagnose te stellen. Je zou ook je turbodruk kunnen meten. Of in een andere 1.8 turbo rijden idd. Laat anders iemand erin rijden die er vaak in rijd. Autogarage o.i.d. Edit; Hoe staat het eigenlijk met het onderhoud van de auto? |
#3
|
|||
|
|||
Hey bedankt voor je snelle reactie.
Ik probeer er vanavond idd iemand in te laten rijden die er wel wat meer verstand van heeft. Qua onderhoud heeft die wel zn beurten gehad, staat er in de boekjes. Ook is laatst de distributieriem vervangen etc. Als er iets mis is met de motor, krijg je daar toch een storing van? Ik heb er zelf de ballen verstand van maar hoop toch dat ik niet genaaid ben of iets! staat 175.000 op teller btw Alvast bedankt Edit: Bij technische specificaties staat Acceleratie 0-100 km/h 8,5 s. Ik kan toch ook testen of dit een beetje overeen komt? Last edited by Kou : 21-06-2010 at 09:13. |
#4
|
|||
|
|||
Je moet eigenlijk even een log maken/laten maken.
Hieruit kunnen de goede mensen veel opmaken. (hierin zijn allelei meetwaarden en aanstuurwaarden vanuit de computer te lezen) Ik lees het vaak @ tdiclub.nl dat mensen dat doen, ik zou daar even informeren al heb je een benzine. Of je laat even bij een specialist/garage een logje maken, kost niet zo gek veel tijd. En een die kunnen aan de hand daarvan wel zien of de wagen gechipt is en/of de meetwaarden klokken, turbodruk klopt enz. Last edited by arthur : 21-06-2010 at 12:15. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien een stomme vraag, maar weet je zeker dat je een GTI gekocht hebt? Je hebt namelijk ook 20v zonder turbo (dacht dat 20v zonder turbo 125pk is en 20v met turbo (GTI) 150pk). Als je in die andere met turbo hebt gereden en je hebt nu zonder, dan rijd dat wel even anders ja.. Je had het niet al gemerkt bij de proefrit dat ie minder was dan die andere?
__________________
Member of Dub05 |
#6
|
|||
|
|||
@ Arthur: Zo'n log is dat hetzelfde als een Diognose wat Eelco zegt? Kan ik idd laten doen maar wat kost zoiets dan?
@ Spider: Ik weet wel zo goed als zeker dat ik de 150pk versie heb. Als ik het kenteken intyp krijg ik de 1.8 turbo v5 met 150pk. Of ze moeten er een andere motor in hebben gezet. Maar ook op de motor staat 20v Turbo. Ik ga vanavond ff kijken of die acceleratie snelheid een beetje klopt. En voor zon log ga ik even informeren. Thnx jongens |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
1.8 Turbo op 5 cilinder? Zijn die er ook al |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
nee, hij bedoelt de 1,8 20v turbo met 5 kleppen per cilinder, vandaar 5v (= 5 valves per cilinder)
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#9
|
|||
|
|||
ja idd, verwarrend maar zo staat het bij de technische gegevens.
Ik heb net een beetje gereden en ja als ik flink doortrap is die toch wel vlot... Ik denk dat ik niet snel in mn turbo gebied kom. Want op hoeveel toeren begint die turbo te werken weet iemand dat? |
#10
|
||||
|
||||
Turbo-gat .
Eum, hij komt in bij 2500 toeren ongeveer? En je kan met VAGCom een log maken toch? Iig, dat is mij verteld. Dan kost het niet zo veel. |
#11
|
|||
|
|||
[Offtopic]
Ben zelf ook naar een 1.8 Turbo GTI Edition te kijken :$ Ik volg dus al enige tijd verschillende threads. Alleen duurt het nog ff voor ik het bijmekaar heb gespaard. [Ontopic] kan nie zijn dat je turbo verstopt zit? Weet er nie veel van maar ik gooi een suggestie in de ronde.
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#12
|
||||
|
||||
kouwieeeeee....
toch maar een 20vt je gekocht zie ik.... als je donderdag avond tijd heb kunnen we hem op de zaak wel ff uitlezen... tenminste als je de kou uit delft ben... gr. jan
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#13
|
||||
|
||||
Het kan wel zijn dat je turbo gewoon versleten is.
|
#14
|
||||
|
||||
uitlezen is het woord....
ff de meetwaarde blokken kijken dan weet je meestal genoeg...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#15
|
|||
|
|||
Hey Jan! Ja prima man, ik heb je een PBtje gestuurd...
|
#16
|
|||
|
|||
Gasklephuis even schoonmaken en opnieuw inleren, laatst ook bij een klant gedaan. Dag en nacht verschil.
Oja, en turbo druk even meten. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Haal dan je EGR even los, en maak die ook even schoon. |