#21
|
||||
|
||||
update:
retourslang vervangen. Opgemerkt dat de ventilator gewoon op tijd gaat draaien. Bovenste darm lekker warm, daarna onderste pas lauw. Darmen naar kachelradiateur blijven koud/lichtjes warm. Kachel in de auto blaast koude lucht op heetste stand (en op elke andere stand ook ) tijdens opwarmen van de auto stijgt en daalt het kvs nivo sterk. Soms zo dat het expansievat overloopt. Alle darmen warm dus ook degene onder het expansievat. Wat zegt dit?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#22
|
||||
|
||||
Niemand een idee?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#23
|
||||
|
||||
hallo ...
ik denk .. dat je koppaking niet fris is , als je de dop er af hebt en je koelwater loopt er over heen ,, dan bouwt hij druk op ...en je kachel blijft koud zijn allemaal dingen . denk effe je kop er afpakken ,laten vlakken nieuwe pakkings kost bezonder weinig en je kan weer tijden mee .. vrgr gooigolf |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#25
|
||||
|
||||
Koppakking vervangen en alles eromheen. Klepstoter vervangen. Gevlakt gereinigd enz enz.
Alleen blijf ik hoge carter/oliedruk houden. Er klinkt een tik in de motor en vanmiddag had ik een wolk achter de auto op de snelweg. Onder de kap vette boel aan de rechterzijde. Wie kan mij helpen, ergens in de loop van volgende week dichtbij Rotterdam? Ik wordt de wagen een beetje zat op deze manier.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#26
|
||||
|
||||
Kapotte keerring?
Die wolk achter de auto kan misschien op versleten olieschraapveren of zuigerveren duiden.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#27
|
||||
|
||||
Wolk was olie op 't hete deel van het blok.
Uitlaat was niet vet. Dus kwam onder de auto door.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#28
|
||||
|
||||
Heb je de zuigerveren nagekeken toen je de koppakking vervangen hebt?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#29
|
||||
|
||||
Degene die het gedaan heeft heeft alles vervangen.
Heeft duidelijk alleen niets gedaan aan de carterdruk/oliedruk.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#30
|
||||
|
||||
Blok loopt verder goed, weet natuurlijk niet wat hij dadelijk doet als ik naar huis ga, maar liep op het tikkende geluid na goed.
Tikkende geluid was steeds na 500/600 meter rijden weer bijna niet te horen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#31
|
||||
|
||||
Misschien dat ie dan meteen weer je koppakking er uit geblazen heeft vanwege de blijvende druk, en dat daar de olie nu weer naar buiten is gekomen.
De olie zal net nieuw zijn neem ik aan? Ruik eens of die erg naar benzine stinkt. Dan zou ik het toch bij de zuigerveren gaan zoeken. Als je het hebt laten doen zou ik gewoon terug gaan. Kijken wat ie wel en niet heeft nagekeken, en hem aanspreken op 't feit dat 't probleem niet verholpen is.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#32
|
||||
|
||||
Koppakking is droog rondom.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#33
|
||||
|
||||
Kun je niet zien waar de olie dan vandaan komt?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#34
|
||||
|
||||
Kan het niet een verstopping zijn in het ontluchtingssysteem?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#35
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb net even vluchtig gekeken, moest werken. Slangetje die in het kleppendeskel gaat is zacht en erg warm. Gooit er ook uit bij de peilstok.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#36
|
||||
|
||||
Dat is je carterontluchting. Die slang is normaal ook warm en zacht, dus daar kan ik zover niet veel zinnigs over zeggen.
Zoals ik eerder al zei, ik hou het op lekker zuigerveren. Laat eens een compressietest doen nu je weet dat de koppakking goed is, dan weet je misschien meer. Bij de meeste garages kost je dat niet eens wat.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#37
|
||||
|
||||
ik ga liever naar een forumlid
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#38
|
||||
|
||||
Dat kan ook.
Of zelf een compressietester kopen, die dingen zijn zo duur niet. Met drie tot maximaal vijf tientjes ben je er normaal wel.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#39
|
||||
|
||||
Ik heb genoeg uitgegeven aan dat ding de laatste tijd, hij moet mij nu weer geld gaan verdienen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#40
|
||||
|
||||
Dus wil ik volgende week even bij iemand van het forum langs in de buurt die er verstand van heeft.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|