|
|||
|
|||
digifant I ecu verband door stationair regeling?!
Heej Jongens
Ik krijg mijn digi I 2L16v niet aan de praat. nu heb ik een 16v PL gasklep gemonteerd, deze kan ik bijstellen met de hand! het stationair dan dus mijn stappenmotor voor stationair vervalt... nu lees ik alleen.. op fortex.. dat als je de stappenmotor met lopende motor NOOIT MAG LOSHALEN! dit zou de ecu niet leuk vinden en hij zou overlijden. Nu heb ik de mijne weggewerkt, dus heb er geen?! dus kan dit betekenen dat de ecu dood is ? Iemand ervaring? opmerkingen? gr |
|
||||
|
||||
heb die van mij ook gewoon weg gelaten, niks aan de hand
|
|
|||
|
|||
Waarom zou je deze weglaten?
Deze regelt je motortoerental perfect als die koud & warm is mits degelijke afstelling (chip). |
|
|||
|
|||
scheelt iets van 0,1 laaddruk dus er af met dat ding, afdoppen en een klein gaatje in je gasklep boren, en hij loopt weer prima stationair.
|
|
|||
|
|||
Had dit namelijk gelezen op vortex, door het weglaten van deze zou de chip kunnen doorbranden, inmiddels is die al weg en afgedopt! het klopt dat deze het stationair toerental regelt, enigste nadeel wat je kan hebben als je hem weg laat, is dat de motor in koude omstandigheden iets minder aanslaat, verder heb ik hem gewoon met de stationair schroef op de gasklep afgestelt! en het loopt prima
|
|
|||
|
|||
lezen wat ik er neer zet! een gaatje in je gasklep boren, dit doen ze bij jd ook! dus dat zal dan wel niet voor niks wezen.
|
|
|||
|
|||
nu loopt die ook prima stationair, maar zoals je misschien begrijpt ga ik niet in de wilde weg een gaatje boren in de gasklep! hoe groot wordt aangeraden dan?
|