|
|||
|
|||
rempompjes golf 1
hey,
De rempompjes in de trommelremmen vanachter van mijn Golf zijn stuk, weet iemand of deze nog te bestellen zijn bij de vw dealer en wat het bestelnummer en de prijs zouden kunnen zijn? Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
elke onderdelenboer heeft die wel op voorraad, hoor
|
|
|||
|
|||
brezan speedy en of elke betere automatriaalen zaak heeft ze
|
|
|||
|
|||
Automaterialenzaak zal rond de 15 euro pst zijn
|
|
|||
|
|||
voor een audi 100td was ik 17,50 kwijt, die remzuigers zitten ook op veel vwtjes
Was bij de brezan
|
||||
|
||||
Via Ebay.de heb je een complete revisie-set voor je trommels achter tussen de 50 en 60 euro.
Set bestaat uit: - wiellagers (met vet) - remcilinders - remschoenen - alle montage veren - nieuwe trommels Prima kwaliteit en bestellen en gelijk betalen is de dag erna in huis.
|
|||
|
|||
Quote:
Merci voor de tip maar de bedoeling is eigenlijk dat ik hem ga opbouwen naar schijven. Ja waarom de rempompjes dan? Ik woon in belgie en moet de auto 1 malig aanbieden voor een oldtimer keuring. Na deze keuring moet ik normaal niet meer terug gaan en kan ik veranderen wat ik wil. Echter kijken ze op deze keuring de remmen en zo na, wat logisch is uiteraard, maar hij mag niet om gebouwd zijn naar ander type remmen ofzo, en vermits mijn originele pompjes vast zitten zoek ik dus nieuwe.. Iemand ervaring met de rempompjes van Volkswarenhaus? Moet een aantal plaatdelen bestellen en wou dat daar doen, nu heb ik ook gezien dat ze ook deze rempompjes verkopen voor 10euro de stuk. Maar zijn deze een beetje van degelijke kwaliteit? Ook iemand ervaring met plaatdelen van volkswarenhaus? groeten Bj |
|
|||
|
|||
hey
ik heb mijn plaatdelen besteld bij scarab.be deze zijn van dezelfde leverancier als die van volkswarenhaus.de alleen goedkoper weet nie of het voor alle plaatwerk goedkoper is maar bij volkswarenhaus betaald ik 35 euro en bij scarab 18,50 voor hetzelfde en van zelfde leverancier ge kunt op volgende site is kijken voor onderdelen http://old.klokkerholm.com/e-handel...=100&limited=-1 als ge die nr doorgeeft aan scarab geven ze u een prijs ook bij vanwezel kunt ge onderdelen bestellen enige nadeel aan scarab is tijd, hebben een vaste levering begin van de maand dus soms lang wachten greetz |
|
||||
|
||||
bij Volkwarenhaus leveren ze niet altijd even snel, heb wel eens twee maanden op een paar onderdelen moeten wachten. Op emails en contactformulier reageren ze niet
|
|
|||
|
|||
Heb ondertussen 2 rempompjes bij de lokale autoonderdelenwinkel gescoord en gemonteerd.
Nu heb ik helaas het probleem dat het rechterachterwiel veel feller remt dan de 3 overige wielen, blokkeert veel sneller. Als ik rem met alleen de handrem heb ik hetzelfde probleem, rechts achter remt feller dan links. Dit zou moeten betekenen dat er met het hydraulische gedeelte niks mis is maar iets met de schoentjes zelf.. Heb alles al 2 keer los gedaan aan die kant maar kan het probleem niet vinden.. iemand enig idee misschien wat ik heb mis gedaan? |
|
||||
|
||||
Draait het wiel rechtsachter wel vrij? je moet deze een slinger kunnen en het wiel moet blijven draaien zonder weerstand.
Heb je bij het monteren het wigje van de automatische verstelling weer helemaal omhoog gezet?
|
|||
|
|||
Quote:
Het wiel draait helemaal vrij als er niet geremt wordt! Zou het dan nog aan dit wigje kunnen liggen? |
|
|||
|
|||
Remvoering versleten/hard geworden
Of vet van de olie van de lekende wielremcilinder |
|
|||
|
|||
Quote:
Remvoeringen zijn nog goed, olie van lekkende wielremcilinder is nergens meer aanwezig.. Heb de remvoeringen lichtjes op geschuurd als tip van iemand, hielp echter niets. De trommels net verwisselt (links naar rechts en rechts naar links) hielp ook niet.. Wat ik wel moet zeggen is dat de achterveren versleten zijn, aan de linkerzijde staat hij iets meer door gezakt dan rechts. Ik neem aan dat dit een een invloed kan hebben op het remgedrag maar kan dit zoveel zijn? Alle tips en reacties zijn welkom! Wou vrijdag naar de keuring gaan, maar dit zal helaas niet gaan lukke als ik het probleem niet vind.. |
|
|||
|
|||
het kan mischien ook je hoofdremcilinder zijn.
gr rens |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk niet dat hier iets mee mis is, Als ik alleen de handrem optrek heb ik hetzelfde probleem... |
|
|||
|
|||
Is de remvoering nieuw
Zoniet vervang die maar Zeker als het met parkeerrem ook is |
|
|||
|
|||
Juist even naar een lokake bandencentrale geweest voor een remtest te doen.
Bleek inderdaad dat het rechterachterwiel feller remde, toen gaven ze de tip om even met de handrem lichtjes aan een rondje te rijden en terug de test te komen doen. En inderdaad, terug de remtest gedaan en het rechterachterwiel remde nog wel een beetje feller dan het linker maar was al een heel stuk verbeterd! Volgens hun zou ik nu gewoon door de keuring moeten geraken.. Wel vriendelijke mensen daar! |